Først troede jeg det var tigerspring, så troede jeg det var tænder, men nu er begge dele overstået, og det er stadig ikke blevet bedre. Min datter på 6 måneder gider bare ikke spise særlig meget MME. Hun er en stor pige vægtmæssigt, så det bekymrer mig. Andre på hendes alder og vægt spiser 200-250 ml af gangen, men ikke her.
Min datter vil det meste af tiden max spise 100 ml, og så er det ligemeget om der er gået 2 eller 4 timer siden hun sidst spiste. På en hel dag spise hun måske omkring 400 ml i alt. Hun får grød til middag og mos til aften, og det vil hun meget gerne have. Jeg laver grød og mos på MME, så der får hun self også en smule, men ikke mere end 100 ml i alt.
Min SP siger, at hun nok skal sige til, hvis hun vil have det, men det bekymrer mig bare hun spiser så lidt i forhold til andre babyer på hendes alder. Jeg har prøvet med større suttehoveder, men det gør ingen forskel. Og bøvsepauser osv.. Hun spiser 100, så skubber hun den ud med tungen uanset hvad jeg gør, og ønsker self. ikke at tvinge hende.
Er det ikke vigtigt at de i den alder stadig primært får mælk? Og hvad skal jeg i så fald gøre? Tror i det er fordi hun har fået smag for rigtig mad og synes MME er kedeligt?
Anmeld