Jeg forstår på den ene side godt, hvad det er du siger. Men nu skriver jeg lige lidt tanker ned, for jeg har også stået i den situation, du står i :-)
Når man er ret ung, (hvilket jeg tillader mig at tro, at du er,) er man mere tilbøjelig til på et eller andet plan at søge sin families accept af ens beslutninger. Det betyder ikke noget at I allerede har bestemt jer for barn nummer to, man vil alligevel gerne lige have et skulderklap, et smil og et 'det skal skam nok gå.' Og selvfølgeligt et tillykke.
Omvendt set, så er ens familie dem som bekymrer sig mest om en, og forhåbentligt holder mest af jer. Det er selvfølgeligt ikke i orden, at de er negative over jeres beslutning, men det kan også være svært at vise begejstring, hvis de i virkeligheden er blevet bekymrede. For selvfølgeligt skal I da nok klare det!!
MEN det der måske først fylder deres hoveder er bekymring for hvad I går ind til. For det ER hårdt at få pseudotvillinger. Og det er hårdere end man ved, når man vælger at gå i lag med det. Er det en svær graviditet nummer to, er det hårdt for både barn nummer et og for parforholdet, og det overskud du så måtte have i behold, bruger du hellere på dit barn end på din mand. Når så baby nummer to kommer, er det endnu hårdere for parforholdet, og skulle der, gud forbyde det, komme sygdom til, er det jo helt umuligt. Det er derfor at der er så mange forældre, der for pseudotvillinger, der får krise i parforholdet og måske går fra hinanden. Og hvad så med økonomi?? Har I hus, og det går galt for jeres forhold, så står I måske i bundløs gæld. Hvad med din arbejdsplads, er den velvilligt indstillet på endnu en barsel eller bliver du fyret næste gang de kan se sit snit til det?!? Og sådan er der så mange ting de kan bekymre sig om, netop fordi de er dem der holder af jer.
Det er en stor beslutning I har taget, og som det nok ikke var en nem beslutning for jer, og noget som I skulle bruge tid til at overveje, så skal familien nok have tid til at falde ind på jeres spor, så at sige.
Jeg tror at de nok skal blive glade for jeres beslutning, ( det gjorde min familie da,) men giv dem lidt tid og lad være med at forvente begejstring lige med det samme.
Knus fra Charlotte