ak ja sådan en tur er vi også igennem med vores søn på 5,5 år. Men det sker næsten kun når han er i børnehave og det må betyde at han er uopmærksom derovre. Det har varet i snart 8 måneder nu, men jeg aner en bedring i den sidste måned.
Nå men det kan skyldes mangel på et hormon og det hormon kan de få ved lægen. Men tit tror jeg det er uopmærksomhed eller fordi de er bange for at miste deres plads i den leg de er igang med.
Herhjemme har vi afprøvet belønning. Dvs. at han fik et kryds hver gang han ikke havde tisset i børnehaven og efter 6 krydser måtte han få en gave til 100 kr.
Det fik han så efter 14 dage og det var jo egentlig ok. men vi kan jo ikke give gaver hele tiden
Vi er aldrig blevet sure over det. For jeg ønsker ikke at han vokser op med at det er ulækkert. Det er bare hvad det er og jeg vasker hele tiden.
Børnehaven mener dog at vi skal fortælle ham at han kan risikere at blive drillet hvis han tisser, når han kommer i skole. Men det er ikke en holdning jeg deler med dem. Specielt ikke hvis der også er en hormonel grund til det
Anmeld