Vi prøvede det samme - efter sundhedsplejerskens råd... Hun anbefalede mig den såkaldte "drømmetår" hvor man, når man selv er på vej i seng, tager det sovende barn og ammer/giver flaske uden at barnet vågner rigtigt og putter igen bagefter. På den måde skulle man så kunne udskyde den første rigtige nat-spisetid!
Det var ikke nogen succes for os og vi gik bare tilbage til vores gamle "rytme" igen...
Jeg tror på at det virker hvis barnet vågner fordi det er sultent... så giver det jo god mening at fylde den lille mave helt op inden man selv går i seng. Men altså - de kære små kan jo også vågne fordi de savner tryghed, har luft i maven, eller så mange andre ting.
Hvis du er så heldig at din lille pige kun vågner for at spise og falder let i søvn igen, jammen så tror jeg faktisk godt du kunne "skubbe" hendes første måltid, ved at give hende en drømmetår lige inden du selv går i seng. Men det skal jo kun være fast kl. 23, hvis det er der du fast går i seng. Det er jo ikke tidspunktet er er vigtigt - det vigtige er vel at hun er mæt når du lægger dig til at sove, så du får så meget sammenhængende søvn som muligt inden hun skal have mad igen. 
Nå, men summa summarum... Hvis du har fortrudt og ikke tror på det er den rigtige løsning for jer - så stop. Hun finder selv tilbage i sin normale rytme er jeg sikker på 
Line
PS. Du er godt nok heldig at din lille pige kun vågner to gange i løbet af natten og skal have mad 
Anmeld