tis tis og atter tis..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

630 visninger
6 svar
0 synes godt om
3. april 2012

mor til Isabel,Shane og Caitlin

hej piger..

jeg skriver fordi jeg nu har prøvet ALT hvad jeg kan komme i tanke om der kan prøves..

problemet er min datter har ikke brugt ble siden hun blev 3 hverken nat eller dag og der havde hun sjældent været uheld....

men nu er hun så begyndt at tisse i bukserne 0 til op til 7 gange om dagen..... jeg er ved at blive skør over jeg ikke ved hvad jeg kan gøre.. har prøvet SÅ mange forskellige ting over længere tid som

• faste toilet besøg
  • bare lade uheld være uheld og skiftet hendes tøj (uden at skælde ud)
  • snakket med hende om: skat hvor er det nu man skal tisse henne?? Hende: på toilettet mor som de store børn i børnehaven
  • + mange mange mange andre ting....

hjælp en mor der er ved at drukne i tis-vasketøj.......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2012

aarhusmor

ak ja sådan en tur er vi også igennem med vores søn på 5,5 år. Men det sker næsten kun når han er i børnehave og det må betyde at han er uopmærksom derovre. Det har varet i snart 8 måneder nu, men jeg aner en bedring i den sidste måned.

Nå men det kan skyldes mangel på et hormon og det hormon kan de få ved lægen. Men tit tror jeg det er uopmærksomhed eller fordi de er bange for at miste deres plads i den leg de er igang med.

Herhjemme har vi afprøvet belønning. Dvs. at han fik et kryds hver gang han ikke havde tisset i børnehaven og efter 6 krydser måtte han få en gave til 100 kr.

Det fik han så efter 14 dage og det var jo egentlig ok. men vi kan jo ikke give gaver hele tiden

Vi er aldrig blevet sure over det. For jeg ønsker ikke at han vokser op med at det er ulækkert. Det er bare hvad det er og jeg vasker hele tiden.

Børnehaven mener dog at vi skal fortælle ham at han kan risikere at blive drillet hvis han tisser, når han kommer i skole. Men det er ikke en holdning jeg deler med dem. Specielt ikke hvis der også er en hormonel grund til det

Anmeld

3. april 2012

Caracatita

Sjovt....sådan har det også lige været her. Valdemar blev 3 i september, og han stoppede med at bruge ble både dag og nat i juli sidste år. Der var ikke mange uheld. Men pludselig her efter jul begyndte han at tisse i sengen næsten hver nat - og nogle gange to gange. Om dagen kunne det også være mange mange gange!!!
Så prøvede vi for et par uger siden at give ham ble på igen om natten...vi kalder dem bare soveunderbukser. Han synes, det er vældig smart....og derefter har han ikke tisset i bukserne andet end få gange - både dag og nat. Bleen er oftest tør....og vaskemaskinen kører ikke længere på højtryk.

Anmeld

3. april 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Her har vi også haft en periode, hvor vores dreng på 4 1/2 år ikke lige er nået på toilettet. Han har som regel været optaget af andre ting og kommer først afsted i sidste øjeblik. Vi har bare skiftet tøjet og sagt, at han skal huske, at gå på toilettet også selvom vi siger det til ham.

Anmeld

3. april 2012

Caracatita skriver:

Sjovt....sådan har det også lige været her. Valdemar blev 3 i september, og han stoppede med at bruge ble både dag og nat i juli sidste år. Der var ikke mange uheld. Men pludselig her efter jul begyndte han at tisse i sengen næsten hver nat - og nogle gange to gange. Om dagen kunne det også være mange mange gange!!!
Så prøvede vi for et par uger siden at give ham ble på igen om natten...vi kalder dem bare soveunderbukser. Han synes, det er vældig smart....og derefter har han ikke tisset i bukserne andet end få gange - både dag og nat. Bleen er oftest tør....og vaskemaskinen kører ikke længere på højtryk.

hun tisser ikke om natten... der er hun helt renlig.. men om dagen, hold da op....

jeg har stærkt overvejet at ringe til lægen for at finde ud af om tisset "siver" lidt hele tiden... for jeg får hende IKKE til at ville have ble på.. så vil hun blive rigtig ked af det.... og hun ville tage det som straf, hvilket hun ikke skal føle...... men det er vel bare at klø på med toilet besøg og vaskemaskinen må vaske på højtryg lidt endnu...

men faktisk dejligt at hører det ikke kun er mig der drukner i vasketøjet....

tak for jeres svar

Anmeld

3. april 2012

aarhusmor skriver:

ak ja sådan en tur er vi også igennem med vores søn på 5,5 år. Men det sker næsten kun når han er i børnehave og det må betyde at han er uopmærksom derovre. Det har varet i snart 8 måneder nu, men jeg aner en bedring i den sidste måned.

Nå men det kan skyldes mangel på et hormon og det hormon kan de få ved lægen. Men tit tror jeg det er uopmærksomhed eller fordi de er bange for at miste deres plads i den leg de er igang med.

Herhjemme har vi afprøvet belønning. Dvs. at han fik et kryds hver gang han ikke havde tisset i børnehaven og efter 6 krydser måtte han få en gave til 100 kr.

Det fik han så efter 14 dage og det var jo egentlig ok. men vi kan jo ikke give gaver hele tiden

Vi er aldrig blevet sure over det. For jeg ønsker ikke at han vokser op med at det er ulækkert. Det er bare hvad det er og jeg vasker hele tiden.

Børnehaven mener dog at vi skal fortælle ham at han kan risikere at blive drillet hvis han tisser, når han kommer i skole. Men det er ikke en holdning jeg deler med dem. Specielt ikke hvis der også er en hormonel grund til det

har også overvejet at kontakte lægen.. for tror lidt at tisset "siver" når det mindste væske kommer i hende....

Anmeld

3. april 2012

Caracatita

hun tisser ikke om natten... der er hun helt renlig.. men om dagen, hold da op....

jeg har stærkt overvejet at ringe til lægen for at finde ud af om tisset "siver" lidt hele tiden... for jeg får hende IKKE til at ville have ble på.. så vil hun blive rigtig ked af det.... og hun ville tage det som straf, hvilket hun ikke skal føle...... men det er vel bare at klø på med toilet besøg og vaskemaskinen må vaske på højtryg lidt endnu...

men faktisk dejligt at hører det ikke kun er mig der drukner i vasketøjet....

tak for jeres svar

Jeg var også meget imod at give ham ble på igen....men jeg kan mærke, at han finder ro ved at have den på. Og det har åbenbart også hjulpet om dagen. Han sover kun med den om natten.
Jeg var ved at tænke på blærebetændelse, men han tissede bare rigtig meget af gangen.
Nu er her i hvert fald ro - han har kun haft 2 små uheld herhjemme på 3-4 uger. Før var det også MANGE gange om dagen både hjemme og i bh.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.