gylper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.748 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. april 2012

sandramor

Hej piger....

Min dejlige prinsesse er nu 3 dage gammel og hun er indtil videre rigtig nem... Hun sover meget og spiser også fint....
Men hvor er det synd for hende at hun gylper sådan.... Det oplevede jeg aldrig med Yasmin så det er meget nyt for mig...
Hun gylper efter stort set hver måltid.... Ikke altid lige bagefter... Det kan også komme mens hun ligger og sover og hvis gynækologisk ligger på ryggen går hun nærmest i panik...
Nogen enkelte gang er der virkelig kommet meget og i en vældig fart... Jeg prøver at tage god tid med amningen... Holde små pauser så mælken kan nå helt ned i mavesækken og holde hende i ro lige efter hun er færdig..... Er der andet jeg kan gøre eller skal jeg bare indstille mig på at hun blir et gylpe barn?

Håber på svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Ida gylper også... den er stensikker.  

Men jeg mener det er noget med at hvis gylpen er tyk og klumpet, så har bebserne fået næringen af mælken

Ved desværre ikke andet

Anmeld

7. april 2012

sandramor

Åårh jeg sys ikke det er helt vildt tykt.... Vel samme konsistens som mælken... Aii nok noget tykkere....
Er nok bare nervøs for hun så ikke får den næring hun skal ha.... Men igen.. Hvis hun ikke gjorde ville hun nok ikke sove 20 timer i døgnet

men nej min viden er også meget begrænset....

Anmeld

7. april 2012

Babydreams

sandramor skriver:

Åårh jeg sys ikke det er helt vildt tykt.... Vel samme konsistens som mælken... Aii nok noget tykkere....
Er nok bare nervøs for hun så ikke får den næring hun skal ha.... Men igen.. Hvis hun ikke gjorde ville hun nok ikke sove 20 timer i døgnet

men nej min viden er også meget begrænset....

Min Lucas gylper også, ligesom du forklare med konsistensen af det - har spurgt min sp ad, og der er ikke så meget at gøre, andet end man har fået et gylper barn

Med henhold til næring, var jeg også rigtig bekymret for om han tog nok på når han altid gylpede efter hvert måltid, men han tager rigtig fint på, det er det regne fløde han får

Som du selv siger, så jeg også sikker på din datter får nok næring, nu når hun sover så fint

Anmeld

7. april 2012

Mor010711

Min Isabella var også en gylper. Der er desværre ikke rigtig så meget at gøre. Sundhedsplejersken skal nok gøre dig opmærksom på hvis hun ikke tager på som hun skal. Tror ikke du skal være bekymret. Det lyder meget som det vi var igennem. Hvis det kan trøste dig, så kan jeg berolige dig med at det hjælper en hel del når hun begynder at få fast føde. Selvom det virker langt ude i fremtiden. Isabella er nu 9 mdr og gylper nærmest aldrig mere. 

Bare sørg for at have godt med stofbleer. Vi havde omkring 70 og det var ikke for meget 

Og tillykke med din lille pige 

Anmeld

7. april 2012

MortilCilas

rikkeregnbue skriver:

Ida gylper også... den er stensikker.  

Men jeg mener det er noget med at hvis gylpen er tyk og klumpet, så har bebserne fået næringen af mælken

Ved desværre ikke andet

Cilas gylpede også meget, men hans var så tyndt som selve mælken og han tog omkring mellem 500g og 250g på om ugen

Anmeld

7. april 2012

Lusi

Sirius gylpede også rigtig meget. Han er lige blevet 1 år og er først ved at stoppe med det nu, det sker ik så ofte mere. Så du må væbne dig med tålmodighed jeg var også vildt bange for han ik ville tage på, for han var nede og veje 1655g. (fordi han var født 2 1/2 måned for tidligt) så jeg var VIRKELIG nervøs, men han tog alligevel flot på og blev ved med det.. Så hun skal nok klare den, er jeg sikker på

Anmeld

7. april 2012

sandramor

Tak for jeres svar
det beroligede mig meget

Og ja jeg skal vidst ud efter flere stofbleer meget snart hi hi....

Og ja jeg må jo se om og evt hvor meget hun har taget på eller tabt sig når sp kommer

Anmeld

7. april 2012

MissTas

sandramor skriver:

Hej piger....

Min dejlige prinsesse er nu 3 dage gammel og hun er indtil videre rigtig nem... Hun sover meget og spiser også fint....
Men hvor er det synd for hende at hun gylper sådan.... Det oplevede jeg aldrig med Yasmin så det er meget nyt for mig...
Hun gylper efter stort set hver måltid.... Ikke altid lige bagefter... Det kan også komme mens hun ligger og sover og hvis gynækologisk ligger på ryggen går hun nærmest i panik...
Nogen enkelte gang er der virkelig kommet meget og i en vældig fart... Jeg prøver at tage god tid med amningen... Holde små pauser så mælken kan nå helt ned i mavesækken og holde hende i ro lige efter hun er færdig..... Er der andet jeg kan gøre eller skal jeg bare indstille mig på at hun blir et gylpe barn?

Håber på svar

min datter er nu 6,5 uger gammel og har også gylpet MEGET lige fra dag 1 .. hun tager også rigtig fint på.. vejede ved fødslen 3680 og har nu rundet de 5 kg, så tror slet ikke du skal være urolig.. så længe hun sover godt og er glad og tilfreds, så får hun helt sikkert hvad hun har brug for

og tillykke med hende iøvrigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.