Vi har "joket" meget med at det der sex-noget er noget griseri, så derfor går vi på klinik for at få børn osv. det har gjort det lidt lettere for os at acceptere at det ikke kan lade sig gøre på naturlig vis, men det er da ikke en særlig rar følelse at stå med. Og slet ikke hvis man kender nogen som liiiiige overholder én indenom, med uplanlagte børn, så kan man altså godt mærke at smilet er lidt stramt og tillykke lyder måske ikke helt så dybfølt som det plejer.
Jeg kan også mærke at det er sværere for mig i behandlingen denne gang. Måske fordi det lykkedes os en enkelt gang at blive naturligt gravid, for så at miste det igen. Nu går jeg bare og er hunderæd for at mine æg er blevet for dårlige, og at vi skal miste igen for 4. gang. Men vi bliver nødt til at se det positive i det, og tro på at det nok skal lykkes.
Men jeg må også ærligt sige, at når vi har brugt de 3 forsøg vi har købt denne gang, så er det slut. Så kan jeg psykisk ikke holde til det mere, det er alt for hårdt og nervepirrende.
Synes det er en god idé at finde én (måsk proffessionel) at tale med, der kan hjælpe dig på vej, og give dig nogle værktøjer til at få bearbejdet alle de følelser og tanker man nu engang har, når man er i behandling. Det er en vanvittig hård proces, og jeg tror aldrig man har gennemgået så meget både fysisk og psykisk, for at nå sit mål. Derfor SKAL vi også tro på at det vil lykkes for os alle

Anmeld