måske læse igen - hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

403 visninger
4 svar
0 synes godt om
7. april 2012

Anonym trådstarter

Hej piger -

jeg mangler noget indput til hvad jeg skal stille op med mit arbejdsliv - jeg er pt på barsel og den slutter til sommer, ¨men når den er slut aner jeg ikke hvad der skal ske på job/karriere fronten.

jeg er uddannelset kontorassistent og har arbejdet som kontorass. og export medarbejder på en produktions virksomhed i godt 4 år - jeg vil gerne tilbage på kontoret og gerne noget med spedition og export igen, men job muighederne er ikke særlige store og jeg har aldrig fået papir på mine kompetancer på speditions delen og så er det jo at jeg tænker at det ville jeg gerne efter barsel.

men, økonomien spiller jo også en rolle, jeg er over 25 men den udeboede su' er simpelhen ikke en mulighed for mig, så jeg ville garne uddanne mig og samtidig få hvad der svare til dagpengesatsen, ja ved godt det ikke er nemt!

jeg håber der sidder nogen her som ved hvad jeg skal læse for at forbedre mine jobmuligheder, hvor og længde på uddannelse vil jeg også gerne høre om eller bare hvis nogen har et godt råd.

alt modtages med kyshånd.

jeg bor i region midtjylland, så uddannelsen skal kunne tages der..

tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Hej piger -

jeg mangler noget indput til hvad jeg skal stille op med mit arbejdsliv - jeg er pt på barsel og den slutter til sommer, ¨men når den er slut aner jeg ikke hvad der skal ske på job/karriere fronten.

jeg er uddannelset kontorassistent og har arbejdet som kontorass. og export medarbejder på en produktions virksomhed i godt 4 år - jeg vil gerne tilbage på kontoret og gerne noget med spedition og export igen, men job muighederne er ikke særlige store og jeg har aldrig fået papir på mine kompetancer på speditions delen og så er det jo at jeg tænker at det ville jeg gerne efter barsel.

men, økonomien spiller jo også en rolle, jeg er over 25 men den udeboede su' er simpelhen ikke en mulighed for mig, så jeg ville garne uddanne mig og samtidig få hvad der svare til dagpengesatsen, ja ved godt det ikke er nemt!

jeg håber der sidder nogen her som ved hvad jeg skal læse for at forbedre mine jobmuligheder, hvor og længde på uddannelse vil jeg også gerne høre om eller bare hvis nogen har et godt råd.

alt modtages med kyshånd.

jeg bor i region midtjylland, så uddannelsen skal kunne tages der..

tak!

Altså hvis du er "villig" til at tage SU-lån vil du kunne komme op og få omkring 9500 udbetalt (incl. forhøjet su-lån pga. børn). det er ikke helt dagpengesatsen, men trodsalt tæt på...

Anmeld

8. april 2012

Anonym trådstarter

ja su lån er også en mulighed, men 9500 udbetalt er stadig noget mindre end hvad jeg ville kunne få udbetalt i dagpenge, desværre..

men godt være det ender sådan, såynes ikke mulighederne er så store hvis man ikke kan leve på en su..

Anmeld

8. april 2012

dpb

Anonym skriver:

ja su lån er også en mulighed, men 9500 udbetalt er stadig noget mindre end hvad jeg ville kunne få udbetalt i dagpenge, desværre..

men godt være det ender sådan, såynes ikke mulighederne er så store hvis man ikke kan leve på en su..

Min situation er ikke helt lig din da jeg ikke er uddannet indenfor noget som helst desværre... og mulighederne for elevplads er stort set ikke eksisterende hernede... Anyways, så har jeg valgt at søge ind på studie, hvilket betyder at hvis jeg kommer ind står den på SU de næste par år... I mit tilfælde mistede jeg mit job for ca.1½år siden og har derfor alligevel snart ikke mulighed for dagpenge mere... og når valget stod mellem su eller kontanthjælp med tilbagebetalingspligt, ja så var valget ikke særlig svært... regnede også ud af det var i omegnen af 500,- mindre udbetalt på su end på kontanthjælp for mit vedkommende...

Prøv at tænke over hvordan det vil se ud for dig/jer hvis du ryger på dagpenge og ikke finder noget i løbet af de 2år du har?? har oplevet flere som røg ud i arbejdsløsheden før mig og som er uddannede kontorassistenter og som stadig intet har fundet fordi der er så få jobs i udbud og så mange om budet...

Så rent fremtidsperspektiv mæssigt vil jeg mene at du bør finde en uddannelse der fænger din interesse og så bygge videre på det du kan og vil 

Qnuz

Anmeld

8. april 2012

Anonym trådstarter

hej,

nej når man stille det op på den måde kan jeg godt se at man får et rigere liv på den lange banen ved at gøre det sådan her - jeg synes bare slet ikke jeg kan overskue at skulle tage su lån osv - så tager det pludselig rigtig lang tid at berige sit liv, hvilket man jo gør hvis man tager sig en uddannelse eller vælger at videre uddanne sig.

jeg tror vist jeg skal ha fat i en studievejleder..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.