babys rytme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

457 visninger
4 svar
0 synes godt om
29. marts 2012

jeanett1988

Jeg skriver fordi jeg godt kunne tænke mig at høre jeres rytme med jeres babyer for at få en idé til hvordan vi kan få en op at køre herhjemme.

Det eneste som indtil videre er fast, er hendes sengetid kl. 20 og så står vi op mellem 6 - 7 (dog senest kl. 7) Resten af dagen derefter kører simpelthen ikke efter nogen fast rutine endnu, men forventer jeg heller ikke eftersom hun kun lige er blevet 4 måneder.

Dog skal det siges jeg kan ikke få mad i hende når vi står op om morgenen, fordi hun oftest vågner mellem 5 - 6 for at få mad hvorefter hun gerne vil sove videre.

Håber i kan komme med nogle gode idéer til hvordan en fast rutine kan foregå og ideer til at få den indført

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2012

AnneBJ

Giv det tid

Min søn fandt selv ind i en rytme da han var omkring 7-8 mdr gammel. Jeg tror det er rarest for alle parter, når barnet kan få lov at finde sin naturlige rytme, men jeg kan godt huske at det var svært ikke at vide hvornår det var sovetid, osv.

Anmeld

29. marts 2012

jeanett1988

AnneBJ skriver:

Giv det tid

Min søn fandt selv ind i en rytme da han var omkring 7-8 mdr gammel. Jeg tror det er rarest for alle parter, når barnet kan få lov at finde sin naturlige rytme, men jeg kan godt huske at det var svært ikke at vide hvornår det var sovetid, osv.

Havde jeg også lidt forventet at de gjorde, men synes simpelthen nogle dage kan hun være svær at læse om hvad det er hun giver udtryk for, så tænkte det måske var tid til lidt mere struktur.

Har for tiden rigtig svært ved at putte hende i løbet af dagen (får 3 lurer om dagen) Det tager oftest 15 - 30 min hver gang at få hende til at sove. Men håber da bare det er en periode, for plejede at kunne lægge hende og så faldt hun selv i søvn.

Nu har det stået på i 4 uger.

Anmeld

29. marts 2012

lycly

AnneBJ skriver:

Giv det tid

Enig her min datter fandt helt automatisk en rytme omkring de 7 mdr. Indtil da lå hendes lure og måltider lidt som vinden blæser

Men kan lige ridse vores rytme op, så du har lidt at forholde dig til:

Kl 4-5: mad, sover videre
Kl. 7-7.30 : op, morgenmad
Kl 9.30-10: Formiddagslur (varer 1-2 timer)
Kl 12-12.30: Frokost
Kl 13.30-14: lur
Kl 16: mellemmåltid
Kl 18-19: power nap
Kl 19: aftensmad
Kl. 21: puttes for natten

Anmeld

30. marts 2012

Mettefpigen

Giv det tid.... Her har der altid været problemer at putte ham, og nu er han næsten 7 måneder!.. Vi har ALDRIG haft en rutine om dagen... Han sover når han er træt og vi har kæmpet med skrig og skrål... Men det kommer når det kommer!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.