G-dage og skat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.938 visninger
2 svar
0 synes godt om
29. marts 2012

Anonym trådstarter

Hej piger.

Er der en der kan svare mig på, når man får udbetalt 3 G-dage, skal de så ikke bruge ens fradrag

Jeg kan nemlig se på min lønseddel over G-dage, at der er trukket SKAT, men de har ikke brugt mit fradrag for disse dage, og fradraget er ikke brugt andre sted for disse dage, da man jo først er berettet til A-kasse efter G-dagene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2012

Betina&nicoline

Anonym skriver:

Hej piger.

Er der en der kan svare mig på, når man får udbetalt 3 G-dage, skal de så ikke bruge ens fradrag

Jeg kan nemlig se på min lønseddel over G-dage, at der er trukket SKAT, men de har ikke brugt mit fradrag for disse dage, og fradraget er ikke brugt andre sted for disse dage, da man jo først er berettet til A-kasse efter G-dagene.

Lidt svært spørgsmål at svare på, da det kommer anpå om du samtidig har fået løn som du har fået dine 3 G-dage udbetalt?

Hvis du ikke har fået løn i den mdr. hvor du har fået dine 3 G-dage og du ikke får dagpenge i samme mdr. kan du selv gå ind og ændre din skat på skats hjemmeside. Så vil du kunne få brugt dit ubenyttet fradrag dobbelt i den mdr. du får dine dagpenge første gang.  

Håber det giver mening  Det med skat kan godt være lidt indviklet.

Anmeld

5. april 2012

Anonym trådstarter

Betina&nicoline skriver:

Lidt svært spørgsmål at svare på, da det kommer anpå om du samtidig har fået løn som du har fået dine 3 G-dage udbetalt?

Hvis du ikke har fået løn i den mdr. hvor du har fået dine 3 G-dage og du ikke får dagpenge i samme mdr. kan du selv gå ind og ændre din skat på skats hjemmeside. Så vil du kunne få brugt dit ubenyttet fradrag dobbelt i den mdr. du får dine dagpenge første gang.  

Håber det giver mening  Det med skat kan godt være lidt indviklet.

Tak for svar

Jeg forstår udmærket.

Jeg fik G-dage 1-2-5 marts og fik dagpenge fra den 6 marts. Så ja det er jo samme mdr.

Jeg synes bare stadig det er "snyd", for jeg har jo ikke brugt mit fradrag 2 steder, for det er jo forskellige datoer.

Vh.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.