Berlingske søger søskende på venteliste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

448 visninger
4 svar
0 synes godt om
28. marts 2012

ulha

Kære Alle

Vi er en gruppe journalister på Berlingske, der lige nu prøver at komme godt omkring børns hverdagsliv i Københavns Kommune. En del forældre står på venteliste til at få deres yngste passet i samme institution som barnets ældre søskende. Er der nogen herinde, der får deres yngste passet et sted, mens de venter på en plads i storebror eller storesøsters institution? Og har du måske lyst til at fortælle os om det til avisen?

De bedste hilsener

Ulla Gunge Hansen, journalist, Berlingske - ulha@berlingske.dk

(og tilgiv - jeg har lavet indlægget før, måske, men er ny herinde og har vist ikke helt tjek på, hvordan debatten kører)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2012

twinboys

ulha skriver:

Kære Alle

Vi er en gruppe journalister på Berlingske, der lige nu prøver at komme godt omkring børns hverdagsliv i Københavns Kommune. En del forældre står på venteliste til at få deres yngste passet i samme institution som barnets ældre søskende. Er der nogen herinde, der får deres yngste passet et sted, mens de venter på en plads i storebror eller storesøsters institution? Og har du måske lyst til at fortælle os om det til avisen?

De bedste hilsener

Ulla Gunge Hansen, journalist, Berlingske - ulha@berlingske.dk

(og tilgiv - jeg har lavet indlægget før, måske, men er ny herinde og har vist ikke helt tjek på, hvordan debatten kører)

Hejsa jeg står på modsatte side... Jeg er så godt nok fra Jylland og er Privat stordagplejer og jeg har børn på ventelisten til mig... Jeg har haft et barn der startede i vuggestue til der blev plads hos mig... Og forældrene var lykkelige for at få pladsen her, da den blev ledig...

Har også et barn der har gået hjemme hos mor og far til han var 2år og han har nu fået plads hos mig den 1.maj... De har pænt ventet på at få pladsen...

Majbritt

Anmeld

28. marts 2012

ulha

Hej Majbritt - det lyder da som om, at du har forældretække .

Men ja, vi leder netop efter det modsatte... For ofte er det sådan her i København, at forældre netop vælger dagplejere midlertidigt, mens de venter på en plads i den institution, som deres storebror eller -søster går i. Der er tilsyneladende flere hundrede børn, der venter på sådan en søskendeplads.

mvh Ulla

Anmeld

28. marts 2012

Kamulla

lyder som det bliver til en god udersøgelse..

jeg skal læse i kbh til sommer, og leder efter noget derinde, men tanken om pladsanvisning får mig til at blive her... desværre.. tænk hvis jeg ikke får plads til min søn inden skolen starter??

Anmeld

28. marts 2012

ulha

Ja, det er da en udfordring... Jeg troede, at man bare får overført pladsen, hvis man kommer udefra, og allerede har en plads. Men så stor er han måske endnu ikke?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.