Nervøs for min datter, blev ringet op af lægen i morges :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.311 visninger
21 svar
0 synes godt om
4. april 2012

cecilie1984

Freja har været syg i ca 5 uger nu. Først med mellemøre betændelse, så med opkast og diarre hvor hun blev indlagt, derefter med voldsom hoste og nu de sidste 14 dage med diarre mange gange om dagen.

Hun har så været meget ved lægen og aflagt forskellige prøver. Bla afførings prøver. De fandt ikke noget i de første prøver og hendes blodprøver var også normale.

Men blev her til morgen ringet op af lægen at de havde fundet noget i de sidste afførings prøver. Forstod ikke helt hvad bakterien hed men den kan forekomme af at man har haft fået antibiokika hvilket hun jo fik for sin mellemøre betændelse der for 5 uger siden.

Han ville snakke med nogen børne læger om hvordan hun skulle behandles og vende tilbage. Jeg er bare så nervøs for hvad det egentlig er, og hvordan det skal behandles. Aner ik om det hedder ny antibiotika eller indlæggelse eller hva der skal gøres.

Hun har foruden dette feber om aftenen men kun om aftenen ikke høj men den er der. Det skal lige siges at hun er og har været gemmen hele sygdoms forløbet frisk, kontaktbar, glad og mere eller mindre almindelig.

Min bekymring er sikkert ikke nødvendig men alligevel er jeg nervøs og undrende over hvorfor hun skal fejle noget i så lang tid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2012

Gaia

Nogle børn får bare den ene ting efter den anden. Man er lettere modtagelig overfor diverse sygdomme, hvis man i forvejen er svækket på imunforsvaret. Derfor oplever man oftes lange perioder, hvor ens barn er syg. Tænker det er af samme årsag din datter er syg. Fordelen er at hun måske vil have et stærkt imunforsvar jo ældre hun bliver. Ved ikke hvad det er for en bakterie din dattere har i tarmene, men er helt sikker på at den skal de nok få af vejen. I hvert fald god bedring med hende og håber snart hun er ovre alt det sygdom. 

Anmeld

4. april 2012

cecilie1984

Gaia skriver:

Nogle børn får bare den ene ting efter den anden. Man er lettere modtagelig overfor diverse sygdomme, hvis man i forvejen er svækket på imunforsvaret. Derfor oplever man oftes lange perioder, hvor ens barn er syg. Tænker det er af samme årsag din datter er syg. Fordelen er at hun måske vil have et stærkt imunforsvar jo ældre hun bliver. Ved ikke hvad det er for en bakterie din dattere har i tarmene, men er helt sikker på at den skal de nok få af vejen. I hvert fald god bedring med hende og håber snart hun er ovre alt det sygdom. 

Håber også bare snart hun bliver RIGTIG rask, og ikke sådan noget halt noget som det var været de sidste uger

Anmeld

4. april 2012

B&J

Jeg håber blodt de har fundet ud af hvad det er så hun kan få den hjælp hun har brug for så i snart har en rask lille pige

jeg krydser alle mine finger

Anmeld

4. april 2012

Gaia

cecilie1984 skriver:

Håber også bare snart hun bliver RIGTIG rask, og ikke sådan noget halt noget som det var været de sidste uger

Kan se hun har en storesøster deer går i børnehave. Ofte slæberr de kære små diverse ting og sager med hjem og det kan være en af årsagerne til at freja rager det ene efter det andet til sig. Fordelen er at bår hun starter i vs/børnehave så er det ikke sikkert hun bliver syg, fordi hun har haft alle institutions-sygdommene. Så hvis man ser det på den måde, er det jo en lille smule positiv. 

Anmeld

4. april 2012

2721

Charlie har også fået den bakterie af pencellinen han fik da han havde MØB og der er intet blevet gjort, han er nu syg på 10 uge og hans afføringer er sendt til tjek igen, fordi de skal tjekke om den bakterie er forsvundet. De gør nemlig ikke noget ved det medmindre barnet er alvorligt syg. Vi laver også vægtkontrol. Det giver også manglende appetit.
På børnafdelingen sagde de at det betyder at at hans mave ikke kan tåle antibiotika og pensellin.

Anmeld

4. april 2012

cecilie1984

Puslingen skriver:

Charlie har også fået den bakterie af pencellinen han fik da han havde MØB og der er intet blevet gjort, han er nu syg på 10 uge og hans afføringer er sendt til tjek igen, fordi de skal tjekke om den bakterie er forsvundet. De gør nemlig ikke noget ved det medmindre barnet er alvorligt syg. Vi laver også vægtkontrol. Det giver også manglende appetit.
På børnafdelingen sagde de at det betyder at at hans mave ikke kan tåle antibiotika og pensellin.

har han ikke fået noget for at bekæmpe den. Freja har før fået antibiotika uden problemer

Anmeld

4. april 2012

cecilie1984

Gaia skriver:

Kan se hun har en storesøster deer går i børnehave. Ofte slæberr de kære små diverse ting og sager med hjem og det kan være en af årsagerne til at freja rager det ene efter det andet til sig. Fordelen er at bår hun starter i vs/børnehave så er det ikke sikkert hun bliver syg, fordi hun har haft alle institutions-sygdommene. Så hvis man ser det på den måde, er det jo en lille smule positiv. 

ja underligt nok har hendes storesøster ikke været syg overhovedet. Men min mand og mig har også været ramt vi startede dog før Freja.

Lægen må nu godt snart ringe

Anmeld

4. april 2012

2721

Nej, det har han ikke. De sagde at det var kroppen selv der skulle klare det.
Okay, det skal jeg ikke gøre mig klog på- i charlies tilfælde hedder det nul antibiotika og pencellin medmindre lægen vudere at det er farligere uden.

Anmeld

4. april 2012

cecilie1984

Puslingen skriver:

Nej, det har han ikke. De sagde at det var kroppen selv der skulle klare det.
Okay, det skal jeg ikke gøre mig klog på- i charlies tilfælde hedder det nul antibiotika og pencellin medmindre lægen vudere at det er farligere uden.

ok må jo bare se hvad lægen siger. Undre mig bare over han siger han skal snakke med nogen børnelæger om behandling hvis der inegn behandling er.

Er han blevet rask nu din søn eller har han stadig diarre?? Kan han have mælke allegi??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.