Hvor tidligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.222 visninger
12 svar
0 synes godt om
3. april 2012

Mutti2B

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at min datter skal døbes i den kirke hvor jeg selv blev konfirmeret i og min mor bisat fra. Jeg har også en dato jeg godt kunne tænke mig det skulle være. Meeeen hun er jo ikke født endnu . Jeg er "kun" i 20. uge .
Er det for tidligt at spørge præsten om det kan lade sig gøre? Jeg vil bare så gerne ha lidt styr på det mens jeg har tid og ønsker ikke at hun skal døbes i juleræset. Er der nogen der har fået booket kirken før fødslen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2012

B&J

jeg ved slet ikke om du kan men tror du kan ringe og spørge...

men jeg ville personlig vente for tænk nu hvis og nej der skal ikke være et hvis men det sker jo desværre ind i mellem

eller hvis man nu føder for tidligt og skal være indlagt længe osv

men forstår godt du gerne vil nu det er jo super praktisk

Anmeld

3. april 2012

Nolle

Da jeg var i ca 20 uge var jeg osse nede og sankke med præsten - men det var fordi vi skulle låne kirken, allrede der synes han det var tidliget og han ville helst have vi skulle vente lidt. Så fik en tid til at komme der ned da var et par uger tilbage.

Så synes bare du skulle prøve ringe, de ville sige hvis det få tidliget

Anmeld

3. april 2012

Mutti2B

B&J skriver:

jeg ved slet ikke om du kan men tror du kan ringe og spørge...

men jeg ville personlig vente for tænk nu hvis og nej der skal ikke være et hvis men det sker jo desværre ind i mellem

eller hvis man nu føder for tidligt og skal være indlagt længe osv

men forstår godt du gerne vil nu det er jo super praktisk

Det kan jeg selvfølgelig godt se . Men så kan man vel altid ringe og aflyse det. Jeg havde ikke mig at invitere familie og venner før hun er født

Anmeld

3. april 2012

Lise

Jeg tror det er forskelligt fra kirke til kirke, men jeg ved at nogle steder vil de ikke lave aftaler, før barnet er født.

Men det kan da aldrig skade at spørge dem ad

Anmeld

3. april 2012

Clotte

Mutti2B skriver:

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at min datter skal døbes i den kirke hvor jeg selv blev konfirmeret i og min mor bisat fra. Jeg har også en dato jeg godt kunne tænke mig det skulle være. Meeeen hun er jo ikke født endnu . Jeg er "kun" i 20. uge .
Er det for tidligt at spørge præsten om det kan lade sig gøre? Jeg vil bare så gerne ha lidt styr på det mens jeg har tid og ønsker ikke at hun skal døbes i juleræset. Er der nogen der har fået booket kirken før fødslen?

Vi bestilte kirken til Cassandra's dåb den 3/3 allerede tilbage i oktober sidste år og hun er først født den 22/1

Clotte

Anmeld

3. april 2012

B&J

Mutti2B skriver:

Det kan jeg selvfølgelig godt se . Men så kan man vel altid ringe og aflyse det. Jeg havde ikke mig at invitere familie og venner før hun er født

nej det er rigtigt men ring ned og hør dem

Anmeld

3. april 2012

Maja88

jeg havde også styr på dåbsdagen i 20 uge.. skulle bare kontakte hende igen når jeg havde født...

men datoen var reseveret

Anmeld

3. april 2012

kiwiol

Jeg fik afvide, at man først kunne reservere kirken når barnet var født.. Men de lavede en "foreløbig reservering" til mig.. som jeg så skulle bekræfte da baby var født

Anmeld

3. april 2012

foto på lærred

Mutti2B skriver:

Vi prøvede at booke kirken for jeg havde født fordi vi fik gæster fra udlandet (som I forvejen kom den weekend pga en anden festlighed). Vi fik dog ikke lov at bestille tid før efter jeg havde født. Ringede dagen efter, men der var kirken allerede fyldt op med 5 barnedåber. Vi fik dog lov at holde barnedåben i en anden kirke i vores sogn den ønskede søndag.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

collager på lærreder, uglewallstickers, invitationer til dåb.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.