Giver I "godnatgrød"? Hvad giver I, og hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.833 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. april 2012

lycly

Stødte på ordet godnatgrød for nylig, og ville høre hvor mange der bruger det? Jeg synes det virker helt underligt at give grød lige en sovetid. Her får hun bare en flaske og så sover hun. Men så tænkte jeg om jeg måske kunne bruge det til at få puttet hende en time tidligere. Pt får hun aftensmad kl. 19 og kan først sove kl 21. Måske jeg så kunne give hende aftensmad kl 18, godnatgrød kl. 20 og så putte.

Eller er det helt åndssvagt? Hvad er jeres erfaring?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2012

Janni.

Her får Silas en potion yoghurt med havregryn inden han får natflasken.
Yoghurt cirka kl. 18.20, flasken en halv time senere. Han sover som regel seneste kl. 19.

Anmeld

6. april 2012

mortilnoahogmelina

Vi har aldrig brugt det .
Men nogen bruger det fordi det ligger tungere u maven og deres barn så ikk vågner om natten og skal have måd. Men hvis hun sover fint . Så fortsæt som i hidtil har gjort .

Noah blev os puttet sent da jeg gik hjemme . Men da han staryet dp ændret rytmen sig automatisk og han sover nu kl 19-19.30

Anmeld

6. april 2012

Clisolka

LunaLykke skriver:

Stødte på ordet godnatgrød for nylig, og ville høre hvor mange der bruger det? Jeg synes det virker helt underligt at give grød lige en sovetid. Her får hun bare en flaske og så sover hun. Men så tænkte jeg om jeg måske kunne bruge det til at få puttet hende en time tidligere. Pt får hun aftensmad kl. 19 og kan først sove kl 21. Måske jeg så kunne give hende aftensmad kl 18, godnatgrød kl. 20 og så putte.

Jeg har aldrig givet godnatgrød  Isabella har altid fået sin natflaske, indtil hun var 6 mrd., så ville hun ikke den mere. 

Anmeld

6. april 2012

MorTil4<3

LunaLykke skriver:

her fik Nick kun sin godnat vælling

men den meldte han selv fra med da han blev 9 måneder

og siden da har det været en klapsammenmad af noget inden han er blevet lagt s sover han degligt

Anmeld

6. april 2012

My Babygirl

Min pige får natgrød.

Hun får en god portion kl. 19 og derefter bliver hun puttet.

Det resulterer i en rigtig god nattesøvn hvor hun sover igennem hele natten og frem til kl. 8-10 næste morgen.

Anmeld

6. april 2012

Happiness

Vi giver også godnatgrød. Han får aftensmad ved 17.30-18 tiden, og så grød kl 19.30-20.00, og bliver herefter puttet. 

Han skal dog også have en flaske ved 22-23.00 tiden. Men vi følger en bog, skrevet af en SP, og det fungere her. 

Han sover så skidt for tiden, men det er pga vuggestuestart og tænder Ikke så fed blanding

Men før har det fungeret, så han sover til kl 5-6 stykker, og får så endnu en flaske her, og så sover han til 7-8 tiden, hvor vi står op og får havregrød.

Han spiser ca hver 2. time i dagtimerne. 3 hovedmåltider, og så mellemmåltider imellem. Det gør at han sover godt om dagen. Han tager de der 2-3 timer 2 gange dagligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.