Flytte til København?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

683 visninger
9 svar
0 synes godt om
7. april 2012

KittyCatta

Min kæreste og jeg er desværre gået fra hinanden og jeg står og skal finde et andet sted at bo. Kan jo desværre ikke blive boende hos min veninde for evigt.

Jeg kommer oprindeligt fra Århus, men flyttede sammen med min ekskæreste i Roskilde, hvor han er født og opvokset.
Jeg overvejer nu at flytte til København, hvor jeg studerer, men hvor finder man lejligheder osv. henne? Vil under ingen omstændigheder ned på et kollegieværelse, efter at have haft en 3-værelses på 105 kvm, og vil helst heller ikke længere ud end at det tager en 15-20 minutter med S-toget indtil Nørreport.

Håber der er nogen, der kan hjælpe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2012

FrkZier

KittyCatta skriver:

Min kæreste og jeg er desværre gået fra hinanden og jeg står og skal finde et andet sted at bo. Kan jo desværre ikke blive boende hos min veninde for evigt.

Jeg kommer oprindeligt fra Århus, men flyttede sammen med min ekskæreste i Roskilde, hvor han er født og opvokset.
Jeg overvejer nu at flytte til København, hvor jeg studerer, men hvor finder man lejligheder osv. henne? Vil under ingen omstændigheder ned på et kollegieværelse, efter at have haft en 3-værelses på 105 kvm, og vil helst heller ikke længere ud end at det tager en 15-20 minutter med S-toget indtil Nørreport.

tror jeg ville søge på boligportalen og diverse bolig sider og prøve at finde en lejlighed der - hvis det maks må tage 20 min med tog til nørreport, kan du jo komme ret langt væk fra københavn altså komme ud i forstaderne - hvor det nok også er billigere at finde lejlighd

Anmeld

8. april 2012

modesty

Ja, 15-20 minutter fra Nørreport giver dig gode muligheder. Du kommer ikke til at finde noget inde i byen med de kriterier du har. Kig evt. i yderpunkterne på metroen - Vanløse og Amager/Kastrup. Det er dejlig nemt med metroen, og den kører oftere end toget. Alternativt er Lyngby også en meget hyggelig by, og der er flere toglinjer der stopper på Lyngby St.

M.h.t. hvor du skal kigge efter lejlighed, kan jeg ikke hjælpe, udover de gængse boligsider og dba.dk. De steder vil det dog typisk være fremleje for et par år. Hvis det skal være mere fast, kan man evt. prøve at google diverse boligselskaber/administrationer og spørge om de har noget?

Anmeld

8. april 2012

Kay

med de kritereier du har og går ud fra du ikke har voldsomt med penge når du går på skole? vil jeg ikke vælge lyngby... bor her selv og hvis du skal havde noget i prisleget skal du så langt fra stationen at du skal havde bus eller cykkel der ind... men søborg gladsaxe vanløse valby... nørrebro/ nord-ves er også et godt bud... der har jeg selv boet og der er der ikke dyrt at bo

Anmeld

8. april 2012

LR85

Hvis du har nok penge kan du nok få hva du søger, men hvis du vil ha en 3-værelses 15 min fra centrum, kan du nok regne med en huslege på 8000-9000. 

Hvis du er på su, er dine kriterier ret urealistiske. 

Søg på den blå avis, boligportalen og lign sider. Men det er desværre svært hvis man ikke kender nogen og ikke vil af med en halv formue

Anmeld

25. april 2012

KittyCatta

LR85 skriver:

Hvis du har nok penge kan du nok få hva du søger, men hvis du vil ha en 3-værelses 15 min fra centrum, kan du nok regne med en huslege på 8000-9000. 

Hvis du er på su, er dine kriterier ret urealistiske. 

Søg på den blå avis, boligportalen og lign sider. Men det er desværre svært hvis man ikke kender nogen og ikke vil af med en halv formue

Allerhelst ville jeg da gerne have en 3 værelses, men det er bare ikke realistisk. Men under ingen omstændigheder om jeg vil have en 1 værelses igen. Jeg har boet nok på sådanne små steder, hvor man sover, spiser, laver mad, bader osv. i samme rum. Det kan jeg slet ikke.

Har kig på en fed lejlighed inde på Nørrebro, som det nok ender med at jeg køber. Heller ikke så dyr igen.

Anmeld

25. april 2012

Københavnermor

KittyCatta skriver:

Allerhelst ville jeg da gerne have en 3 værelses, men det er bare ikke realistisk. Men under ingen omstændigheder om jeg vil have en 1 værelses igen. Jeg har boet nok på sådanne små steder, hvor man sover, spiser, laver mad, bader osv. i samme rum. Det kan jeg slet ikke.

Har kig på en fed lejlighed inde på Nørrebro, som det nok ender med at jeg køber. Heller ikke så dyr igen.

Nørrebro er det bedste sted i verden..  Hvis du skulle være i tvivl.. 

Anmeld

26. april 2012

MorDk

Held og lykke med din boligsøgning. Tror ikke det er det nemmeste i verden at finde bolig i KBH.

Anmeld

26. april 2012

LR85

KittyCatta skriver:

det lyder som en god ide a købe.

det er i hvert fald dyrt a leje og oftest MEGET svært a finde noget realistisk, hvis man ikke har gode forbindelser

Anmeld

26. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
KittyCatta skriver:

med de krav du har bliver det lidt svært, men at skrive sig op ville tage enorm lang tid så jeg ville prøve boligportalen eller ja, kollegieværelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.