Dårlig samvittighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.012 visninger
12 svar
0 synes godt om
6. april 2012

Karina1

Hej

Jeg er lige stået op efter en super hyggelig aften med mine veninder, der blev drukket lidt alkohol og vi var ude og feste og danse, det var vildt hyggeligt og dejligt, bare at glemme alt om behandlinger, gravidtet og babyer  Men nu sidder jeg lidt med en følelse af dårlig samvittighed, fordi jeg var inde og blive insemineret i tirsdags, hvor jeg selv havde lavet ægløsning (fik dog alligevel ægløsningssprøjten) og sædprøven var SUPER god og vi havde dyrket sex aftenen/natten inden jeg var inde om morgenen og få afvide jeg selv havde "lavet" ægløsning, så der er måske en god chance for det lykkes denne gang (selvom jeg selv ikke tør håbe på noget) Men nu får jeg dårlig samvittighed over at jeg drak alkohol  Jeg har ikke rigtig drukket alkohol (måske en enkel øl eller et glas vin) i den tid vi har været i behandling (10måneder), så er jeg taget ædru med i byen, de gange jeg har været afsted med pigerne.

Skader det en eventuel graviditet fordi jeg drak? Var det forkert af mig? Ih, kan slet ikke finde ud af hvad jeg skal tænke og føle, havde jo en super fantastisk aften/nat

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2012

Nattøs

Karina1 skriver:

Hej

Jeg er lige stået op efter en super hyggelig aften med mine veninder, der blev drukket lidt alkohol og vi var ude og feste og danse, det var vildt hyggeligt og dejligt, bare at glemme alt om behandlinger, gravidtet og babyer  Men nu sidder jeg lidt med en følelse af dårlig samvittighed, fordi jeg var inde og blive insemineret i tirsdags, hvor jeg selv havde lavet ægløsning (fik dog alligevel ægløsningssprøjten) og sædprøven var SUPER god og vi havde dyrket sex aftenen/natten inden jeg var inde om morgenen og få afvide jeg selv havde "lavet" ægløsning, så der er måske en god chance for det lykkes denne gang (selvom jeg selv ikke tør håbe på noget) Men nu får jeg dårlig samvittighed over at jeg drak alkohol  Jeg har ikke rigtig drukket alkohol (måske en enkel øl eller et glas vin) i den tid vi har været i behandling (10måneder), så er jeg taget ædru med i byen, de gange jeg har været afsted med pigerne.

Skader det en eventuel graviditet fordi jeg drak? Var det forkert af mig? Ih, kan slet ikke finde ud af hvad jeg skal tænke og føle, havde jo en super fantastisk aften/nat

Man har også lov til at leve  jeg synes på ingen måde, at det er forkert af dig. 

Anmeld

6. april 2012

pemiro

Karina1 skriver:

Hej

Jeg blev gravid på p piller og havde derfor ingen anelse om at jeg var gravid.. Da jeg fandt ud af det fik jeg det også lidt skidt, fordi jeg havde været til to fester mens jeg så har været gravid, hvor jeg var fuld..

Jeg er idag 31+2 og bebsen har det fantastisk inde i maven

Jeg snakkede med en jordemoder omkring det at jeg jo havde drukket der i tidlig graviditet, og hun fortalte at det ikke skadede når det var så tidligt, fordi bebsen lever af en lille "madpakke" den har med til den første tid, indtil moderkagen er blevet dannet

Så du behøver slet slet ikke have dårlig samvittighed nyd du bare at du havde en kanon aften

Anmeld

6. april 2012

Karina1

Nattøs skriver:

Man har også lov til at leve  jeg synes på ingen måde, at det er forkert af dig. 

Tusind tak for svar, det er rart at høre andre ikke mener jeg er for dum at feste, når nu vi har gang i projekt baby

Anmeld

6. april 2012

Karina1

pemiro skriver:

Jeg blev gravid på p piller og havde derfor ingen anelse om at jeg var gravid.. Da jeg fandt ud af det fik jeg det også lidt skidt, fordi jeg havde været til to fester mens jeg så har været gravid, hvor jeg var fuld..

Jeg er idag 31+2 og bebsen har det fantastisk inde i maven

Jeg snakkede med en jordemoder omkring det at jeg jo havde drukket der i tidlig graviditet, og hun fortalte at det ikke skadede når det var så tidligt, fordi bebsen lever af en lille "madpakke" den har med til den første tid, indtil moderkagen er blevet dannet

Så du behøver slet slet ikke have dårlig samvittighed nyd du bare at du havde en kanon aften

Tak for dit svar Det var jeg slet ikke klar over, det hjalp virkelig på min samvittighed, at jeg ved at det ikke skader

Anmeld

6. april 2012

TWT

Karina1 skriver:

Hej

Hej med dig

Hvor er det dejligt for dig, at du fik lov at mærke dig selv igen, og ikke tænke baby, behandliger mm. !

Jeg synes at have læst, at man ikke kan skade fosteret når det er under 6-7 uger, fordi forstoret er rigtig godt beskyttet(tror det var af blommesækken?). Så hvis det skulle gå galt der, ville det være fordi det fejler noget, og ikke pga. noget moren har røget, drukket eller spist  

Jeg krydser for at du snart må stå med en fin positiv test  

Anmeld

6. april 2012

pemiro

Karina1 skriver:

Tak for dit svar Det var jeg slet ikke klar over, det hjalp virkelig på min samvittighed, at jeg ved at det ikke skader

J præcis, husker selv hvor meget bedre jeg fik det.. Og kæresten ogsåfor den sags skyld.. 

Og et enkelt glas i ny og næ gennem graviditet skader heller ikke.. Ikke at jeg selv drikker, men tog et glas champagne til nytår, faktisk nærmest på opfordring af jordemoder, som sagde at det måtte man altså gerne

Så du har slet intet at frygte..

Held og lykke med det hele, håber der er gevinst

Anmeld

6. april 2012

Maja88

jeg ville nok ikke have taget chancen...

men jeg har også drukket da jeg åbenbart var gravid, men det vidste jeg ikke jeg var

Anmeld

6. april 2012

Nattøs

Karina1 skriver:

Tusind tak for svar, det er rart at høre andre ikke mener jeg er for dum at feste, når nu vi har gang i projekt baby

JeG kom faktisk til at tænke på, at jeg faktisk selv drak tilhalloween fest og det viser sig at jeg er blevet gravid lige der omkring :-)og hun har ikke taget skade :-) er 25+ 1 i dag 

Anmeld

6. april 2012

l.kjoeller

Altså anbefalingerne under behandling siger noget andet men så mange børn undfanges på de vilkår. Vælg at se på det som om det lig gav dig plads til at slappe af, hvilket også er godt i den forbindelse. Måske var det hvad der skulle til. Og smid den dårlige samvittighed væk for man skal også ha lov at leve under de behandlinger. Er jo en hård omgang. Lykke til med spiren

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.