Grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

357 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. april 2012

Anonym trådstarter

Hej allesammen

Har bare et spøgsmål

Hvornår gav i grød få første gang?

Min søn bliver 4 mdr om 12 dage

Og han viser interesse få vores mad

Og vi ved ikke om

Vi skal prøve i morgen

Med majsgrød ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2012

ano14316

Anonym skriver:

Hej allesammen

Har bare et spøgsmål

Og vi ved ikke om

Vi skal prøve i morgen

Med majsgrød ?

Vi startede da Magnus var 5,5 mnd.

Jeg er klart fortaler for at man venter til så tæt på 6 mdr som muligt. Årsagen til at vi startede 14 dage før, er at Jeg skal startede på arbejde om 1 mnd. der er magnus 7 mdr og der skal det helst kører sådan nogenlunde.

Men jeg vil sige at jeg var ikke tvivl om at magnus var klar, da han ragede alt hvad vi spiste til sig hvis han fik chancen. 

Anmeld

6. april 2012

lycly

Min datter fik grød da hun var lidt over 4 mdr. Hun var meget interesseret og spiste 1-2 måltider om dagen. Det varede dog kun lidt under en måned, derefter nægtede hun det fuldstændig. Og hun blev først klar igen da hun var 7 mdr.

Så hvis du kun overvejer det fordi han viser interesse, så vent. Det ER det bedste at vente til de er tættere på 6 mdr.

Anmeld

6. april 2012

bobbles

Anonym skriver:

Hej allesammen

Har bare et spøgsmål

Og vi ved ikke om

Vi skal prøve i morgen

Med majsgrød ?

tja min datter viste allerede at hun var klar til grød da hun var 3 måneder så da hun var 3½ måned prøvede vi stille og roligt med lidt ris grød, og nu er hun 6 måneder og 3 uger gammel og spiser både havregrød og rugbrød, og det samme som os om aftenen hun har lært at spise på rigtig kort tid, og hun er rigtig mad glad

tror bare man skal fornemme hvornår de er klar til mad og prøve sig frem

Anmeld

6. april 2012

modesty

Det er ikke din datter der bestemmer hvornår hun skal have fast føde ;-) Der er en grund til at man anbefaler at vente til 6 mdr., så det ville jeg gøre hvis jeg var dig, medmindre hun decideret er undervægtig. Du risikerer at hun får slemt mavebøvl hvis du starter for tidligt.

Anmeld

7. april 2012

Frk.S

Vi startede så småt 1-2 uger før Freja blev 6 måneder.

Jeg ville gerne vente til 6 måneder. Jeg tror såmænd godt hun kunne have klaret det tidligere. Men jeg kunne fint mætte hende, så jeg så ingen grund til ikke at følge anbefalingerne om at vente til 6 måneder. Grunden til vi startede lidt før 6 måneder var fordi der passede det lige og kæresten havde ferie - så vi havde god tid til at starte det op.

Anmeld

7. april 2012

Kofoed.

Anastasia var længe klar da hun blev 4 måneder, men jeg ville vente til natte roderiet startede og vi havde snakket med sp omkring det med grød start. Hun synes også vi bare skulle vente til natte roderiet begyndte. Og hvad sker der natten hun har været der? Det er om et par dage to måneder siden hun startende og der har været store problemer med afføring siden, dog er der endelig ved at være styr på den nu. Hun er en god spiser, som vores sp siger og hun spiser skam allerede rugbrød og sutter på frugt og ellers mos og grød. Så vent i hvert fald til i har snakket med sp.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.