han sover ikke ret meget. Overstimulering/ ondt i maven???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2012

MariaJ

Jeg synes din ammecamp lyder som en rigtig god ide . Jeg har hele tiden fået at vide, læst og hørt at det med at der ikke er næring nok i mælken er en skrøne. Hvis du har mælk er den helt fin og garanteret næringsrig nok til dit barn. Min erfaring med den første var at der godt kunne være lidt ubalance i perioder mellem produktion og efterspørgsel, men det er ALTID gået over efter et stykke tid, og løsningen var altid at amme mere, ikke mindre.

Jeg har for nylig læst et sted at børn tit sover længere stræk på mme end efter amning, fordi mme på en eller anden måde lægger sig tungere (ikke fordøjes så godt/hurtigt). Det var også min erfaring at der skulle ammes meget og ofte for at få fuldamningen til at fungere, så som "ammemor" skal man måske bare indstille sig på kortere søvnperioder end som "flaskemor".

Når det er sagt, så lyder det godt nok som om han sutter i meget kort tid ad gangen. Har han ordentligt fat? Måske kan du få sundhedsplejersken til at checke at han sutter ordentligt? Måske har han kort tungebånd eller andet, der gør det svært for ham at få fat.

Held og lykke med at få det til at køre, og hvis jeg var dig, ville jeg virkelig være forsigtig med at lytte til rådene om at der ikke skulle være næring nok i din mælk. Jeg tror det er noget vrøvl. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.