har brug for hjælp til en god middag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

407 visninger
6 svar
0 synes godt om
29. marts 2012

karina1980

på søndag er jeg så heldig at hele min svigerfamilie kommer og fejre datters fødselsdag  og de har så spurgt om det ikke kunne være inkl. aftensmad, da vi altid spiser sammen om søndagen(det en tradition i deres familie)

men jeg aner ikke hvad jeg skal servere, jeg er virkelig blank.

man mand og hans bror køre i øjeblikket en mindre kamp omkring kostpyramiden, manden vil gerne leve efter den og hans bror latterliggøre ham for at ville dette.

derfor skal maden på søndag være sund og sådan rimeligt efter kostpyramidens råd/sund fornuft

samtidig skal det være let at lave, eller kunne forberedes om formiddagen eller dagen før, da lillepigen har gymnastikopvisning, både lørdag og søndag. der må selvfølgelig også gerne være tilberedning på dagen, svigermor er altid en hjælpende hånd i køkkenet nemlig.

jeg skal finde både en hovedret og en dessert og jeg er total lost, for normalt når de har været på besøg har jeg lavet de store menuer med flødesauce, mørbrad osv men det skal det ikke være denne gang.

så piger hvad har i af forslag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2012

B&J

Hej hvad med det her...

laks med honning.

en lækker salat

og evt noget kartofler i oven til................

1-2 spsk. Honning hvis i er mange brug lidt mere

når det bruser op steger du det 2 minutter på hver side.

Drysser sesam oven på

I ovnen i 12 minutter

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. marts 2012

celkt

karina1980 skriver:

på søndag er jeg så heldig at hele min svigerfamilie kommer og fejre datters fødselsdag  og de har så spurgt om det ikke kunne være inkl. aftensmad, da vi altid spiser sammen om søndagen(det en tradition i deres familie)

man mand og hans bror køre i øjeblikket en mindre kamp omkring kostpyramiden, manden vil gerne leve efter den og hans bror latterliggøre ham for at ville dette.

derfor skal maden på søndag være sund og sådan rimeligt efter kostpyramidens råd/sund fornuft

samtidig skal det være let at lave, eller kunne forberedes om formiddagen eller dagen før, da lillepigen har gymnastikopvisning, både lørdag og søndag. der må selvfølgelig også gerne være tilberedning på dagen, svigermor er altid en hjælpende hånd i køkkenet nemlig.

jeg skal finde både en hovedret og en dessert og jeg er total lost, for normalt når de har været på besøg har jeg lavet de store menuer med flødesauce, mørbrad osv men det skal det ikke være denne gang.

Har du en raclette?? For så kunne du jo fint forberede alle tingene i små skåle, der bare skal sættes på bordet, når i er klar... :-)

Og dessert, - hvad med en gang 'hjemmelavet is'...

Anmeld

29. marts 2012

karina1980

celkt skriver:

Har du en raclette?? For så kunne du jo fint forberede alle tingene i små skåle, der bare skal sættes på bordet, når i er klar... :-)

Og dessert, - hvad med en gang 'hjemmelavet is'...

jep har raclette, men det kan jeg ikke servere, de hader alt sådan noget små pillerri, de er til sovs og kartofler, men det skal de ikke have

Anmeld

29. marts 2012

Karo

karina1980 skriver:

Jeg ville købe en hel røget lakseside og skære i stykker af ca 1/2 cm tykkelse og servere det med asparges kartofler, ruccula salat , estragon sovs og citron

Det er nemt, sund og smager fantastisk.

Anmeld

29. marts 2012

Maja88

pastinakker med kødsovs..

pastinakkerne skrælles...

rives fint

gives et let opkog

og serveres istedet for pasta til kødsovsen

Anmeld

29. marts 2012

karina1980

Karo skriver:

Jeg ville købe en hel røget lakseside og skære i stykker af ca 1/2 cm tykkelse og servere det med asparges kartofler, ruccula salat , estragon sovs og citron

Det er nemt, sund og smager fantastisk.

det lyder faktisk ret så lækkert, det må med i overvejelserne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.