Skal jeg mon reagere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

566 visninger
6 svar
0 synes godt om
28. marts 2012

Anonym trådstarter

Min datter på 2 1/2 begyndte meget pludseligt igår aftes at hoste som en søløve, og hele aftenen, efter hun var puttet i seng vågnede hun og sagde det gjorde ondt i halsen. I morges var hosten der stadig, så vi holdt hende hjemme, hun har leget og været helt sig selv. Efter hendes middagslur, fik hun høj feber, og ligger nu på sofaen og ser alfons åberg. Engang i mellem stønner hun lidt, og siger det gør ondt, selvom hun ikke har hostet? Skal jeg mon kontakte lægevagten, eller bare se tiden an. Synes det lidt ubehageligt at feberen kom så pludseligt! er der nogen der ved om der er noget i luften med hoste/ondt i halsen og feber??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2012

livhemdrup

Anonym skriver:

Min datter på 2 1/2 begyndte meget pludseligt igår aftes at hoste som en søløve, og hele aftenen, efter hun var puttet i seng vågnede hun og sagde det gjorde ondt i halsen. I morges var hosten der stadig, så vi holdt hende hjemme, hun har leget og været helt sig selv. Efter hendes middagslur, fik hun høj feber, og ligger nu på sofaen og ser alfons åberg. Engang i mellem stønner hun lidt, og siger det gør ondt, selvom hun ikke har hostet? Skal jeg mon kontakte lægevagten, eller bare se tiden an. Synes det lidt ubehageligt at feberen kom så pludseligt! er der nogen der ved om der er noget i luften med hoste/ondt i halsen og feber??

Der er hoste og feber i luften. Hos nogen blot en virus. Vi har den pt her hjemme. Men syns bestemt du lige skal kontakte lægevagten kan jo være hun har hals/lungebetændelse.

Rigtig god bedring.

Anmeld

28. marts 2012

Malthesmoar

28. marts 2012

Anonym trådstarter

Jeg vil prøve at kontakte lægevagten, er bare så træt af at de altid virker som om de ikke gider tage en seriøst

Anmeld

28. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Som en anden også skriver, så lyder det som falsk strubehoste! 

Her har thea igen en omgang og det bedste i ka gøre når hun begynder at hoste meget er at tá hende ud i den kølige luft. De hoster fordi deres slimhinder hæver op og den kolde luft hjælper på hævelsen. Det er det samme ved den høje feber. Af med tøjet, køl hende evt af med et køligt bad eller hurtig ud i den kølige luft! 

Håber hun snart bliver frisk igen og ellers et smut til lægen. Vh stine

Anmeld

28. marts 2012

B&J

jeg ville smutte en tur til lægen for at lige få en tjekker på det så du evt kan få noget for det

Anmeld

29. marts 2012

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Som en anden også skriver, så lyder det som falsk strubehoste! 

Her har thea igen en omgang og det bedste i ka gøre når hun begynder at hoste meget er at tá hende ud i den kølige luft. De hoster fordi deres slimhinder hæver op og den kolde luft hjælper på hævelsen. Det er det samme ved den høje feber. Af med tøjet, køl hende evt af med et køligt bad eller hurtig ud i den kølige luft! 

Håber hun snart bliver frisk igen og ellers et smut til lægen. Vh stine

Så er der konstateret falsk strubehoste, sikke en nat med en lille søløve ved min side. Feberen er heldigvis forsvundet i løbet af natten, og nu er der så bare den grimme grimme hoste. Vi har lige været ude og gå en lille tur, inden hun skulle sove så hun kunne få lidt frisk luft i lungerne! Håber snart hun er i bedring. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.