Dårlig økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.061 visninger
8 svar
0 synes godt om
29. marts 2012

Anonym trådstarter

Kan ens børn blive tvangsfjernet pga dårlig økonomi ?

Sidder og snakker med X idag, der er problemer af den helt store art- Det vælter ind med regninger, rykkere, og efterregninger/dobbelt regninger på husleje, el, vand og varme efter flytning, skat der skal tilbagetales, og inst der skal betales, børnepenge der bliver tilbageholdt og husleje der stiger og stiger, og det samme gør den offentlig transport. Det ser pænt sort ud for hverken bank eller kommune kan/vil hjælpe og familie er der ikke meget af og slet ingen hjælp at hente økonomisk. Men den største stress faktor er at damen på kommune der sagde de ikke kunne hjælpe - knyttede en bemærkning med om at hvis man ikke kunne betale sine regninger, vil ens børn kunne blive fjernet. Vil lige tilføje der er mad på bordet og rent tøj og passende fodtøj, børnene mangler intet! Kan det virkelig passe ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2012

mortilfreja

Anonym skriver:

Sidder og snakker med X idag, der er problemer af den helt store art- Det vælter ind med regninger, rykkere, og efterregninger/dobbelt regninger på husleje, el, vand og varme efter flytning, skat der skal tilbagetales, og inst der skal betales, børnepenge der bliver tilbageholdt og husleje der stiger og stiger, og det samme gør den offentlig transport. Det ser pænt sort ud for hverken bank eller kommune kan/vil hjælpe og familie er der ikke meget af og slet ingen hjælp at hente økonomisk. Men den største stress faktor er at damen på kommune der sagde de ikke kunne hjælpe - knyttede en bemærkning med om at hvis man ikke kunne betale sine regninger, vil ens børn kunne blive fjernet. Vil lige tilføje der er mad på bordet og rent tøj og passende fodtøj, børnene mangler intet! Kan det virkelig passe ?

Det er altid vigtigt at have styr på økonomien, men om de ligefrem kan fjerne børnene pga det, ved jeg ikk..

Vil foreslå at i tager kontakt til dem i skylder penge og forklarer jeres situation og evt for etableret en afdragsordning.. Og så skal i have jer et budget så der er penge til jeres udgifter før alt andet..

Den bliver hård i starten men der skal nok komme styr på det hvis i gør en indsats for det

Anmeld

29. marts 2012

wamse

Hmm det tror jeg sgu ikke de kan Altså så ville jeg nok være den første de stod ved da

Anmeld

29. marts 2012

Gittemor09

Anonym skriver:

det kommer jo an på i hvor dårlig stand end økonomi står i...

for hvis man hverken har råd til det ene eller andet, så kan man jo ikke forsørge sine børn optimalt, og kan anses for omsorgssvigt...

men jeg ville da anbefale at man fik fat i kreditorerne og får stablet noget afdragsordning på benene, i stedet for bare at lukke øjnene for det... det er bedre at få lavet afbetaling, end at låne penge et andet sted til at betale en gæld... 

Anmeld

29. marts 2012

aarhusmor

Nej, de kan ikke fjerne børnene hvis du drager omsorg for børnene og de får mad hver dag og bad osv. Og du skal holde dit hjem rent.

Mht. regningerne, kan kommunen tage dem til daginstitutionen via jeres løn mener jeg det er.

Resten må I lave et budget over og så ringe til dem der sender regningerne og fortælle hvornår de kan få deres penge eller hvor meget i kan afdrage med.

Anmeld

29. marts 2012

Troldemommi

De fleste forældre prioriterer deres børn som nummer et, det gør i sikkert også, derfor vil jeg mene at hvis jeres børn får nok at spise, rent tøj og ellers får alle de basale behov dækket, så bliver børnene ikke fjernet.

Monica

Anmeld

29. marts 2012

Anonym trådstarter

Børnene får alt hvad de har brug for og lutter ros fra inst. Ingen problemer med noget i den stil  Mor og far er velfungerende mennesker og ikke på kh eller noget i den dur. Men. Det økonomiske, selv om alle betalingsaftaler er på mindste betaling, og de af dem der kan pauses er pausede, så er der bare ikke penge nok til at betale alle de regninger der kommer hver måned. Lad os sige alle ekstre regningerne er kommet oven i hinanden inden for det sidst 6 mdr- og der er ikke mulighed for at få råd til at betale. Der er allerede flyttet til noget billigere, men det hjalp jo ikke stort med en efter regning på husleje, el vand og varme, der i store træk lyder på 50.000 samlet grundet bolighaj der snuppede indskud og forlangte pengene forfra og vandt sagen.

Anmeld

29. marts 2012

wamse

Børnene får alt hvad de har brug for og lutter ros fra inst. Ingen problemer med noget i den stil  Mor og far er velfungerende mennesker og ikke på kh eller noget i den dur. Men. Det økonomiske, selv om alle betalingsaftaler er på mindste betaling, og de af dem der kan pauses er pausede, så er der bare ikke penge nok til at betale alle de regninger der kommer hver måned. Lad os sige alle ekstre regningerne er kommet oven i hinanden inden for det sidst 6 mdr- og der er ikke mulighed for at få råd til at betale. Der er allerede flyttet til noget billigere, men det hjalp jo ikke stort med en efter regning på husleje, el vand og varme, der i store træk lyder på 50.000 samlet grundet bolighaj der snuppede indskud og forlangte pengene forfra og vandt sagen.

Jeg skylder langt over ½ million væk, og mine børn bliver ikke fjernet af den grund

Jeg ville hjertens gerne, at jeg ikke skyldte de penge, men der er intet at komme efter mere -man kan efter sigende ikke plukke hårene af en skaldet mand

På mandag skal jeg aflevere bilen i banken, og så ejer jeg intet af værdi mere, eller jo en helveds masser kærlighed mellem mine børn og jeg, og det kan ingen heldigvis pille ved

Anmeld

29. marts 2012

MorDk

Jeg har en kæmpe gæld MEN min unge mangler ikke noget! Han bliver prioteret og kommer først HELE tiden! 

Børnepenge kan kun blive tilbageholdt hvis man skylder det offentlige penge... fx. som du nævner til sKAT o.lign.

De andre kreditorer i det private KAN intet gøre andet at køre en sag og du ender i RKI. Børnene bliver ikke fjernet pga. man er en "dårlig betaler" Det har jeg ALDRIG hørt om!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.