Mentalt lettere retarderet :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.706 visninger
8 svar
0 synes godt om
4. april 2012

Anonym trådstarter

Vælger lige at være ano, da der er så mange fordomme.

Jeg er mentalt lettere retarderet, og har først fået det afvide for et år siden ca. Og min kæreste glemmer det hele tiden!!!

Når han snakker med sine venner over skype, og de sidder og spiller så lige pludselig, hvis nogen dummer sig inde i spillet griner han og siger haha din tard. Altså forkortelsen af retard. Sidste gang blev jeg enormt ked af det for det er altså virkelig svært at leve med den titel. Nu her kom han til at sige det igen, og bliver bare lige ked af det hver gang... Ved ikke hvad jeg ville med det.. skulle bare ud...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2012

MorTilEn2013Dreng

Anonym skriver:

Jeg er mentalt lettere retarderet, og har først fået det afvide for et år siden ca. Og min kæreste glemmer det hele tiden!!!

Når han snakker med sine venner over skype, og de sidder og spiller så lige pludselig, hvis nogen dummer sig inde i spillet griner han og siger haha din tard. Altså forkortelsen af retard. Sidste gang blev jeg enormt ked af det for det er altså virkelig svært at leve med den titel. Nu her kom han til at sige det igen, og bliver bare lige ked af det hver gang... Ved ikke hvad jeg ville med det.. skulle bare ud...

Som sagt glemme han jo du er det. Også tænker han jo ikke over han siger det og det kan gøre dig ked af det.. For han ser dig jo slet ikke sådan..
Men forståeligt det rammer. Men tror du må sige det til ham

Anmeld

4. april 2012

anynom

Tror det er vigtigt, at du adskiller det. Kan godt forstå, at du er sensitiv hvad det angår, men han mener næppe noget med det.
Hvis han f.eks kaldte dem spasser i stedet, så var det jo ikke et personligt angreb mod spastikere. Det er bare mentaliteten i de "unge generationer" (deriblandt min) - øgenavne etc.

Anmeld

4. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Han tænker ikke over det, fordi han ikke ser dig med den titel, men højst sandsynligt som sin dejlige kæreste og det synes jeg du skal glæde dig over

Men hvis det gør dig ked af det hver gang og du ikke kan se ud over det stempel du har fået, så må du sige det til ham og så skal det selvfølgelig stoppe.

Anmeld

4. april 2012

banana3

Det må også være rigtig svært, lige at have fået afvide, men heldigvis, så er der så meget hjælp at hente i dag. jeg kunne forestille mig, at du har en masse følelser at kæmpe med lige nu, og små skælds ord gør det ikke bedre, selvom jeg er sikker på han intet mener mod dig, så gør det ondt alligevel.

Min lillebror er mongol, og da jeg var yngre, blev jeg så ked af det, når jeg hørte folk råbe mongol efter hinanden "hvordan kunne de bruge dette som skældsord, når han bare er så fantastisk" I dag ved jeg at det er noget der bliver sagt, fordi de ikke ved bedre. Din kæreste har fået det som vane, og jeg synes du skal sge til ham, at du bliver ked af det når han siger det, og at det er rigitg svært for dig lige nu.  En kæmpe krammer til dig 

Anmeld

4. april 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg tror heller ikke, du skal tage det personligt. Han forbinder slet ikke begrebet med dig - det er et (tåbeligt) udtryk, som han af vane slynger ud.

Min søn på 14 bruger ofte "bøsserøv" som skældsord - hvilket jeg ikke vil høre på, men det holder hårdt at få ham fra det - og et af de mennesker, han respekterer højest, er bøsse. Han tænker slet ikke over sammenhængen.

Anmeld

4. april 2012

Sandko

Hej.

Nu kender jeg ikke noget til diagnosen ud over det, jeg lige har skimmet igennem på nettet. Hvis det "bare" handler om en lavere iq end gennemsnittet, så kan det jo trænes op. Jeg fandt lige en interessant artikel i farten :-)  http://videnskab.dk/krop-sundhed/intelligens-kan-traenes

Som de andre også skriver, så er det jo netop fordi, han ikke ser dig som mentalt retarderet. Du skal tænke på, at hvis det var noget, han gik rundt og tænkte på, så ville han netop ikke nævne det i dit nærvær, så se det som en kompliment! :-)

Jeg håber, det bliver nemmere for dig at tackle.

Knus,

Camilla

Anmeld

4. april 2012

bullerbassen

Syntes du skal tage en snak med din kæreste og fortælle du bliver ked af det. Min tanke er at din kæreste ikke tænker over det , og nok ikke ser sammenhængen. Måske fordi han ikke ser dig som mentalt retarderet . Men blot som sin kæreste.

Anmeld

4. april 2012

Anonym trådstarter

tak for svar allesammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.