Slapt maveskind - problemer!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

685 visninger
7 svar
0 synes godt om
4. april 2012

engdraget

Hej

Jeg har igennem de sidste par år tabt mig rigtig meget, men selvom det er gået i et rimeligt jævnt tempo og jeg træner meget har maveskindet ikke formået at "følge med".

Derfor har jeg en hulflap på maven og hold da op, det er begyndt at give flere gener ud over det kosmetiske (lidt øv at have tabt sig, men stadigvæk at have sådan et slapt halvflad "bildæk" til at hænge på maven.)

Jeg har så oven i købet været igennem 2 kejsersnit, så lige der i linningen (trussekanten) er der jo ar derefter...

...Huden er simpelthen rød, irriteret og klør af H... til der "inde under folden". Snakkede med sekretæren på lægehuset idag som fik lægen til at skrive en recept på Brentacort, så håber jeg det hjælper.

Det her er i hvert fald alt andet end sjovt...avs! %¤&#)"&%!!!!

Lene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2012

Fines mor

Jeg har fået fjernet 3, 5 kilo maveskind pga. vægttab, så hvis det forsætter med at være et problem syntes jeg du skal henvises til en operation. Om du kan få det ved jeg ikke, men det er da et forsøg værd :-)

Anmeld

4. april 2012

engdraget

Fines mor skriver:

Jeg har fået fjernet 3, 5 kilo maveskind pga. vægttab, så hvis det forsætter med at være et problem syntes jeg du skal henvises til en operation. Om du kan få det ved jeg ikke, men det er da et forsøg værd :-)

Hej

Dette er måsk et "ømtfindigt" spørgsmål, men kunne du måske overtales til at vise før/efterbillder?

Kunne være spændende at se - har nemlig oss overvejet om det skal ende med at jeg skal prøve på at blive indstillet til op, for det her er da rigtig træls...

...syns da det er noget øv at have tabt sig sådan, men stadig ikke at kunne trække i et par velsiddende jeans uden der alligevel er et "bildæk" der hænger og slasker, hvilket det virkelig gør...uanset om jeg spænder mavemusklerne 100%, så er det bare nok "flop-flop"...ØV!

Lene

Anmeld

4. april 2012

Fines mor

engdraget skriver:

Hej

Dette er måsk et "ømtfindigt" spørgsmål, men kunne du måske overtales til at vise før/efterbillder?

Kunne være spændende at se - har nemlig oss overvejet om det skal ende med at jeg skal prøve på at blive indstillet til op, for det her er da rigtig træls...

...syns da det er noget øv at have tabt sig sådan, men stadig ikke at kunne trække i et par velsiddende jeans uden der alligevel er et "bildæk" der hænger og slasker, hvilket det virkelig gør...uanset om jeg spænder mavemusklerne 100%, så er det bare nok "flop-flop"...ØV!

Lene

Jeg har ikke noget elektronisk ligenu, så skal det være efter påske når jeg er tilbage på arbejde. Men mit sad langt ned foran tissekonen :-(

Anmeld

4. april 2012

Tona

Hej

Jeg har igennem de sidste par år tabt mig rigtig meget, men selvom det er gået i et rimeligt jævnt tempo og jeg træner meget har maveskindet ikke formået at "følge med".

Derfor har jeg en hulflap på maven og hold da op, det er begyndt at give flere gener ud over det kosmetiske (lidt øv at have tabt sig, men stadigvæk at have sådan et slapt halvflad "bildæk" til at hænge på maven.)

Jeg har så oven i købet været igennem 2 kejsersnit, så lige der i linningen (trussekanten) er der jo ar derefter...

...Huden er simpelthen rød, irriteret og klør af H... til der "inde under folden". Snakkede med sekretæren på lægehuset idag som fik lægen til at skrive en recept på Brentacort, så håber jeg det hjælper.

Det her er i hvert fald alt andet end sjovt...avs! %¤&#)"&%!!!!

Lene

Tillykke med vægttabet

Du skal snakke med lægen om at blive henvist til at få det der ekstra maveskind fjernet, hvis du ønsker en operation altså. Du har ret til det når du er fysisk generet (det er nemlig ikke nok at det er kosmetisk generende). Du skal slå på de fysiske gener overfor lægen.

I mellemtiden kunne jeg forestille mig at det ville lindre meget hvis du nogle gange om dagen kunne vaske/tørre området af så det var helt tørt og så pudre det med et godt lag babypudder/talkum. Det laver nemlig sådan en form for beskyttende hinde så hudfladerne ikke skarver mod hinanden. Dog skal det nok gentages nogle gange om dagen.

Anmeld

5. april 2012

norenberg

Hvis du har fysiske gener...mere end 3 cm skind der hænger og en bmi på max 25 kan du få det opereret væk...men man skal opfylde de krav og det er de blevet ekstrem strikse med siden nytår jeg skal selv have mit fjernet til juni

Anmeld

5. april 2012

engdraget

norenberg skriver:

Hvis du har fysiske gener...mere end 3 cm skind der hænger og en bmi på max 25 kan du få det opereret væk...men man skal opfylde de krav og det er de blevet ekstrem strikse med siden nytår jeg skal selv have mit fjernet til juni

Hej

Okay tak for nogle "faktiske tal"...begge tror jeg bestemt jeg opfylder - BMI i hvert fald og 3 cm er jeg oss pænt sikker på jeg minimum har.

Hvordan med op - hvor længe skal man regne med at være liggende bagefter?

Lene

Anmeld

5. april 2012

norenberg

engdraget skriver:

Hej

Okay tak for nogle "faktiske tal"...begge tror jeg bestemt jeg opfylder - BMI i hvert fald og 3 cm er jeg oss pænt sikker på jeg minimum har.

Hvordan med op - hvor længe skal man regne med at være liggende bagefter?

Lene

Du må ikke løft i 4-6 uger og er liggende et par dage og min sygemekdt 4 uget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.