Genkende sig selv....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.045 visninger
13 svar
0 synes godt om
29. marts 2012

Clisolka

Som overskriften lyder, hvornår er det de små begynder at genkende sig selv i f.eks. spejlet, på et billede eller i en video?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2012

Angelspot

Babymor2010 skriver:

Som overskriften lyder, hvornår er det de små begynder at genkende sig selv i f.eks. spejlet, på et billede eller i en video?

Tja, det er jeg også nysgerrig på, så følger lige med Oliver er 13 mdr og jeg synes jo han godt kan virke til at kunne kende sig selv inde i spejlet Men om det er indbildning ved jeg ikke 

Anmeld

29. marts 2012

Clisolka

Angelspot skriver:

Tja, det er jeg også nysgerrig på, så følger lige med Oliver er 13 mdr og jeg synes jo han godt kan virke til at kunne kende sig selv inde i spejlet Men om det er indbildning ved jeg ikke 

Ja, jeg er altså også i tvivl 

Anmeld

29. marts 2012

Zeus

Babymor2010 skriver:

Cajsa kan sagtens genkende sig selv i spejlet..

Her den anden dag, stod hun og kiggede på sig selv i spejlet, mens hun lod som om hun græd

Tror også hun genkender sig selv på film, for hun skraldgriner som regel af sig selv, når jeg viser hende et videoklip jeg har liggende på computeren, hvor hun - sjovt nok - sidder og mæsker sig i sovs.. Har også et klip, hvor hun sidder og ser videoen ved siden af mig, og Per filmer hende imens hun griner af sig selv

Anmeld

29. marts 2012

Clisolka

Zeus skriver:

Cajsa kan sagtens genkende sig selv i spejlet..

Her den anden dag, stod hun og kiggede på sig selv i spejlet, mens hun lod som om hun græd

Tror også hun genkender sig selv på film, for hun skraldgriner som regel af sig selv, når jeg viser hende et videoklip jeg har liggende på computeren, hvor hun - sjovt nok - sidder og mæsker sig i sovs.. Har også et klip, hvor hun sidder og ser videoen ved siden af mig, og Per filmer hende imens hun griner af sig selv

Jeg er næsten også stensikker på hun kan genkende sig selv på videoer... Jeg har også et par stykker liggende hvor hun smæsker i sig - og hun skraldgriner af det 

Men hvad med billeder?? Hendes far har en baggrund af hende på hans computer - og hun peger og smiler når hun ser det 

Anmeld

29. marts 2012

Zeus

Babymor2010 skriver:

Jeg er næsten også stensikker på hun kan genkende sig selv på videoer... Jeg har også et par stykker liggende hvor hun smæsker i sig - og hun skraldgriner af det 

Men hvad med billeder?? Hendes far har en baggrund af hende på hans computer - og hun peger og smiler når hun ser det 

Hmm.. Altså, hun er rigtig glad for at se på billeder, men hun reagerer mest på billeder af sin farmor og farmor, og af Isabella
Hun er begyndt på at ville se mobilen, når vi har taget et billede, men ved ikke præcist, om hun ved at det er hende selv..

Anmeld

29. marts 2012

Zeus

Babymor2010 skriver:

Prøvede en dag at finde videoer af babyer/tumlinge på youtube, og der var overhovedet ikke den samme reaktion, som når hun ser videoer af sig selv..

Anmeld

29. marts 2012

Clisolka

Zeus skriver:

Prøvede en dag at finde videoer af babyer/tumlinge på youtube, og der var overhovedet ikke den samme reaktion, som når hun ser videoer af sig selv..

Det er der heller ikke her, men hun griner af de babyer der skraldgriner. Men der er mere grin på hvis det er hende selv, eller hvis faderen er med 

Anmeld

29. marts 2012

Clisolka

Zeus skriver:

Hmm.. Altså, hun er rigtig glad for at se på billeder, men hun reagerer mest på billeder af sin farmor og farmor, og af Isabella
Hun er begyndt på at ville se mobilen, når vi har taget et billede, men ved ikke præcist, om hun ved at det er hende selv..

Det er også på mobilen jeg er i tvivl om - men hun skal se det bagefter 

Anmeld

30. marts 2012

Tona

Babymor2010 skriver:

Men hvad med billeder?? Hendes far har en baggrund af hende på hans computer - og hun peger og smiler når hun ser de

Det er det samme her, det gør Amanda også. Ud over det så genkender hun også billeder af vores kat og af mig og hendes far og af hende selv. Vi har nemlig sådan et lille fotoalbum som vi har lavet til hende og "læser højt" for hende ligesom en historie og der siger hun kattens navn og "mor" eller "far" alt efter hvem der er på billederne. Billederne af bedsteforældrene reagerer hun dog ikke på, så måske er det for abstrakt endnu.

Hun elsker bare den bog og finder den tit selv frem og kan sidde længe og bladere i den. Yndlingsbilledet er det med katten. I det hele taget elsker hun den kat for vildt  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.