Hej
Jeg er ikke hjemmegående - desværre. Det var ellers meningen, at jeg skulle gå hjemme de første par år, men efter at have fået 2 børn kort efter hinanden blev jeg ret syg, og måtte desværre undervejs vælge at få dem passet ude alligevel....
Idag har jeg det bedre og overvejer stadig muligheden for at gå hjemme, da de endnu er ret små (1 og 2 år)
Dog vil jeg give dig det tip, at du kan læse en masse omkring hjemmegående på housewife.dk - her finder du gode råd også om økonomien.
Det er bl.a. sådan at hvis du er gift - så kan din mand benytte dit personfradrag øvrige fradrag. - Det gør at han vil få større fradrag og dermed mere udbetalt - det kan udligne lidt...derudover skal du jo ikke betale pasning af barnet og ej heller transport til og fra job osv. - muligheden for at jagte gode tilbud gør også at husholdningsudgifterne kan holdes nede - alt i alt kan forskellen på at være ude i job eller hjemmegående faktisk være ganske lille økonomisk. Alt efter hvilken løn man jo ellers ville tjene.
Husk at undersøge på din kommune, om du kan søge "pasning af eget barn" - det er et tilskud man kan få på mellem ca. kr. 3000 og 6000 alt efter barnet alder, dog kun i max 1 år. Det er ikke alle kommune som vælger at have denne ordning - desværre. Men du kan da undersøge det.
Held og lykke med at træffe din beslutning omkring hjemmegående eller ej. Håber faktisk at det kan lade sig gøre for dig, når du nu gerne vil....
Anmeld