Brugt babyudstyr ? Ja/nej ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2012

bullerbassen

Da jeg ventede vores første købte vi ALT fra nyt , rigtig mange penge. Da mindste manden kom blev det hele købt brugt pånær barnevognen, jeg ville have en brugt men manden sagde nej.

Så det blev en ny , men resten var brugt også det meste af tøjet. De små vokser jo så hurtigt , og derfor kan man få rigtig lækkert tøj til ikke så mange penge.

Der er også masser af lækker udstyr så jeg ville klart vælge brugt hvis det var mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2012

Nadia&Daniel

Hejsa søde piger

Mig og min kæreste venter vores første barn og der skal jo købes en hel del babyudstyr til

Jeg går og leger lidt med tanken om at evt spare nogle penge på at købe noget der er brugt ( selvfølgelig i god stand osv )

Er det nogen i ville gøre og ikke have noget imod, fordi mange i vores familier mener at det gør man ikke idag hvor tingende allerede er så billige i forvejen ?  men så vidt jeg kan se koster den barnevogn vi gerne vil have 5000 kr fra ny og man kan købe en herinde til 1500-2000 kr i fin stand ?

Vi er ikke dem der har allerflest penge at gøre med så vi kunne helt klart spare nogle penge ved at købe de dyre/store ting brugt... men vi har ikke helt besluttet os endnu om det skal være brugt eller nyt ? men der er jo os masser af tid endnu

Ville egentlig bare høre nogle andres mening om brugte babyting

Ha en dejlig dag og god påske

Har slet ikke noget imod genbrug - men vi har selv intet brugt købt. Men det er fordi vi købte en startpakke i en butik med:

- barnvogn m. lift

- Madras til barnvogn og tremmeseng

- tremmeseng

- badekar

- 3 x lagner

- puslehynde

- myggenet

- regnslag

- hoved-halefad

- dyne + pude

til 4500.- Så det kunne næsten ikke gøres billigere

Og så gav vi 500.- for puslebord i Bilka og 500.- for autostol på tilbud i Kære Børn

Og meget af tøjet har vi købt på udsalg, arvet og fået..

Dog ville jeg ikke selv købe brugt af:

- undertøj

- sko/hjemmesko

- dyne + pude (til den tid)

- madrasser

Anmeld

5. april 2012

Frk.S

Øhh, hvor er det liiige jeres familier har fra at alting er billigt nu??

De har vist ikke været forbi Babysam el. lign. for nylig.  

Nå, men vi har i hvert fald ikke noget imod brugt, så længe det er i god stand og kommer fra ikke-ryger hjem.

Vi valgte at købe helt ny barnevogn. Men vi har også købt og fået en del brugte ting.

Vi har fx lige købt en brugt klapvogn. Man kan stort set ikke se den har været brugt - men vi sparede over 1500,- på den.

Anmeld

5. april 2012

EKBJ

Rinepigen skriver:

Hejsa søde piger

Mig og min kæreste venter vores første barn og der skal jo købes en hel del babyudstyr til

Jeg går og leger lidt med tanken om at evt spare nogle penge på at købe noget der er brugt ( selvfølgelig i god stand osv )

Er det nogen i ville gøre og ikke have noget imod, fordi mange i vores familier mener at det gør man ikke idag hvor tingende allerede er så billige i forvejen ?  men så vidt jeg kan se koster den barnevogn vi gerne vil have 5000 kr fra ny og man kan købe en herinde til 1500-2000 kr i fin stand ?

Vi er ikke dem der har allerflest penge at gøre med så vi kunne helt klart spare nogle penge ved at købe de dyre/store ting brugt... men vi har ikke helt besluttet os endnu om det skal være brugt eller nyt ? men der er jo os masser af tid endnu

Vi har købt både barnevogn og autostol brugt! Man spare altså rigtig mange penge og hvis man bare finder det rigtige er det ligeså godt som nyt!

Anmeld

5. april 2012

Princesspigen

Rinepigen skriver:

Hejsa søde piger

vi er selv en "familie" på 2 med ikke så mange penge..

vi er klart enige om selv om det ville være lækkert at købe alt som nyt så er der mange gode penge at spare på at købe brugt..

madrasser, barnevogn og autostol er nogle af de ting jeg IKKE vil købe brugt.. ved så ikke om kæresten er helt enige..

men ellers næsten alle andre ting køber vi nok brugt

Anmeld

5. april 2012

Lenats31

Madrasser, dyner, betræk, lagner, gylpeklude og autostole vil jeg aldrig købe brugt.

Alt det andet villle og har jeg heller ikke haft problemer med at købe brugt.

Anmeld

5. april 2012

Isabella_mor

køb det i kan brugt, nogle ting køber man ikke brugt, f.eks. stofbleer, og madrasser.. ja og sutter...! men alt det andet det kan man sgu godt købe brugt... man sparer en utrolig masse penge PLUS at det er godt for miljøet at ting kan gå i arv... 

Anmeld

5. april 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil

Selvfølgelig kan man købe ting brugt, det er både fornuftig økonomi og miljøbevidst

Vi arvede alt Elias tøj for de første mange måneder og så har vi bl.a. købt barnevognen fra en tysk hjemmeside, det kan anbefales, man sparer omkring en tredjedel af prisen!

Anmeld

5. april 2012

MortilElias2010

Rinepigen skriver:

Hejsa søde piger

Vi havde både brugt tremmeseng som vi selv finpudsede og malede samt barnevogn til vores dreng da han kom til verden og har været uhyre glade for det og er stadigvæk i brug nu hvor han er to. Så jeg vil bare sige spar hvor I kan, pengene skal I nok få brugt   Vi  blandede med nyt fordi det lidt hører til det med et nyt liv  Men vi har fulgt samme mønster de sidste to år og har altid gjort hver for sig også at vi køber tit brugt - tøj, møbler osv :-) Har vi råd til det går vi efter gode tilbud på nyt  det er sjældent hvis nogensinde at vi finder noget vi bare må have der koster det hvide ud af øjnene. Vi ser nok bare muligheder i alt og det passer godt ind i vores Way of life 

Anmeld

5. april 2012

Vidunderligeunger

brugt er super - MEN! ikke brugte madrasser og sko det er ikke optimalt for dit barn at ligge på en brugt madras pga. ryggen og når sko er brugt mere end 14 dage så ER de trådt til og kan være skadelige for et andet barns fødder Men ellers er brugt godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.