Hjælp til søvn rutiner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

539 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. marts 2012

Anonym trådstarter

Min søn skal starte i vuggestue på mandag og fylder 15 mdr. Han sover kl 20.30 til kl 7 . Men sommetider når vi har gæster eller er hos familien så tager vi sent hjem og der ødelægges han søvn rytme . Men jeg er bekymret hvor meget sådan en lille en skal ha? Jeg er bange for de dage han sover kl 23 og vi vækker ham ved 7.30 tiden om han får nok søvn? Og nu når han starter i vuggestue bliver hårdt for ham hvis han ikke får søvn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2012

Bonde-liv

du får det nemmeste og gladeste barn vil at holde præcise rytmer uden udsving pånær i meget særtilfælde. tro mig. jeg har forsøgt begge delet kan også ende med han ikke sover ordentlig om natten mere.

tag hjem tidligere eller lad familie komme hos jer. fra 23-7 er ikke nok søvn for sådan en størrelse. det vil påvirke hans humør og hans læring. men det er flot du tænker over det

Anmeld

30. marts 2012

Pikku Myy

Kan I ikke bare putte ham til normal tid selvom I har gæster/tager sent hjem?

Hvor tit kommer han så sent i seng? Er det et par gange om året til 60 års fødselsdag og juleaften, eller er det noget I gør jævnligt?

Jeg er grundlæggende enig med Bonde-liv. Det er slet ikke søvn nok til en tumling der skal ud og opleve verden.

Anmeld

30. marts 2012

My Babygirl

Jeg synes ikke det lyder som om han får nok søvn, er han ikke meget træt i løbet af dagen når han kun sover fra. 20.30 til kl. 7?

Soverutiner er altid godt og en fast rytme og ramme er godt for små børn og er med til at skabe trygge rammer samt et glad og veltilpas barn.

Kan I ikke prøve at putte ham tidliger til natten måske?

Her er det godnat kl. 19 og så sover hun frem til kl. 8 næste morgen.

Anmeld

30. marts 2012

Jonatansmor

Anonym skriver:

Min søn skal starte i vuggestue på mandag og fylder 15 mdr. Han sover kl 20.30 til kl 7 . Men sommetider når vi har gæster eller er hos familien så tager vi sent hjem og der ødelægges han søvn rytme . Men jeg er bekymret hvor meget sådan en lille en skal ha? Jeg er bange for de dage han sover kl 23 og vi vækker ham ved 7.30 tiden om han får nok søvn? Og nu når han starter i vuggestue bliver hårdt for ham hvis han ikke får søvn

Børn i den alder har brug for 11 timers sammenhængende søvn pr nat. Derudover sover langt de fleste et sted mellem 2-3 timer i dagpleje/vuggestue.

Dit barn har bedst af at komme i seng på samme tidspunkt hver eneste dag. 23.30 er bare for sent til en familie med et så lille barn.

Anmeld

1. april 2012

Anonym trådstarter

Jamen hvordan kan jeg vænne hans søvnrutine om?

Anmeld

1. april 2012

LR85

Anonym skriver:

For det første vil jeg råde jer til ikke a være ude sent så han får ødelagt søvnen og rutinerne. Han skal starte i vuggestue og har brug for en stabil hverdag. 

Dernæst, så indhenter han det i vuggestuen. Bliver han pyldret dernede kl 10, så lægger de ham forhåbentlug til lur efter hans behov. 

Anmeld

1. april 2012

Clisolka

Når han er 15 mrd. har han brug for omkring 11-12 timers sammenhængende søvn om natten 

Her bliver Isabella på 17 mrd. puttet hver dag mellem 18-19 - alt afhængig af hvor træt hun er, og uanset om vi har gæster. Er vi ude kan det godt ske, at hun kommer det senere i seng, men det er sjældent at vi er ude i hverdagene.

Efter hun er startet i vuggestue kan hun ikke holde sig vågen til kl. 19 mere. 

Hun står op omkring kl. 6 når jeg tager på arbejde - og så afleverer hendes far hende. Hun sover en middagslur i vuggestuen mellem 12-15 +-. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.