fotos på lærrde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

915 visninger
10 svar
0 synes godt om
6. april 2012

Anonym trådstarter

Hej

Skriver lige anonymt da det omhandler en gave.

Jeg har planer om at skulle have lavet et lærrede med 25 private fotos på, det eneste jeg har kunne finde er hvor der er et billede på et lærred, men det må da være muligt at kunne få lavet et lærred med flere billeder på, men er der nogle der ved hvor?

en del af billederne er gamle og ligger derfor ingen steder digitalt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2012

B&J

opper den lige for dig i håb om nogle kan hjælpe dig

Anmeld

6. april 2012

4kløver

Der er en her inde der laver sådan noget. Hun hedder foto på lærred

Anmeld

6. april 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

opper den lige for dig i håb om nogle kan hjælpe dig

tak for det

Anmeld

6. april 2012

Anonym trådstarter

4kløver skriver:

Der er en her inde der laver sådan noget. Hun hedder foto på lærred

Tak for dit svar Da mange af billederne ikke er digitale tror jeg desværre det bliver for meget arbejde i forhold til at det skal foregå via nettet. Så jeg tænkte mest om nogle kendte butikker hvor jeg kunne gå ned med det og de så ordnede det selv.

Anmeld

6. april 2012

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Hej

Jeg har planer om at skulle have lavet et lærrede med 25 private fotos på, det eneste jeg har kunne finde er hvor der er et billede på et lærred, men det må da være muligt at kunne få lavet et lærred med flere billeder på, men er der nogle der ved hvor?

I første omgang skal du jo bare have fundet en der har en scanner, så du kan få billederne ind på computeren. derefter skulle det ikke være svært.

og jeg tror du kan få scanner-hjælp i diverse photo forretninger.

Anmeld

6. april 2012

Anonym trådstarter

Mom In The Making skriver:

I første omgang skal du jo bare have fundet en der har en scanner, så du kan få billederne ind på computeren. derefter skulle det ikke være svært.

og jeg tror du kan få scanner-hjælp i diverse photo forretninger.

Det har du ret i den del havde jeg ikke overvejet.

Anmeld

6. april 2012

Amagerpigen82

Anonym skriver:

Hej

Hejsa

Det nemmeste vil klart være, hvis du skanner de 25 billeder ind (eller du allerede har dem digitalt) og så klipper dem sammen til et billede. Så bestemmer du selv hvordan det præcist skal se ud. Afhængigt af størrelse og kvalitet kan du lave det i et fotoprogram men ellers vil det ikke være umuligt i fx powerpoint el. lign.

Derefter kan du lave et alm. billede til lærred der hvor du har set det

Anmeld

6. april 2012

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Det har du ret i den del havde jeg ikke overvejet.

håber du finder ud af det.

Anmeld

6. april 2012

foto på lærred

Anonym skriver:

Hej

Hej,

Svare lige her

De collager vi laver har kun 5 billeder på Det er der flere grunde til. 1) jo flere billeder jo mindre bliver de hver i sær 2) det kan hurtig blive rodet med for mange billeder/personer 3) Den slags collager vi laver (blendede) er meget tidskrævende så 25 ville være for meget arbejde i.4) Det ser som regel rigtig fint ud med et i hvert hjørne og et i centrum- Det giver en god harmoni.

Men som en anden også skriver, så kan du f.eks gå ind på Picassa og lave din egen opsætning. Der bliver de ikke blended sammen som dem vi laver, men de bliver som små billeder sat op ved siden af hinanden. Når det så er gjort, så kan det trykkes på lærred. Vær dog opmærksom på, at du så skal vælge lærred med f.eks hvide kanter, da der ellers vil gå ca 5 cm af alle kanter af til ombuk.

En anden ting er, at du skal have scannet billederne ind på computeren før du kan bruge Picassa, men ud fra det du skriver (at de er gamle og ikke er digitale) så er opløsningen ikke særlig god og scannede billeder er generelt ikke egnede.

Nu kan man så sige, at fordi der er så utrolig mange foto på et lærred, så vil hver enkelt billede ikke være så stort, så på den måde er du bedre stillet i forhold til de lave pixel end hvis det f.eks kun var 3. Men det er stadigvæk slet ikke optimalt.

Oveni kommer der, at fordi alle billederne er forskellige, så vil de have forskellig belysning osv. Normalt når vi laver en collage så retter vi alle billederne til inden vi starter, så de bliver mere ensartede.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

collager på lærreder, uglewallstickers, invitationer til dåb.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.