Hjemmegående husmor (penge??)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: er du hjemmegående husmor

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

12.007 visninger
10 svar
0 synes godt om
29. marts 2012

Anonym trådstarter

hej

jeg har overvejet mulighederne for at blive hjemmegående og ville bare hører jer om hvor mange af jer der èr hjemmegående og hvordan økonomien er hjemme hos jer ??

er det ligesom kontanthjælp eller hvordan er det ??

både som enlig og som par ??

håber i har noget at sige hej hej

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2012

MorTil4<3

Anonym skriver:

hej

jeg har overvejet mulighederne for at blive hjemmegående og ville bare hører jer om hvor mange af jer der èr hjemmegående og hvordan økonomien er hjemme hos jer ??

jeg ved kun at du kan få 3000 i støtte af kommunen til at være hjemmegående, men så er det også kun det

mener ikk man bare sådan kan gå hjemme desværre . så ville en del flere nok være det

Anmeld

29. marts 2012

Pinkrose

Altså jeg vil mene at din partner skal have en indtægt der kan dække jer begge. Og at man ikke får penge andre steder fra hvis man vælger at være hjemmegående ,

Anmeld

29. marts 2012

celkt

du kan som den første nævner det, får tilskud til pasning af børn i eget hjælp, hvilket svarer til det som kommunen betaler til en instution, hvilket er ca. 1,5 gange egenbetalingen. Men kommunerne har forskellige regler, så du er nødt til at undersøge selv. I nyborg f.eks. kan du maks få 5000 kr om måneden, ligemeget hvor mange børn du har, og det er skattepligtigt hvis ikke dit fradrag dækker det. OG så kan du kun få det i 12 mnd, så de er temmeligt stramme med det.

Anmeld

29. marts 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

hej

Jeg er ikke hjemmegående, men har været det... og nej det er ikke lige som kontanthjælp... Du lever som hjemmegående af din mands indkomst, hvilket kræver en ret god indkomst, for at det kan hænge sammen...

Anmeld

29. marts 2012

LinLin

celkt skriver:

Dedu kan som den første nævner det, får tilskud til pasning af børn i eget hjælp, hvilket svarer til det som kommunen betaler til en instution, hvilket er ca. 1,5 gange egenbetalingen. Men kommunerne har forskellige regler, så du er nødt til at undersøge selv. I nyborg f.eks. kan du maks få 5000 kr om måneden, ligemeget hvor mange børn du har, og det er skattepligtigt hvis ikke dit fradrag dækker det. OG så kan du kun få det i 12 mnd, så de er temmeligt stramme med det.

Det kan man ikke i alle kommuner... Aarhus fx... Ville gemmer have gå året længere hjemme med Adam....

Anmeld

29. marts 2012

TeamRocket

Jeg er hjemmegående og fuldforsørget af min mand. I min kommune kan man ikke få penge for at passe barn hjemme. Og altså man får ingen løn af staten hvis det er det du mener med kh  hihi. så ville alle på kh nok bare sidde hjemme.

Din mand skal ha en god løn der dækker alt økonomisk. Og hvis i er gift kan han få dit fradrag. I vores situation drejer det sig kun om 1000kr eller noget i den stil han får ud af mit fradrag, men har ikke lige forstand på hvordan og hvorfor.

Anmeld

11. april 2012

MoarTil4

Hej

Jeg er ikke hjemmegående - desværre. Det var ellers meningen, at jeg skulle gå hjemme de første par år, men efter at have fået 2 børn kort efter hinanden blev jeg ret syg, og måtte desværre undervejs vælge at få dem passet ude alligevel....

Idag har jeg det bedre og overvejer stadig muligheden for at gå hjemme, da de endnu er ret små (1 og 2 år)

Dog vil jeg give dig det tip, at du kan læse en masse omkring hjemmegående på housewife.dk - her finder du gode råd også om økonomien.

Det er bl.a. sådan at hvis du er gift - så kan din mand benytte dit personfradrag øvrige fradrag. - Det gør at han vil få større fradrag og dermed mere udbetalt - det kan udligne lidt...derudover skal du jo ikke betale pasning af barnet og ej heller transport til og fra job osv. - muligheden for at jagte gode tilbud gør også at husholdningsudgifterne kan holdes nede - alt i alt kan forskellen på at være ude i job eller hjemmegående faktisk være ganske lille økonomisk. Alt efter hvilken løn man jo ellers ville tjene.

Husk at undersøge på din kommune, om du kan søge "pasning af eget  barn" - det er et tilskud man kan få på mellem ca. kr. 3000 og 6000 alt efter barnet alder, dog kun i max 1 år. Det er ikke alle kommune som vælger at have denne ordning - desværre. Men du kan da undersøge det.

Held og lykke med at træffe din beslutning omkring hjemmegående eller ej. Håber faktisk at det kan lade sig gøre for dig, når du nu gerne vil....

Anmeld

11. april 2012

musse1

Anonym skriver:

hej

jeg er hjemmegående, men nej man for ikke penge nogle steder fra, i nogle kommuner, kan du få 5000 kr pr barn under 3 år. i 1 år for at passe dit eget barn. det kan vi dog ikke i vores, og ellers er det kun den andens part indtægt man har. 

vi kan godt få det, til at hænge sammen, på tords af manden har et alm. job, og ikke den største indtægt, men ja man skal da priotere nogle forskellige ting, men vi har nu været glad for vores valg . så skal man huske, man at der ikke er udgift til daginstution, så det spare man jo..

Anmeld

11. april 2012

LR85

Ved ikke noget med sikkerhed, men vil ikke tro man får kontanthjælp (hvis det er ejen fri vilje, ikke a have et arbejde) 

Så må man som familie kunne leve a mandens indkomst. 

Vi ville ikke kunne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.