Hvor tit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.477 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. april 2012

MyLove E

Hej.

Jeg har brug for lidt hjælp. Min søn har fået feber, det er første gang han har rigtig feber. Så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

Hvor tit tjekker man hans temperatur?

Hvor meget tøj skal han ha på? (Har pt LÆ body og et par tynde leggings og bare tær)

Han vil ikke rigtig spise og ville heller ikke i går. Og drikker heller ikke så meget.

Skal jeg lave MME til ham så han får lidt næring ? Eller bare en masse vand?

Håber i vil hjælpe en bekymret plyndre mor:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2012

Valle81

Hey,

Først øv med syg bette pus

Mht mme så ja så er det det du skal tilbyde som primær men jeg ville pga feber også tilbyde lunkent sukkervand eller kammillete for at sørge for at han fik væske.

Mht tøj, så lyder det fint, han skal kunne komme af med varmen, bliver han meget varm så tag bukserne af også.

Mht aftale temperatur, hvis du føler behov for at tage den ville jeg gøre det morgen og aften

God bedring til ham

Christina

Anmeld

2. april 2012

MyLove E

Valle81 skriver:

Hey,

Først øv med syg bette pus

Mht mme så ja så er det det du skal tilbyde som primær men jeg ville pga feber også tilbyde lunkent sukkervand eller kammillete for at sørge for at han fik væske.

Mht tøj, så lyder det fint, han skal kunne komme af med varmen, bliver han meget varm så tag bukserne af også.

Mht aftale temperatur, hvis du føler behov for at tage den ville jeg gøre det morgen og aften

God bedring til ham

Christina

Hej..

Mange tak for dit svar.

ANG. Kamille the så vil han bare ikke ha det. Men giver ham bare noget MME og vand. og tilbyder ham selvfølgelig mad hele dagen..

Jeg syntes hans ben var lidt kolde, derfor beholdt jeg bukser på ham..

Men igen tak for hjælpen

Anmeld

2. april 2012

Mother-love

Når isabella har feber så har hun somregel kun ble på og et lille tynd tæppe over sig. Når hun f.eks sidder og leger så lægger vi det over hendes skuldre. Vi sørger for at hun får en masse væske. Og så får hun stortset kun frugtmos da vi er sikre på at hun ihvertfqld spiser en smugle af det da det er noget hun elsker. Hvis du har svært ved at få vand i ham så prøv evt. At lave kamillethe med sukker i. Eller saftevand, eller juice. Jeg er ikke så meget for søde drikke. Men det er vigtigt de får en masse væske når de har feber. Så hvad som helst er bedre end ingenting. Og jeg tjekker somregel kun hendes temperatur om morgenen,middag og aften. Feber kommer somregel først efter middagstid og tjekker den om aftenen for at cide om der er nødvendigt at give hende børnepanodil så feber bliver slået ned inden hun skal sove. Da feber automastisk falder i løbet af natten. Med junior panodil er du mere sikker på en nat med mere søvn.

Anmeld

2. april 2012

MyLove E

michelledam skriver:

MåNår isabella har feber så har hun somregel kun ble på og et lille tynd tæppe over sig. Når hun f.eks sidder og leger så lægger vi det over hendes skuldre. Vi sørger for at hun får en masse væske. Og så får hun stortset kun frugtmos da vi er sikre på at hun ihvertfqld spiser en smugle af det da det er noget hun elsker. Hvis du har svært ved at få vand i ham så prøv evt. At lave kamillethe med sukker i. Eller saftevand, eller juice. Jeg er ikke så meget for søde drikke. Men det er vigtigt de får en masse væske når de har feber. Så hvad som helst er bedre end ingenting. Og jeg tjekker somregel kun hendes temperatur om morgenen,middag og aften. Feber kommer somregel først efter middagstid og tjekker den om aftenen for at cide om der er nødvendigt at give hende børnepanodil så feber bliver slået ned inden hun skal sove. Da feber automastisk falder i løbet af natten. Med junior panodil er du mere sikker på en nat med mere søvn.

Mange tak for dit svar:-)

Jeg har fået lidt yoghurt i ham og 100ml MME..

Anmeld

2. april 2012

Holbæktrunten

Tauf skriver:

Hej.

Jeg har brug for lidt hjælp. Min søn har fået feber, det er første gang han har rigtig feber. Så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

Hvor meget tøj skal han ha på? (Har pt LÆ body og et par tynde leggings og bare tær)

Han vil ikke rigtig spise og ville heller ikke i går. Og drikker heller ikke så meget.

Jeg ville måle morgen, middag og aften hvis det lille pus har høj feber (omkring 39), og selvfølgelig hvis man fornemmer at de bliver dårligere/får mere feber.

Giv ham hvad han vil have at spise - det er underordet om det er frugtmos eller rugbrød, bare hvad der glider ned -og har han slet ike lyst at spise er det også ok ert par dage.

Når min søn er syg vil han sjældent have mme, men det er hvad jeg tilbyder først. Derefter er det vand. Tager han heller ikke dette kommer jeg en halv teske sukker i 150 ml vand, og vil han heller ikke dette prøver jeg med halv æblejuice og halv vand...

hvis feberen bliver over 39 grader eller han bliver sløv og apatisk skal du kontakte læge/vagtlæge. 

Anmeld

2. april 2012

MyLove E

Holbæktrunten skriver:

Jeg ville måle morgen, middag og aften hvis det lille pus har høj feber (omkring 39), og selvfølgelig hvis man fornemmer at de bliver dårligere/får mere feber.

Giv ham hvad han vil have at spise - det er underordet om det er frugtmos eller rugbrød, bare hvad der glider ned -og har han slet ike lyst at spise er det også ok ert par dage.

Når min søn er syg vil han sjældent have mme, men det er hvad jeg tilbyder først. Derefter er det vand. Tager han heller ikke dette kommer jeg en halv teske sukker i 150 ml vand, og vil han heller ikke dette prøver jeg med halv æblejuice og halv vand...

hvis feberen bliver over 39 grader eller han bliver sløv og apatisk skal du kontakte læge/vagtlæge. 

Tak.

Han har 38.7.

Han er frisk i 5-10min og så er han helt færdig igen..
Han får lige det han vil ha at spise. prøver hele tiden at få noget drikke i ham.

Anmeld

2. april 2012

Clisolka

Tauf skriver:

Hej.

Øv, det er ikke sjovt når de små er syge 

Jeg plejer at tage Isabellas feber morgen, middag og aften. Tøjet han har på er fint, så kan han komme af med varmen 

Når de har feber, så er det vigtigt med masser af væske. Hvis ikke jeg kan få vand og mad i Isabella laver jeg noget saftevand til hende, nu er hun 17. mrd, så hun får ikke MME mere  For et par weekender siden havde hun lige knap 40 i feber og ville intet spise i 2 dage. Vi sørgerede for at give hende væske, og det hun ville spise 

Anmeld

2. april 2012

LR85

Stakkels jer. 

Mme er en rigtig god ide, eller mælk i flaske så der er lidt nærring. De spiser og drikker ikke meget, men bare lidt er okay. 

Tag temperaturen 2-3 gange dagligt, og hvis den stiger til over 40, kan du evt tage den noget oftere. 

Husk a børn tåler meget højere temperatur end vi voksne, så vær ikke bekymret selvom den skulle komme op og ramme de 40 grader, så lang tid du har kontakt, der spises lidt og sådan. 

Angående panodil ville jeg kun give det til natten. Kan ik ligehuske om du spurgte noget til det, men bare min holdning

Rigtig god bedring

Anmeld

2. april 2012

MyLove E

LR85 skriver:

Stakkels jer. 

Mme er en rigtig god ide, eller mælk i flaske så der er lidt nærring. De spiser og drikker ikke meget, men bare lidt er okay. 

Tag temperaturen 2-3 gange dagligt, og hvis den stiger til over 40, kan du evt tage den noget oftere. 

Husk a børn tåler meget højere temperatur end vi voksne, så vær ikke bekymret selvom den skulle komme op og ramme de 40 grader, så lang tid du har kontakt, der spises lidt og sådan. 

Angående panodil ville jeg kun give det til natten. Kan ik ligehuske om du spurgte noget til det, men bare min holdning

Rigtig god bedring

Dejligt så mange vil hjælpe mig:-)

Jeg vil også kun give ham panodil til nat. Men vil lade prøve og sove uden først:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.