nogen af jer der har prøvet dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

586 visninger
6 svar
0 synes godt om
31. marts 2012

Vidunderligeunger

... Oskar, 15 dage gammel, spiser godt, sutter godt og det hele kører faktisk bare med amningen - og det er jo bare dejligt Han spiser hver 2-3. time og et måltid tager en halv times tid ca inkl. bleskift.. MEN ved mange af måltiderne om dagen, begynder han at græde /bliver han utilfreds efter han har spist lidt. Han vil stadig gerne sutte, men bliver afbrudt af sin egen gråd... Der er masser af mælk, så det er ikke fordi han ikke kan få noget ud af mine bryster.. Er det fordi han er mæt, men stadig suttetrængende? Har han måske ondt i maven? Det eneste der hjælper er at gå rundt med ham mave mod mave, hvor han "står" op. Oftest falder han i søvn sådan og sover alt mellem en halv time og 2 timer.. Ligger han på enten min eller min kærestes mave, sover han længe, men bliver han lagt i sin vugge, vågner han hurtigt igen. Det kan selvfølgelig godt være fordi det er mere trygt hos os, og det er ikke dét der bekymrer mig, det er det med at han bliver så utilfreds at han græder men stadig er suttetrængende?

knus Mitzie, som ellers elsker at amme sin lille dejlige dreng  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Bruger han sut? Ku jo være det ku tá sutte trangen. Bøvser i ham godt af når han har spist, ka jo være det er det der trykker. Det var vist lige de 2 ting jeg ku komme i tanke om, lige nu. Vh stine

Anmeld

31. marts 2012

Skouboe

MAJ*MOR skriver:

... Oskar, 15 dage gammel, spiser godt, sutter godt og det hele kører faktisk bare med amningen - og det er jo bare dejligt Han spiser hver 2-3. time og et måltid tager en halv times tid ca inkl. bleskift.. MEN ved mange af måltiderne om dagen, begynder han at græde /bliver han utilfreds efter han har spist lidt. Han vil stadig gerne sutte, men bliver afbrudt af sin egen gråd... Der er masser af mælk, så det er ikke fordi han ikke kan få noget ud af mine bryster.. Er det fordi han er mæt, men stadig suttetrængende? Har han måske ondt i maven? Det eneste der hjælper er at gå rundt med ham mave mod mave, hvor han "står" op. Oftest falder han i søvn sådan og sover alt mellem en halv time og 2 timer.. Ligger han på enten min eller min kærestes mave, sover han længe, men bliver han lagt i sin vugge, vågner han hurtigt igen. Det kan selvfølgelig godt være fordi det er mere trygt hos os, og det er ikke dét der bekymrer mig, det er det med at han bliver så utilfreds at han græder men stadig er suttetrængende?

knus Mitzie, som ellers elsker at amme sin lille dejlige dreng  

Det kan godt lyde som refluks. Jeg ville nok snakke med lægen eller JM

Anmeld

31. marts 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

vores søn gjorde det også.. helt frem til han var 2 mdr tror jeg det var... SP sagde blot at det var fordi han ikke rigtig vidste hvad han ville og stadig var for træt...

Ved ikke om det passede men ved bare at det stoppede af sig selv igen da han fik en mere fast soverytme...

Overvej om vuggen er for stor... "nyfødte" har stadig brug for tingene er tæt til kroppen... både pga de ikke selv kan regulere deres kropsvarme endnu men også for trygheden som de husker fra da de lå i maven og blev "svøbt" i moderkagen.. så pak dynen tæt til ham og lav så han ligger i vuggen uden plads om sig... det hjalp for os vi brugte bare en gammel pude i fodenden og et stort tæppe foldet mange gange sammen ved siden af til at danne en lille firkant han blev lagt i... lig f.eks. en t-shirt eller stofble med ned der lugter af Jer til tryghed...

Anmeld

31. marts 2012

Eliza

det gør min bulderbasse os  mit gæt her, er at han har luft i maven (døjer han meget med) hvad end det er, er det meget frustrende at se på

Anmeld

1. april 2012

Vidunderligeunger

Skouboe skriver:

Det kan godt lyde som refluks. Jeg ville nok snakke med lægen eller JM

og det er ?? 

Anmeld

1. april 2012

Skouboe

MAJ*MOR skriver:

og det er ?? 

Det er når mavemunden ikke er ordentligt moden og der derfor kommer mavesyre op i spiserøret, ligesom sure opstød. Det kan være rigtigt ubehageligt. Prøv at kigge på ham når han begynder at blive urolig. Skærer han ansigter, eller giver udtryk for at noget pludseligt bliver ubehageligt. Det ses ofte hos gylpebørn, men ikke nødvendigvis. Min yngste avde det i svær grad og hun gylpede næsten ikke. Hun startede på syrehæmmende edicin da hun var 1 1/2 måned gammel pga af det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.