Hvilepuls ?? 90-100 :O

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

575 visninger
3 svar
0 synes godt om
7. april 2012

Aqnete

Godaften i stuerne

Sidder her og bliver helt bekymret . Min hvile puls ligger mellem 90 og 100 :/

Det svinger meget .

Så det lav og så den høj . 

Jeg er ikke gravid .

Hva skal man stille op ? Nogle der har prøvet det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2012

Sofia24

Uha ja, det kender jeg alt for godt!

Det kaldes tachykardi når hjertet slår med hurtig frekvens og det er ganske fredeligt når du ellers er sund og rask
Særligt mange unge kvinder henvender sig til lægen med det de kalder hjertebanken/hurtig puls osv...

Det er pisse ubehageligt og man kan blive så inderligt bange når det er der - og hvis det ikke var rigeligt i forvejen, gør ens reaktion det kun værre endnu (hjertet slår endnu hurtigere når vi bliver bange)... Så det kan også være en ond cirkel at lande i...

Anmeld

7. april 2012

Sofia24

Og hvad gør man så ved det?

Tja i de fleste tilfælde er der ikke noget fysisk/patologisk årsag at finde, måske snarere en psykisk... Er du måske inde i en stresset periode i dit liv? Mánge ting i hovedet på en gang? Selv let feber kan få din puls til at stige så man mærker det... Og igen, der behøves ikke være en grund til det - og det er ganske ufarligt når man i øvrigt er sund og rask!

For mit vedkommende havde jeg en længere periode med let feber hvor jeg blev udredt for alle tænkelige sygdomme der kan gi det symptom - uden at finde noget som helst, og hvem ved om det overhovedet havde noget med det at gøre...?

Anmeld

7. april 2012

Aqnete

Sofia24 skriver:

Uha ja, det kender jeg alt for godt!

Det kaldes tachykardi når hjertet slår med hurtig frekvens og det er ganske fredeligt når du ellers er sund og rask
Særligt mange unge kvinder henvender sig til lægen med det de kalder hjertebanken/hurtig puls osv...

Det er pisse ubehageligt og man kan blive så inderligt bange når det er der - og hvis det ikke var rigeligt i forvejen, gør ens reaktion det kun værre endnu (hjertet slår endnu hurtigere når vi bliver bange)... Så det kan også være en ond cirkel at lande i...

Arj hvor ,,godt,, at hører . Tusind tak for dine ord !

Ja det er rigtig ubehagelig og man hidser sig selv op og måler puls hele tiden . :/ og føler man har svært med at trække vejret nogle gange :/ 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.