Øjenbetændelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

986 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. april 2012

Zeus

Ja, så har Cajsa fået øjenbetændelse.. Hun har haft det siden fredag nat. Indtil videre har hun fint kunnet åbne øjnene om morgenen, men hun peb lidt derinde lige før, og der kunne jeg se, at hendes øjne var klistret totalt sammen... Ville i fjerne det når/hvis hun vågner igen, eller ville i undgå at vække hende helt, og vente til i morgen tidlig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2012

Mira0911

Hvis det var mig... 

Så ville jeg fjerne det, så det ikke er en stor sammenklistret snotklat man skal bøvle ekstra meget med i morgen tidlig... 

Anmeld

2. april 2012

sne190810

Jeg ville personligt fjerne det her inden jeg selv gik i seng.
Lige med et varmt vatrondel, i et hurtigt bevægelse så hun ville vågne/bemørke det mindst muligt.

Tænker bare at det må være så ufatteligt ubehageligt at vågne til morgen (eller senere i nat) lidt panikken over hvorfor øjnene ikke vil åbne.

Havde selv øjenbetændelse som mindre, og har også haft det i mit 'voksne'liv  Det gør ikke decideret ondt, men virkelig ubehageligt at vågne op med 'limede' øjenlåg

Anmeld

2. april 2012

sne190810

.. Jeg ville forresten hverken tage hende op af sengen eller noget.
bare lige hurtig smutte ind på værelset og ordne det mens hun lå og sov. Og hvis hun vågner let af det, så bare tys og vug hende i søvn hurtigt igen

Anmeld

2. april 2012

Zeus

Mira0911 skriver:

Hvis det var mig... 

Så ville jeg fjerne det, så det ikke er en stor sammenklistret snotklat man skal bøvle ekstra meget med i morgen tidlig... 

Min første tanke var også at fjerne det med det samme, men så faldt hun til ro igen 

Og så synes jeg det er MEGA svært at fjerne, men det er måske bare mig der gør det forkert? Vi bruger saltvandspippetter og vandrondeller/lommetørklæder?

Anmeld

2. april 2012

Maries-mor

Hvis hun ikke har så svært ved at falde i søvn igen ville jeg nok fjerne det. Ellers ville jeg vente til i morgen. Tror ikke det skader at det er der til i morgen

Anmeld

2. april 2012

Zeus

sne190810 skriver:

.. Jeg ville forresten hverken tage hende op af sengen eller noget.
bare lige hurtig smutte ind på værelset og ordne det mens hun lå og sov. Og hvis hun vågner let af det, så bare tys og vug hende i søvn hurtigt igen

Men det sidder jo fast? Er det ikke svært at få af?

Har ikke prøvet de der sammenklistrede øjne før Eller jo, på mig selv, men det er maaaaaange år siden..

Anmeld

2. april 2012

sne190810

Zeus skriver:

Men det sidder jo fast? Er det ikke svært at få af?

Har ikke prøvet de der sammenklistrede øjne før Eller jo, på mig selv, men det er maaaaaange år siden..

Det kan godt være lidt svært at fjerne, men det er derfor jeg ville bruge noget varmt vand/kamille.

Det går jo ind og løsner lidt op, bedre end helt koldt i hvert fald.

Du behøves ikke få det hele af, hver en lille stump. Men lidt af det værste er jo også godt.

Men hvis det ikke ser ud til at genere hende yderligerer, samt du selv syntes det kan vente til imorgen så gør det. Du kan bedst selv vurdere situationen jo.

Jeg tænkte kun på fjernelse af det her til aften, hvis det skulle genere i løbet af natten og evt hun skulle vågne af det dér

Anmeld

2. april 2012

Zeus

sne190810 skriver:

Det kan godt være lidt svært at fjerne, men det er derfor jeg ville bruge noget varmt vand/kamille.

Det går jo ind og løsner lidt op, bedre end helt koldt i hvert fald.

Du behøves ikke få det hele af, hver en lille stump. Men lidt af det værste er jo også godt.

Men hvis det ikke ser ud til at genere hende yderligerer, samt du selv syntes det kan vente til imorgen så gør det. Du kan bedst selv vurdere situationen jo.

Jeg tænkte kun på fjernelse af det her til aften, hvis det skulle genere i løbet af natten og evt hun skulle vågne af det dér

Tror jeg vil give det et forsøg i hvert fald, og se om ikke jeg kan få fjernet bare en lille smule

Og tak for svar

Anmeld

2. april 2012

sne190810

Zeus skriver:

Tror jeg vil give det et forsøg i hvert fald, og se om ikke jeg kan få fjernet bare en lille smule

Og tak for svar

så lidt da

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.