--pige 87-- skriver:
hej piger.
håber i kan hjælpe mig lidt for jeg er ved at være træt af det her fordi jeg har SÅ mange smerter i underlivet
jeg stoppede med p-piller for en måned siden fordi mig og manden vil ha et ønskebarn sammen, vi har så dyrket massere af sex især omkring hvor vi regnede med jeg havde ægløsning, jeg er så gået 10 dage over tid og har ikke fået min mens, jeg har kvalme, mens smerter i underlivet de sidste 10 dage (rigtig ondt) og jeg er vokset lidt i underlivet (nu har jeg været gravid 1 gang før og der havde jeg lidt samme fornemmelse) men første gang testede jeg positivt med alle testene, nu tester jeg negativt og har taget en del teste allerede
jeg spiser mærkeligt og drikker mærkeligt igen ligesom sidst jeg var gravid (det siger manden jeg gør)
Ihh jeg ville ønske jeg bare snart fik en afklaring på hvad der er med mig
er også nervøs for om det kan være graviditet uden for livmoderen?? burde testen ikke vise positiv efter næsten 2 uger? håber i kan hjælpe mig lidt piger.
Hmm, det der giver positivt udslag på graviditetsteste er hormonet HcG - og det er også dette hormon der giver graviditetskvalme.
Sporgsmålet er om i har været så fokuserede på at du skulle blive gravid at det har lavet kuk i din krop?
Når det så er sagt, er der jo nogen der udvikler hcg langsomt, og der derfor går længere tid førend man kan teste positivt. Ved ikke om det kan være forskelligt fra graviditet til graviditet.
Det KAN jo også være at din krop "bare" er ved at finde sig selv efter p-pille stop.
Graviditet uden for livmoderen sker heldigvis meget sjældent...
Men lige en positiv historie: Da jeg smed pillerne efter 14 år, ventede vi spændt... Hovedsagelig på mens, fordi der var sansynlighed for at det ikke ville blive nemt at blive gravid. Jeg gik læææænge og ventede på at den skulle komme, helt op imod 20 dage tror jeg, for følte konstant at den var på trapperne med murren i underlivet og stikken... Testede utallige gange negativt, og tænkte at det nok bare var kroppen der var ved at "afgifte" og finde sin cyklus efter p-piller. Men pludselig en dag var testen positiv, og der var jeg 6 + et eller andet - men havde man taget fra sidste mens første dag, ville jeg være omkring uge 10. Den sidste mens første dag kan man dog ikke regne med når man bliver gravid lige efter pillestop. Derfor fik jeg en terminsscanning (så man var sikker på at fi NF scanning til tiden), og har i dag en skønherlig søn på 6 mdr :0)
Anmeld