Søger et godt råd tøser (og mænd)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.034 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. april 2012

Vivian87

Aviaja er efterhånden ved at være 3,5 måned gammel og hun har egentlig altid sovet relativt fint om natten - vågnede normalt ved 1-2 tiden og 4-5 tiden og ville have mad. 

Sagen er så den at jeg lod mig overtale til at forsøge at ændre på hendes rutine for godt og vel 3 uger siden. Min svigermor lokkede med mere søvn hvis jeg fik hende ind i en bedre rutine og da jeg stod selv med hende og virkelig godt kunne bruge lidt ekstra søvn fik jeg med til at begynde at tage hende op klokken 23 og give hende mad i stedet for at lade hende sove til hun selv vågnede. Jeg troede (naivt måske) at hun ville begynde selv at vågne der omkring og være sulten, men nu 3 uger efter gør hun det stadig ikke og det eneste jeg har opnået er faktisk at ødelægge hendes natterytme fuldstændig, for nu er der slet ikke noget system i hvor mange gange og hvornår hun vågner i løbet af natten

Jeg har virkelig fortrudt at jeg lod mig overtale og overvejer kraftigt at stoppe igen og gå tilbage til at lade hende finde sin egen rytme igen! Er dog bange for at det skal forvirre hende 

Hvad ville I gøre??? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2012

MyLove E

Vivian87 skriver:

Aviaja er efterhånden ved at være 3,5 måned gammel og hun har egentlig altid sovet relativt fint om natten - vågnede normalt ved 1-2 tiden og 4-5 tiden og ville have mad. 

Sagen er så den at jeg lod mig overtale til at forsøge at ændre på hendes rutine for godt og vel 3 uger siden. Min svigermor lokkede med mere søvn hvis jeg fik hende ind i en bedre rutine og da jeg stod selv med hende og virkelig godt kunne bruge lidt ekstra søvn fik jeg med til at begynde at tage hende op klokken 23 og give hende mad i stedet for at lade hende sove til hun selv vågnede. Jeg troede (naivt måske) at hun ville begynde selv at vågne der omkring og være sulten, men nu 3 uger efter gør hun det stadig ikke og det eneste jeg har opnået er faktisk at ødelægge hendes natterytme fuldstændig, for nu er der slet ikke noget system i hvor mange gange og hvornår hun vågner i løbet af natten

Jeg har virkelig fortrudt at jeg lod mig overtale og overvejer kraftigt at stoppe igen og gå tilbage til at lade hende finde sin egen rytme igen! Er dog bange for at det skal forvirre hende 

Hvad ville I gøre??? 

Hej.

Jeg ville stoppe igen. Og lad hende selv vågne.

Her hjemme har vi overvejet at vække og give mad inden vi går i seng. Tro vi gjorde det en gang men fik så dårlig samvithed. Og han spiste bare en ekstra gang den nat.

Håber hun snart sover noget mere..

Anmeld

7. april 2012

Janni.

Jeg ville også stoppe, og lade hende finde en rytme igen. Det kan jo næsten ikke blive værre end det er? 

for at hun finder den gamle rytme igen. 

Anmeld

7. april 2012

LR85

En 3 ugers baby har sin egen rytme og den er nærmest umulig a koorigere rundt med. 

Lad barnet sove når det sover, spise når det er sultent og vågen når det er vågen (selvfølgelig uden leg og underholdning om natten) 

Jeg synes du skal gå tilbage til a følge barnets rytme og ikke bryde ind i den. Det kan du nok så mange gange gøre om nogen 4-5 måneder. 

Og tror ik det skaber forvirring, kun lidt ro a der ikke blir forstyrret i naturens rytme

Anmeld

7. april 2012

Line Højdal

Vi prøvede det samme - efter sundhedsplejerskens råd... Hun anbefalede mig den såkaldte "drømmetår" hvor man, når man selv er på vej i seng, tager det sovende barn og ammer/giver flaske uden at barnet vågner rigtigt og putter igen bagefter. På den måde skulle man så kunne udskyde den første rigtige nat-spisetid!

Det var ikke nogen succes for os og vi gik bare tilbage til vores gamle "rytme" igen...

Jeg tror på at det virker hvis barnet vågner fordi det er sultent... så giver det jo god mening at fylde den lille mave helt op inden man selv går i seng. Men altså - de kære små kan jo også vågne fordi de savner tryghed, har luft i maven, eller så mange andre ting.

Hvis du er så heldig at din lille pige kun vågner for at spise og falder let i søvn igen, jammen så tror jeg faktisk godt du kunne "skubbe" hendes første måltid, ved at give hende en drømmetår lige inden du selv går i seng. Men det skal jo kun være fast kl. 23, hvis det er der du fast går i seng. Det er jo ikke tidspunktet er er vigtigt - det vigtige er vel at hun er mæt når du lægger dig til at sove, så du får så meget sammenhængende søvn som muligt inden hun skal have mad igen.

Nå, men summa summarum... Hvis du har fortrudt og ikke tror på det er den rigtige løsning for jer - så stop. Hun finder selv tilbage i sin normale rytme er jeg sikker på

Line

PS. Du er godt nok heldig at din lille pige kun vågner to gange i løbet af natten og skal have mad

Anmeld

7. april 2012

Silas&Mille

Jeg ville stoppe igen.

Vi har altid ladet både Silas og Mille selv lave deres rytme, og det har fungeret rigtig godt.

Silas sov igennem da han var 6½ uge gammel (startede med 7-8 timer og er derefter blevet sat op til 12 timer, stille og roligt).

Mille er 8½ uge gammel og vågner typisk kun en gang om natten for at spise. 

Vi har altid fået afvide at vi bare skulle lade dem bestemme selv, så skal rytmen nok komme og det at de sover igennem kommer helt af sig selv

Anmeld

7. april 2012

Vivian87

Tusind tak for svar alle sammen! Jeg tror bare jeg følger jeres råd og stopper igen og lader hende selv bestemme! :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.