Efterløn udbetalt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.358 visninger
11 svar
0 synes godt om
2. april 2012

Kloster

Skal du have din efterløn udbetalt?

Hvorfor / Hvorfor ikke?

Jeg er medlem af FOA, er 35 år og har indbetalt i 5 år. Jeg har over 21.000,- jeg kan få udbetalt. Jeg tror, jeg vil have dem udbetalt. Både fordi, jeg slet ikke tror på, der er noget, der hedder efterløn, når jeg bliver 66 år. Og fordi jeg tror på, at tingene bliver lavet om en mill-mia gange inden. Og fordi jeg helt sikkert skal arbejde til jeg er 70 år el derover.

Vores tanker går mere i, om de skal invisteres i noget andet ell om de bare skal gå til at gå lavet vores baggang og lidt nyt sanitet på vores badevær.

Hvilke tanker har I om efterlønnen, når I er underde 45 år??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2012

4xGreve

Kloster skriver:

Hvorfor / Hvorfor ikke?

Jeg er medlem af FOA, er 35 år og har indbetalt i 5 år. Jeg har over 21.000,- jeg kan få udbetalt. Jeg tror, jeg vil have dem udbetalt. Både fordi, jeg slet ikke tror på, der er noget, der hedder efterløn, når jeg bliver 66 år. Og fordi jeg tror på, at tingene bliver lavet om en mill-mia gange inden. Og fordi jeg helt sikkert skal arbejde til jeg er 70 år el derover.

Vores tanker går mere i, om de skal invisteres i noget andet ell om de bare skal gå til at gå lavet vores baggang og lidt nyt sanitet på vores badevær.

Jeg har ikke nået at starte på indbetalinger til efterløn men manden havde og har valgt at få dem udbetalt og bruge dem på at afdrage på vores (hans) lån... Der er kun tale om indbetaling i et år men lidt har også ret og syntes det er en god invistering at få det lån ud af verden hurtigst muligt! 

Efterfølgende har vi aftalt at påbegynde en opsparing som vi bla. Kan bruge når vi bliver ældre i stedet for bla. Efterløn!

Anmeld

2. april 2012

LLN

Kloster skriver:

Hvorfor / Hvorfor ikke?

Vi får begge pengene udbetalt. Det bliver brugt til at dække lidt kassekreditgæld og så går der en god del til investering i aktier.

Anmeld

2. april 2012

Dot D

Kloster skriver:

Hvorfor / Hvorfor ikke?

Jeg ved endnu ikke, hvad jeg gør. Men har en veninde, der arbejder i en sparekasse, og hun råder til at tage dem ud, da der skal betales op til 64 % af det, hvis man venter... Forstod ikke helt hvorfor, men mon ikke jeg tager dem ud. Er spændt på, hvor mange der er, for jeg har holdt pause i betalingen pga barsel.

Ved du, hvor man kan se, hvad man har stående?

Anmeld

2. april 2012

aarhusmor

Jeg er 41 og beholder efterlønnen. Da mit helbred allerede svigter nu, tænker jeg følgende:

Jeg kan få efterløn fra jeg er 64.

Dvs. at jeg fra jeg er 59, kan få seniorjob

og dvs. at jeg kan være ledig fra jeg er 57

forudsat dagpengene er 2 år som nu.

Dernæst læser jeg lige nu og får gratis akasse, såfremt jeg indbetaler til efterløn. Så det er 3 års gratis akasse.

Da jeg har kæmpet hårdt i 10 år for at få et barn, har min karriere gået op og ned og min pension er ikke blevet så stor, så jeg tror jeg får penge ud af det på et tidspunkt.

Min mand er kun 34 år og vi har hevet hans penge ud. Hans pension vil være så stor at det vist kan være ligemeget

Anmeld

2. april 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

alle jer der får dem udbetalt, hvad har i gjort at overvejelser med at i mister retten til et seniorjob og til flexydelse ?

det er det der gør at jeg tøver, syntes det er langt ud i fremtiden og ved jo ikke om jeg kan holde til at arbejde lige til jeg skal på pension.

Anmeld

2. april 2012

Nessie

Jeg har valgt at få mine udbetalt. Manden har ikke betalt til ordningen.

Jeg valgte udbetalingen pga. mit helbred (tror ikke jeg kan holde til at arbejde i 20 år mere), og fordi jeg ikke tror på, at der er noget der hedder efterløn til den tid.

Vi bruger pengene på en el-cykel til mig, og til et fint tilskud til en anden bil, den gamle trænger til at blive skiftet ud

Anmeld

2. april 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Mit valg var let - jeg har kun kortvarigt betalt til efterløn, da jeg ikke troede på, det ville blive en mulighed for mig alligevel. Der står kun 4000 kr. til mig, og ærligt talt - de kommer næppe til at forsøde min alderdom alligevel, så dem får jeg udbetalt.

For min mands vedkommende er det sværere. Han har betalt i alle årene. Han har hårdt fysisk arbejde, og der er reel grund til at kalkulere med, at han ikke vil kunne blive i sit fag, til han når pensionsalderen. Vi har indtil videre valgt ikke at få hans penge udbetalt, men vi skal have talt med nogle "økonomi-kloge", om de kan anbefale os at placere pengene et andet sted med bedre afkast.

Summa summarum: Vi får snart "mine" 4000 kroner, og så må jeg bare lade være at blive udbrændt. Jeg kommer så måske til at være i job seks år længere end min mand, men hvis jeg kan holde til det, er det helt fint - jeg synes egentlig, det vil være fedt, hvis jeg har gejsten og arbejdsglæden intakt, til jeg bliver pensionist.

Anmeld

2. april 2012

maria_wlt

Kloster skriver:

Hvorfor / Hvorfor ikke?

Indbetaler man først når man er 30 ved FOA?? Eller bestemmer man selv??

Anmeld

3. april 2012

meem

Hørte på p3 en fagforeningsmand snakke om det i dag... Han anbefalede alle under 40 at få dem udbetalt, alle over 45 at lade dem være.. Og den mellem 40 og 45 skulle undersøge det nærmere hvad der var bedst i deres tilfælde.. :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.