Hjælp, min datter vil ikke spise sin MME

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.199 visninger
5 svar
0 synes godt om
30. marts 2012

Anonym trådstarter

Først troede jeg det var tigerspring, så troede jeg det var tænder, men nu er begge dele overstået, og det er stadig ikke blevet bedre. Min datter på 6 måneder gider bare ikke spise særlig meget MME. Hun er en stor pige vægtmæssigt, så det bekymrer mig. Andre på hendes alder og vægt spiser 200-250 ml af gangen, men ikke her.

Min datter vil det meste af tiden max spise 100 ml, og så er det ligemeget om der er gået 2 eller 4 timer siden hun sidst spiste. På en hel dag spise hun måske omkring 400 ml i alt. Hun får grød til middag og mos til aften, og det vil hun meget gerne have. Jeg laver grød og mos på MME, så der får hun self også en smule, men ikke mere end 100 ml i alt.

Min SP siger, at hun nok skal sige til, hvis hun vil have det, men det bekymrer mig bare hun spiser så lidt i forhold til andre babyer på hendes alder. Jeg har prøvet med større suttehoveder, men det gør ingen forskel. Og bøvsepauser osv.. Hun spiser 100, så skubber hun den ud med tungen uanset hvad jeg gør, og ønsker self. ikke at tvinge hende.

Er det ikke vigtigt at de i den alder stadig primært får mælk? Og hvad skal jeg i så fald gøre? Tror i det er fordi hun har fået smag for rigtig mad og synes MME er kedeligt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2012

janne1986

Anonym skriver:

Først troede jeg det var tigerspring, så troede jeg det var tænder, men nu er begge dele overstået, og det er stadig ikke blevet bedre. Min datter på 6 måneder gider bare ikke spise særlig meget MME. Hun er en stor pige vægtmæssigt, så det bekymrer mig. Andre på hendes alder og vægt spiser 200-250 ml af gangen, men ikke her.

Min datter vil det meste af tiden max spise 100 ml, og så er det ligemeget om der er gået 2 eller 4 timer siden hun sidst spiste. På en hel dag spise hun måske omkring 400 ml i alt. Hun får grød til middag og mos til aften, og det vil hun meget gerne have. Jeg laver grød og mos på MME, så der får hun self også en smule, men ikke mere end 100 ml i alt.

Min SP siger, at hun nok skal sige til, hvis hun vil have det, men det bekymrer mig bare hun spiser så lidt i forhold til andre babyer på hendes alder. Jeg har prøvet med større suttehoveder, men det gør ingen forskel. Og bøvsepauser osv.. Hun spiser 100, så skubber hun den ud med tungen uanset hvad jeg gør, og ønsker self. ikke at tvinge hende.

Er det ikke vigtigt at de i den alder stadig primært får mælk? Og hvad skal jeg i så fald gøre? Tror i det er fordi hun har fået smag for rigtig mad og synes MME er kedeligt?

Jeg ku ik amme efter 4. Mdr... Og der gik vores direkte i grød osv. For hun ville heller ik ha mme... Men lavede grød på det til hende i stedet i stedet for og give jern...

Anmeld

30. marts 2012

Trine89

Min datter er 7 mdr. og får også kun 400 ml om dagen i sutte flaske og så får hun lidt i grød og mos også. Hun får helt selv lov til at styre hvad og hvor meget hun vil spise. 

Hun ligger også i den tunge ende og er en stor pige. 

Det er slet ikke noget at bekymre sig for der. hun skal nok sige til.. og det kan jo sagtens være hun heller vil have mere og mere rigtig mad måske hun er ved at være klar til at skulle have grød både om morgen og til frokost, og så mos til aftensmad.

Anmeld

30. marts 2012

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Hvis hun følger sin kurve og er tilpas med det MME hun får.. så er der ikke noget at være nervøs for.

Du kan ikke sammenligne dit barn med alle andre, for hun er ikke alle andre.

Da min datter begyndte på mos og grød gik der kun en uge før hun afviste flasken HELT (Jeg har så også altid ammet ved siden af og ammer hende stadig morgen og aften) men hun får langt fra det mælk hun fik før i tiden, men tilgengæld får hun grød og mos og hun er glad og tilpas.

Anmeld

30. marts 2012

Maja_4000

Min datter sagde fra overfor flasken da hun var 6 måneder og hun ville IKKE have mme i kop .. Vi gav hende det bare i maden i stedet og så fik hun vand eller almindelig mælk og drikke  

Da hun blev større og ikke fik så meget grød og mos mere , gik vi  over til jerndråber , da hun ikke fik nok mme (:

Anmeld

30. marts 2012

Valle81

Hey,

Vil bare sige at mine unger aldrig har spist mere end max 180 på et måltid. Anton har en eneste gang kværnet 200:0)

Du kan ikke tvangsfodre hende, hun skal nok spise når hun er sulten:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.