Citron muffins

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.617 visninger
13 svar
0 synes godt om
5. april 2012

Aabye

Ja.. Min dreng har fødselsdag på tirsdag hvor han bliver et år.. 
På lørdag (D 14) får vi så fødselsdagsgæster og jeg har i den anledning valgt at jeg laver muffins i stedet for en stor lagkage (knægten får selvfølgelig hans lagkage som han kan smadre i atomer &nbsp

Nå.. Men jeg vil så lave Citron muffins med brombær mousse oven på, har lavet det før men selve muffinen blev ikke særlig god.. Der var massere af smag i, men de var meget kompakte og altså derfor IKKE særlig luftige.. Det skulle de jo gerne være..

Er der en der ligger inde med en fantastisk citron muffin opskrift som vil dele?? Den skal smage (rigtig meget) af citron og være god luftig når den er bagt..

Skal også lave en god chokolade muffin, så hvis der er en der ligger inde med sådan en opskrift som bare er helt fantastisk, så del også gerne den

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2012

mariamiss6

Line - med Bobben skriver:

På lørdag (D 14) får vi så fødselsdagsgæster og jeg har i den anledning valgt at jeg laver muffins i stedet for en stor lagkage (knægten får selvfølgelig hans lagkage som han kan smadre i atomer &nbsp

Nå.. Men jeg vil så lave Citron muffins med brombær mousse oven på, har lavet det før men selve muffinen blev ikke særlig god.. Der var massere af smag i, men de var meget kompakte og altså derfor IKKE særlig luftige.. Det skulle de jo gerne være..

Er der en der ligger inde med en fantastisk citron muffin opskrift som vil dele?? Den skal smage (rigtig meget) af citron og være god luftig når den er bagt..

Skal også lave en god chokolade muffin, så hvis der er en der ligger inde med sådan en opskrift som bare er helt fantastisk, så del også gerne den

Kan du ikke bare putte lidt bagepulver i dejen? Så puffer den lidt op, og bliver mere løs i det

Anmeld

5. april 2012

ano14316

Der skal ca. 3 gange så meget bagepulver i til muffins, som til kage..

Anmeld

5. april 2012

Kay

hmm du må egentlig gerne dele den opskrift hvis den smager godt   også på brombær mussen lydder nemlig lækkert

og der skal tit mere bagepulver til når det er muffins i forhold til når det er en kage

Anmeld

5. april 2012

Aabye

Har fulgt en opskift jeg fandt til punkt og prikke.. Jeg må prøve at lave dem igen så.. Og så bare med mere bagepulver i.. For de blev godt nok kompakte.. Men de smagte ski godt.. Hmm.. 

Brømbær mousse laves på samme måde som hindbær mousse.. Jeg fandt en opskift herinde. Skiftede bare hindbær ud med brombær

Anmeld

5. april 2012

Kay

Har fulgt en opskift jeg fandt til punkt og prikke.. Jeg må prøve at lave dem igen så.. Og så bare med mere bagepulver i.. For de blev godt nok kompakte.. Men de smagte ski godt.. Hmm.. 

Brømbær mousse laves på samme måde som hindbær mousse.. Jeg fandt en opskift herinde. Skiftede bare hindbær ud med brombær

kan man lokke dig til at sende opskriften på citron muffinsne?? skal nemlig snart holde føsdag

Anmeld

5. april 2012

Aabye

Kay skriver:

kan man lokke dig til at sende opskriften på citron muffinsne?? skal nemlig snart holde føsdag

Selvfølgelig..

150 gram smør
150 gram sukker
2 æg
150 gram hvedemel
1 tsk bagepulver (ja der skal jo så mere i)
skallen fra 1 citron, evt lidt saft hvis ikke det smager af nok

ind i forvarmet ovn ved 180 grader i 20 min.

Ja ja jeg er altså ikke en haj til det bagning, så jeg ANER ikke hvor meget bagepulver der skal i før de fluffer op
Dem jeg lavede sidst smagte helt fantastisk friske, uden at blive sure.. Og det gjorde det lige ekstra fantastisk med det brombær mousse oven på.. namme nam 

Anmeld

5. april 2012

Kay

Selvfølgelig..

150 gram smør
150 gram sukker
2 æg
150 gram hvedemel
1 tsk bagepulver (ja der skal jo så mere i)
skallen fra 1 citron, evt lidt saft hvis ikke det smager af nok

ind i forvarmet ovn ved 180 grader i 20 min.

Ja ja jeg er altså ikke en haj til det bagning, så jeg ANER ikke hvor meget bagepulver der skal i før de fluffer op
Dem jeg lavede sidst smagte helt fantastisk friske, uden at blive sure.. Og det gjorde det lige ekstra fantastisk med det brombær mousse oven på.. namme nam 

uhmmm dem må jeg prøve

Anmeld

5. april 2012

Aabye

Kay skriver:

uhmmm dem må jeg prøve

De smager hammer godt..

Anmeld

5. april 2012

Kay

De smager hammer godt..

er der ikke noget med at bagepulver er base og citron er syre så de modarbejder hinanden?? kan det være derfor de ikke hæver??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.