Nogle der kender til knogle kræften??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

657 visninger
4 svar
0 synes godt om
28. marts 2012

Mira0911

Jeg blev ringet op igår at min morfar (pigernes oldefar) at han har kræft i knoglerne... Jeg ved ikke præcis hvad denne kræft hedder... 

Hans ene arm/hånd er helt lammet...  Har fået fortalt at der ikke kan gøres mere ved kræften i knoglerne.... 

Men... Hvad skal man så forvente nu? Hvor lang tid har han så tilbage at leve i? Han er i midten af 70'erne.... 

Please, håber der sidder nogle som kan fortælle lidt om det... Jeg vil ikke google noget når jeg ikke er sikker på hvilken slags kræft det er i knoglerne, jeg ved ikke om der findes flere slags osv.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2012

Røverdatter

Jeg kender desværre ikke til knoglekræft, men ønsker for dig at du får lidt større klarhed. Kan lægerne ikke fortælle dig det, hvis du ringer og spørger til det?

Anmeld

28. marts 2012

RGN

Profilbillede for RGN

Det gør mig rigtig ondt at høre.

I langt de fleste tilfælde er knoglekræft en metastase. Dvs der sidder oftest en kræftknude et andet sted i kroppen. Ellers ville amputation af hånden evt have været en mulighed, hvis fjernelse af tumoren ikke er en mulighed.

Det er stort set umuligt at sætte tid på hvor længe din morfar vil leve. Det kommer an på rigtig mange ting. Hans psyke, hans fysiske helbred udover kræften, om der sidder kræft andre steder i kroppen og hvor det sidder. Og hvor aggressiv lige præcis hans kræft er.

Jeg håber I får en god sidste tid.

Jeg har lige været igennem forløbet med en anden kræftform hvor jeg måtte sige farvel til min far, så jeg ved hvor drønhårdt det er.

Anmeld

28. marts 2012

norenberg

Vi havde en bekendt som fik knogle kræft, og han kunne desværre heller ikke behandles han døde lidt over et år efter han fik hans diagnose....

Anmeld

28. marts 2012

Frk-Lotusblomst

Orh smukke. Det er jeg frygtelig ked af at høre. <3
Har kendskab til knoglekræften da jeg mistede min morfar på den bekostning. <3
Han fik diagnosen i februar 2010. d. 27 2010 april mistede vi ham. Den åd ham op og det gik MEGET hurtigt.. Han havde været syg i en længere periode, men stadig frisk. Den sidste måned gik det RIGTIG stærkt. Fredag fik vi aat vide vi snart skulle komme og sige farvel. Han døde tirsdag d. 27. april kl 18.10. 15 min inden jeg skulle ud og sige farvel til ham. :'/ (Årh sikke en skyld...)
Men afsked fik jeg taget en time senere da hele familien samles ved hans side og sagde et sidste farvel inden bedemanden kom morgenen efter og lagde ham i kisten..

Når det er sagt er det ikke ved alle det går så stærkt. Det er meget forskelligt. Men en ting er sikkert, man kan aldrig vide sig sikker med knoglekræften.. Held og lykke til jer, jeg håber i får en dejlig sidste tid sammen. <3 Hvad end det er et år, 2år eller få måneder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.