flænge over fortænder efter fald

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.873 visninger
2 svar
0 synes godt om
6. april 2012

kristinaS

Vores dreng på 1 1/2 faldt her til aften i sin dyne...og bed sig umiddelbart i læben, der blødte. Da jeg skal børste hans tænder efterflg ser jeg en lille flænge over hans fortænder og det er som om tandkødet er hævet op så det går lidt  ned mellem fortænderne?! Er der nogle der har prøvet noget lign og hvad gjorde I. Synes jeg har hørt at så længe tænderne ikke er faldet ud eller sidder  løst, skal det bare hele af sig selv. Men bliver jo alligevel nervøs. Han stoppede hurtigt med at græde, og har ikke virket plaget siden, så derfor forventede vi ikke noget vildt var sket

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2012

Princesspigen

kristinaS skriver:

Vores dreng på 1 1/2 faldt her til aften i sin dyne...og bed sig umiddelbart i læben, der blødte. Da jeg skal børste hans tænder efterflg ser jeg en lille flænge over hans fortænder og det er som om tandkødet er hævet op så det går lidt  ned mellem fortænderne?! Er der nogle der har prøvet noget lign og hvad gjorde I. Synes jeg har hørt at så længe tænderne ikke er faldet ud eller sidder  løst, skal det bare hele af sig selv. Men bliver jo alligevel nervøs. Han stoppede hurtigt med at græde, og har ikke virket plaget siden, så derfor forventede vi ikke noget vildt var sket

jeg har ikke selv børn endnu så har ikke prøvet det, men vil mene at så længe han ikke virker generet af det skal i ikke være bekymret..

hvis han stopper med at spise eller drikke fordi det generer ham så skal i søge læge, så skal han sikkert på pincilin..

pas på med at børste direkte på det sted der er skadet, men gør hvad i kan for at holde munden nogle lunde ren uden at overdrive for meget..

noget større børn ville jeg sige de sku bruge noget mundskyl med klorhedidrin, men det er svært at får små børn til at skylle munden med sådan noget uden at sluge..

men ihværtifal held og lykke

Anmeld

6. april 2012

kristinaS

Tak. Har også talt med en veninde, der havde prøvet det. Hun sagde det nok var læbebåndet der var sprunget...og at det heler af sig selv. Så tror bare vi lige ser det an. Stakkels lille fyr. Hun sagde faktisk at tandlægen havde sagt at hendes dreng havde et stramt læbebånd og forudsagde at en dag han faldt ville der springe...og det ville bløde en del men ikke være smertefuldt. Man bliver jo bare altid nervøs når det bløder fra tænderne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.