i retten omkring fælles forældremyndighed??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2012

wamse

Zeus skriver:

Jeg synes altid man finder kræfterne til at kæmpe videre, et eller andet gemt sted, inden i sig selv

Hvordan går det med aflastningsfamilien og din datter? Er det ved at være godt oppe og køre?

Puha jeg skal virkelig virkelig vænne mig til at hun ikke altid er sammen med mig Hun skal være der hele påsken også, og hold da helt k*** bliver hun savnet Men hun kan lide at være der, og det er det vigtigste

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2012

Zeus

wamse skriver:

Puha jeg skal virkelig virkelig vænne mig til at hun ikke altid er sammen med mig Hun skal være der hele påsken også, og hold da helt k*** bliver hun savnet Men hun kan lide at være der, og det er det vigtigste

Det er egentlig underligt.. Jeg burde være vant til at Isabella ikke er her, men efterhånden som jeg har vænnet mig til, at hun altid er her, jo mere savner jeg hende, når hun har været væk en enkelt dag.. De weekender hvor hun er væk, føles næsten som de 12 dage hun var væk før Og endnu mærkeligere er det i ferierne, hvor hun er halvdelen af tiden hos sin gamle plejefamilie, og den anden halvdel hos sin farmor og farfar.......... Det kræver faktisk lidt tilvænning, selv om jeg ikke troede jeg ville stå i den situation, når jeg nu har været vant til, at hun er væk 12 dage af gangen. Så burde 2 døgn da være ingenting i forhold til - men jo, det er det faktisk

Vi plejer så at få Cajsa passet i de samme weekender, så vi har i hvert fald ét døgn uden børn, og der slapper vi rigtig godt af De første par gange savnede jeg Cajsa, allerede efter en time, men nu går det bare derud af.. Hun hygger sig, og vi får sovet ud

Anmeld

28. marts 2012

Leneur

Åh Wamse det er jeg godt nok ked af at læse og ved ikke hvad jeg skal sige til det. Vores sager er jo lidt forskellige men håber og krydser fingre for at de godt kan se den er helt gal hvis han skal have medindflydelse på beslutninger ang Lærke. I skal ihvertfald have masser af knus og tænker herfra.

Anmeld

29. marts 2012

millemai

Hej Wamse,

Jeg tror ikke han får den, men det er ikke begrundet i kæmpe viden om denne type sager.

Jeg ved dog, at du står bedre idet du allerede nu har den fulde myndighed. Retten vil være tilbøjelig til at mene, at der er en grund til at du har fået den. Sådan lidt forenklet sagt, så ligger der derfor en større bevisbyrde på din eks.

Jeg tror heller ikke hans voldsomme psykiske problemer kan stå usagt hen i en sådanne afgørelse. Ej heller din datters mistrivsel i hans selskab.

Som du selv ved har forældremyndigheden jo ingenting med samvær at gøre - og jeg synes det er så positivt at statsforvaltningen har et indblik i, hvad der er bedst for din datter - og ikke bare gennemtrumfer samvær.

Du skal have en advokat, hvis du ikke allerede har en. Og det er vigtigt at du finder en der er ekspert i samværssager. Du er forhåbenligt berettiget til fri proces, så det ikke kommer til at koste dig noget.

Jeg vil krydse alt hvad jeg har for dig

Anmeld

29. marts 2012

wamse

Leneur skriver:

Åh Wamse det er jeg godt nok ked af at læse og ved ikke hvad jeg skal sige til det. Vores sager er jo lidt forskellige men håber og krydser fingre for at de godt kan se den er helt gal hvis han skal have medindflydelse på beslutninger ang Lærke. I skal ihvertfald have masser af knus og tænker herfra.

Tak skal du have

Synes godt nok det trækker tænder ud med ham, og han har nu hans søster til at sidde og udfærdige de breve til amtet, og hun forstår fuldt ud at referere til div. paragraffer m.m. Så hun overtog, hvor hans mor slap..........

Anmeld

29. marts 2012

wamse

millemai skriver:

Hej Wamse,

Jeg tror ikke han får den, men det er ikke begrundet i kæmpe viden om denne type sager.

Jeg ved dog, at du står bedre idet du allerede nu har den fulde myndighed. Retten vil være tilbøjelig til at mene, at der er en grund til at du har fået den. Sådan lidt forenklet sagt, så ligger der derfor en større bevisbyrde på din eks.

Jeg tror heller ikke hans voldsomme psykiske problemer kan stå usagt hen i en sådanne afgørelse. Ej heller din datters mistrivsel i hans selskab.

Som du selv ved har forældremyndigheden jo ingenting med samvær at gøre - og jeg synes det er så positivt at statsforvaltningen har et indblik i, hvad der er bedst for din datter - og ikke bare gennemtrumfer samvær.

Du skal have en advokat, hvis du ikke allerede har en. Og det er vigtigt at du finder en der er ekspert i samværssager. Du er forhåbenligt berettiget til fri proces, så det ikke kommer til at koste dig noget.

Jeg vil krydse alt hvad jeg har for dig

Tak for dit svar

Er også positiv over, at de blankt afslog alle former for samvær, da det på ingen måde var hendes tarv

Mht fælles forældremyndighed, har jeg i min indsigelse fortalt om det mønster der tegner sig, for når han ikke er indlagt/fængslet, så er hans interesse for hendes trivsel ikke ret stor, og når han er inde så er det tydeligt, at han får hjælp i at søge div ting, og til at opretholde en jævn kontakt Ud over det, så fejler han jo fuldt ud at sætte sig ind i hendes behov m¨.m.

Hvordan får jeg fat i en sådan advokat, og hvornår skal jeg gøre det?

Anmeld

29. marts 2012

millemai

wamse skriver:

Tak for dit svar

Er også positiv over, at de blankt afslog alle former for samvær, da det på ingen måde var hendes tarv

Mht fælles forældremyndighed, har jeg i min indsigelse fortalt om det mønster der tegner sig, for når han ikke er indlagt/fængslet, så er hans interesse for hendes trivsel ikke ret stor, og når han er inde så er det tydeligt, at han får hjælp i at søge div ting, og til at opretholde en jævn kontakt Ud over det, så fejler han jo fuldt ud at sætte sig ind i hendes behov m¨.m.

Hvordan får jeg fat i en sådan advokat, og hvornår skal jeg gøre det?

Jeg ringede til mødrehjælpen og bad om navnene på deres frivillige advokat. De må jo ikke anbefale/gøre reklamer for nogle advokater, men de må godt give dig navne. Så fandt jeg den jeg ville have og kontaktede hendes private firma. Jeg har navnet på en rigtig god en på Sjælland, men du er vist fra Jylland, så vidt jeg husker.

Hvis du vil have hendes navn, så bare sig til så sender jeg dig en PB - det er muligt at hun vil kunne give dig navnet på en hun vil anbefale i dit område.

Men ellers mødrehjælpen...

Anmeld

29. marts 2012

wamse

millemai skriver:

Jeg ringede til mødrehjælpen og bad om navnene på deres frivillige advokat. De må jo ikke anbefale/gøre reklamer for nogle advokater, men de må godt give dig navne. Så fandt jeg den jeg ville have og kontaktede hendes private firma. Jeg har navnet på en rigtig god en på Sjælland, men du er vist fra Jylland, så vidt jeg husker.

Hvis du vil have hendes navn, så bare sig til så sender jeg dig en PB - det er muligt at hun vil kunne give dig navnet på en hun vil anbefale i dit område.

Men ellers mødrehjælpen...

Tak skal du have Jeg ringer til mødrehjælpen, og hører hvad de har her over i det mørkeste mørke af jylland

Tak for dine svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.