Vuggestue start i 10 dage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

668 visninger
7 svar
0 synes godt om
29. marts 2012

Anonym trådstarter

Hej har virkelig brug for noget hjælp. Min datter på snart 17 mdr kan ikk lide at være i vuggeren. Det er vores 10.dag idag. Jeg aflevere hende om morgenen 8.40 og såhenter jeg hende kl 10.30. De siger helsiden at nu har derjoværet weekend, nu ditten og datten.Synes seriøst at de på en måde udnytter mig så de slipper for et barn at passe. I de 10 dage har hun i alt været der 1 time 20 miN ad gangen. Men hvad hjælper det ? Min datter ved ligepræcis jeg er der til frokost så derfor græder hun når de skal til at spise! Artv jeg blir jo ogsånødt til at passe min egen dag. Er det her normalt? Hunsvar slet ik sovet der endnu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2012

Tulle28

Tror det er meget normalt, min datter var ca 14 dage om indkøring. Har de ikke lagt en plan for, hvordan dagene skal foregå?

Anmeld

29. marts 2012

Anonym trådstarter

For imorgen er det jo fredag og igen på mandag får jeg at vide' jamen der har været weekend, så synes ikk hun skal være her mere end halvanden time, der er jo ingen grund til at hun skal være ked af det. 

Jeg er så forvirret ligenu. ARGH

Anmeld

29. marts 2012

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Tror det er meget normalt, min datter var ca 14 dage om indkøring. Har de ikke lagt en plan for, hvordan dagene skal foregå?

Inden jeg aflevere henflåede jeg bare at vide hva tid jeg skal hente hende. Mener Du det med planen?

Anmeld

29. marts 2012

Tulle28

Ja, altså første dage er du der x antal timer, de næste dage prøver du at gå og så komme tilbage og efter et stykke tid prøver hun at sove der... Sådan var det hos os (de havde ikke lavet en decideret plan, hvilket var dødfrustrerende, men det var sådan det kom til at fungere). Jeg var selv ret meget fremme i skoene omkring det med at få en plan, da jeg selv ikke kan fordrage ikke at vide hvad jeg dagen bringer. men hvis hun er meget ked af det, så synes jeg heller ikke hun skal være der længere end højest nødvendigt. Det er jo det der kan være ulempen ved at de er så store, når de starter i vuggestue, de er meget bevidste om, hvad der foregår.

Anmeld

29. marts 2012

Pikku Myy

Jeg synes 10 dage lyder af meget. Jeg ved godt det er individuelt fra barn til barn, men ud fra hvad du skriver virker det som om I holder hende fra at komme i gang med at gå i vuggestue.

Det er ved at være lang tid siden min søn startede i vuggetue, men som jeg husker det, var han mere eller mindre kørt ind efter en uge.

Dag1: Var jeg der et par timer sammen ham efter hans formiddagslur.

Dag2: Kom min mand med ham. Han blev bedt om at gå en tur, da de vurderede at det ville være fint. Og det var det.

Og så er det jeg er lidt usikker på hvornår de fx puttede ham til lur første gang, men jeg vil skyde på at det var i dagene umiddelbart efter... I starten havde de lidt svært ved at få ham til at sove, men det løste vi sammen ved at han fik sin egen barnevogn med.

Anmeld

29. marts 2012

Happiness

Synes altså også hun er der meget lidt!

Lukas er også ved at blive indkørt. (startede 15. marts) Han var der 1 time de to første dage, herefter 2-3 timer. Og allerede efter 1 uge, sov han sin formiddagslur derovre. Og igår prøvede de med 2 lure. Så han var der fra 8-14.30. (måtte hente ham, da de ikke kunne få han til at sove anden lur

Nu klarer Lukas den ogs super fint, og græder ikke når jeg går. Og de har let ved at trøste når han bliver ked.

Er det den samme person som tager imod og er omkring ham hver dag?

Jeg ville nok sige at jeg "skulle noget" og først kan hente kl 12 fx... Og så bede dem lægge hende til sin lur derovre... Så I kan komme lidt igang. Ellers vender hun sig jo ikke til at være der. Og det er da begrænset hvor meget de kan lære hende at kende på så få timer... 

Anmeld

29. marts 2012

Kay

nu arbejder jeg jo i en vuggestue og det kommer helt an på barnet hvordan vi gør...

men den overordnede "plan" er ca. sådan her

1. dag på besøg...

2. dag på besøg og mor/far går en tur... (15-30 min ca.)

3. dag alt efter barnet ligner den dag 2 men med længer tur for mor/far(30-45 min. ca) eller evt spisning (kommer an på barnets rytme)

4. evt. putning eller spisning (igen barnets normale rytme)

herfra laver vi som oftes en aftale om at vi ringer når barnet er "klar" til at komme hjem...

og sådan fortsætter det med længere og længere tid i vuggestuen... og ja... mandage er mere sårbare... men man skal jo ikke spole helt tilbage af den grund...

og ja der er børn hvor det tager en måned eller 2 at køre ind... men det er de færreste... og ja det er som pædagog/medhjælper hårdt arbejde at køre ind... men sådan er viklårende jo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.