Jeg syntes han drikker for tit...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.039 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. april 2012

Anonym trådstarter

Min mand og jeg har været sammen i over 6 år og har børn sammen, vi har kendt hinanden hele livet og jeg elsker ham...men

der går ikke én weekend, hvor han ikke får øl og jeg kan mærke det begynder at gå mig på, det er meget med en hygge/fyraftensøl => der så ender med at trække ud og pludselig har to mennesker drukket 1 kasse, dette sker ofte og jeg blir vanvittig

Vi arbejder begge meget, det er mig der står for børnene, husholdning og meget mere, det eneste jeg ønkser er en hyggemand der gider være hjemme og hygge med hans familie, men jeg kan bare ikke trænge igennem til ham....

Åh, skulle li af med det, endnu en aften alene på sofaen og børnene sover sødt....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2012

RGN

Profilbillede for RGN

Det kan jeg sørme godt forstå, at du ikke er glad for.

Alkoholmisbrug/meget dårlige alkoholvaner, hvad enten det er i mindre eller større grad er bestemt heller ikke noget at spøge med.

Jeg håber du kan få ham til at indse, at forbruget er taget til og det må stoppes/trappes ned.
Det er ikke altid nemt, men helt sikkert en kamp værd.

Han risikerer at ødelægge både familie og helbred.

Anmeld

4. april 2012

Anonym trådstarter

RGN skriver:

Det kan jeg sørme godt forstå, at du ikke er glad for.

Alkoholmisbrug/meget dårlige alkoholvaner, hvad enten det er i mindre eller større grad er bestemt heller ikke noget at spøge med.

Jeg håber du kan få ham til at indse, at forbruget er taget til og det må stoppes/trappes ned.
Det er ikke altid nemt, men helt sikkert en kamp værd.

Han risikerer at ødelægge både familie og helbred.

Den er bare svær, han arbejder rigtig meget og kan godt forstå han har brug for at koble af, men hold nu op jeg syntes tit og ofte jeg ender med at gå alene i seng også kommer han snaldret hjem kl 02-03 stykker.....

Åh..... Manden er jo over 30, jesus altså - hvornår blir man så voksen, hvis man ikke er det der?

Anmeld

4. april 2012

RGN

Profilbillede for RGN
Anonym skriver:

Den er bare svær, han arbejder rigtig meget og kan godt forstå han har brug for at koble af, men hold nu op jeg syntes tit og ofte jeg ender med at gå alene i seng også kommer han snaldret hjem kl 02-03 stykker.....

Åh..... Manden er jo over 30, jesus altså - hvornår blir man så voksen, hvis man ikke er det der?

Du lyder som en sød og forstående hustru.

Men det er nu ikke nødvendigt, at koble fra med alkohol. (I så fald har man et problem, der skal fikses)

Hvis han arbejder meget burde han især også prioritere familien lidt højere i weekenden.
Eller også skal han se på hans arbejdsliv. Om det fungerer optimalt for ham eller om han slider sig selv op for hurtigt.

Dette link er faktisk meget interessant.

http://www.danskmisbrugsbehandling.dk/?id=379

Anmeld

4. april 2012

Anonym trådstarter

RGN skriver:

Du lyder som en sød og forstående hustru.

Men det er nu ikke nødvendigt, at koble fra med alkohol. (I så fald har man et problem, der skal fikses)

Hvis han arbejder meget burde han især også prioritere familien lidt højere i weekenden.
Eller også skal han se på hans arbejdsliv. Om det fungerer optimalt for ham eller om han slider sig selv op for hurtigt.

Dette link er faktisk meget interessant.

http://www.danskmisbrugsbehandling.dk/?id=379

Jeg prøver at være meget forstående, for jeg ELSKER virkelig at det er mig der står for børnene og at det andet - så får jeg jo det som jeg vil ha det

Men hold nu op det ville være lækkert med hygge på sofaen med manden min en aften, hvor børnene er gået i seng, kan slet ikke huske hvornår det sidst er sket, sidder der altid alene

Anmeld

4. april 2012

RGN

Profilbillede for RGN
Anonym skriver:

Jeg prøver at være meget forstående, for jeg ELSKER virkelig at det er mig der står for børnene og at det andet - så får jeg jo det som jeg vil ha det

Men hold nu op det ville være lækkert med hygge på sofaen med manden min en aften, hvor børnene er gået i seng, kan slet ikke huske hvornår det sidst er sket, sidder der altid alene

Hehe.. Vi er mange kvinder, der godt kan lide at styre hjemmet.

Jeg forstår virkelig godt, at du savner ham. Det er jo uhyre vigtigt, at dyrke hinanden, når tiden er til det.

Hvad siger han selv til det, når du kommer med dine argumenter for mere samvær og mindre druk?

Anmeld

4. april 2012

Anonym trådstarter

RGN skriver:

Hehe.. Vi er mange kvinder, der godt kan lide at styre hjemmet.

Jeg forstår virkelig godt, at du savner ham. Det er jo uhyre vigtigt, at dyrke hinanden, når tiden er til det.

Hvad siger han selv til det, når du kommer med dine argumenter for mere samvær og mindre druk?

Jamen, ik så meget - min mand er hamrende go til at komme med agumenter og når vi så endelig snakker om det, blir jeg fuldstændig blank og glemmer alt også falder det ligesom til jorden.....

Jeg er meget forstående og han aldrig i mit liv sagt nej til min mand, han styrer hvad han vil, når han vil..... Men hold op jeg ville gerne han kunne prioterer lidt anderledes....

Anmeld

4. april 2012

Dot D

Hvis du har en kalender hængende fremme, så prøv at sætte nogle store grønne X´er de dage hvor han drikker og røde de dage han ikke drikker.... Det gjorde én af mine veninder, da hun fik det som dig. Hun nævnte det ikke for ham, men han blev mere og mere nysgerrig på, hvad det gik ud på.

Tilsidst fortalte hun det, og han fik lige en øjenåbner...

Bare et lille trick

Anmeld

4. april 2012

Muffin_girl

Anonym skriver:

Min mand og jeg har været sammen i over 6 år og har børn sammen, vi har kendt hinanden hele livet og jeg elsker ham...men

der går ikke én weekend, hvor han ikke får øl og jeg kan mærke det begynder at gå mig på, det er meget med en hygge/fyraftensøl => der så ender med at trække ud og pludselig har to mennesker drukket 1 kasse, dette sker ofte og jeg blir vanvittig

Vi arbejder begge meget, det er mig der står for børnene, husholdning og meget mere, det eneste jeg ønkser er en hyggemand der gider være hjemme og hygge med hans familie, men jeg kan bare ikke trænge igennem til ham....

Åh, skulle li af med det, endnu en aften alene på sofaen og børnene sover sødt....

Anmeld

5. april 2012

grinny

Dot D skriver:

Hvis du har en kalender hængende fremme, så prøv at sætte nogle store grønne X´er de dage hvor han drikker og røde de dage han ikke drikker.... Det gjorde én af mine veninder, da hun fik det som dig. Hun nævnte det ikke for ham, men han blev mere og mere nysgerrig på, hvad det gik ud på.

Tilsidst fortalte hun det, og han fik lige en øjenåbner...

Bare et lille trick

Det skulle jeg faktisk lige til at skrive  Og hvis han ikke bliver interesseret i krydserne ville jeg til sidst stille og rolig vise ham kalenderen og så snakke om det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.