Jeg har en datter på 3½ måned, som kaster op hver gang hun har fået mad (amning). Dette har stået på i 4 dage. På 3. dagen ringer jeg til vagtlægen og høre om det er noget jeg skal være bekymret for, og at hun har feber. Vagtlægen fortæller mig, at det er alvorligt når en lille baby kaster op hele tiden, det kan en de små pus ikke holde til. Han fortæller mig, at hvis opkastningerne fortsætter dagen efter, skal Lille Alberte indlægges, for det gør de altid med børn under 4 mdr.
Dagen efter ( idag ), kaster hun stadig op. Jeg ringer derfor igen til vagtlægen, som derefter råder os til at tage til lægevagten på Herlev sygehus.
Dette gør vi så. Vi bliver kaldt ind, og Alberte bliver lyttet på. Og den såkaldte vagtlæge konstaterer, at der absolut ingenting er galt med hende, og hun nok bare overspiser. Hun slutter konsultationen af med, at give os det "råd", at vi bare skal give hende saftevand i en sutteflaske. Her taber jeg kæben, og spørger om hun virkelig mener, at jeg skal give min 3 mdr. gammel baby SAFTEVAND, når hun aldrig har fået andet en modermælk fra mig?? Og det mener hun bestemt. Jeg var/er dybt rystet, og gik fra kontoret i vrede. Jeg gav TYDELIGT udtryk for overfor "lægen", at jeg på ingen måde var tilfreds med hvad hun havde sagt.

Jeg ringede straks til lægenvagten igen, for jeg kunne simpelthent ikke acceptere dette, når jeg dagen før havde fået afvide at det direkte er farligt for babyen, og jeg så dagen efter bliver spist af med, at jeg bare skal give Alberte saftevand. Jeg får så fat i en vagtlæge, som fejer mig fuldstændig af. Jeg fortæller hende, at jeg ikke var tryg ved hende lægen Alberte blev tilset af, når hun havde anbefalet saftevand i en sutteflaske. Vagtlægen jeg talte med i telefonen sagde, at hun tvivlede stærkt på hendes kollega havde sagt Alberte skulle havde saftevand.
HVAD GØR MAN SÅ... er det mig der er gal på den, når jeg ikke vil give min 3 ½ måned gammel datter saftevand... ER JEG EN PYLLER-MOR? er det normalt at man giver en baby saftevand?
Jeg bliver simpelthent nødt til at få andres mening om dette, da jeg koger indeni af raseri over den læge

.

Alberte's mor