ondt i ørene, 7,5 mdr, hvad skal jeg gøre.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.631 visninger
10 svar
0 synes godt om
27. marts 2012

Snartmortil3

Hej kvinder!

Min søn har været syg i 1½ uge, hvor han til sidst fik penicilin mod MØB! Vi var hos ørelægen. Han blev rask, var i vuggestue 3 dage, og fik så igen bragende høj feber og syg. I 2 dage. Det var tors og fre sidste uge. Siden i torsdags har han været så ked af det om natten. vågner cirka hver ½-1 time. Han vil udover det ikke ligge ned nogen steder i løbet af dagen. Hænge på arm, og pyldre meget. Han hari kke haft feber siden fredag, og havde ham hjemme igår, fordi jeg ville have ham til ørelægen. Jeg fik ikke en akut tid - fordi jeg har en tid i midten af april, til at få tjekket hans væske i ørene.

Jeg afleverede ham i vuggestuen i dag, men blev ringet op efter 3 timer, at han var utrøstelig. Græd og græd og græd. Så nu har jeg hentet ham, og han sover lur - ved ikke om han har feber, men han føltes ikke varm.

Hvad skal jeg gøre? er helt sikker på at det er hans ører den er gal med - væske. Men jeg kan jo ikke vente til midten af april? Eller bliver jeg bare nød til det? Jeg vil prøve at få en akut tid imorgen, for jeg kan jo ikke lade være med at sove den næste måned - og det kan min søn heller ikke! Gav ham panodil i går aftes inden sengetid, men synes ikke det havde nogen særlig virkning. Han var stadig vågen 20 gange i løbet af natten.

Vil lige til slut sige at han fik konstateret væske i ørene da han var 4 mdr og har haft det siden.. Han er 7,5 nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2012

B&J

ring til ørelægen og få en akut tid eller lægen så han/hun kan sende jer videre for man skal da ikke have så ondt

stakkels jeres lille dreng

Anmeld

27. marts 2012

Alexander&Lærke

Nu har jeg ikke selv øre børn, så ved ikke så meget om det andet end havd jeg har hørt at det er meget smertefuldt, og syntes bestem ikke i skal vente til midten af april hvis han allerede har så ondt.

Jeg ville nok ringe til lægen/ ørelægen og be om at få ham tilset hurtigst muligt for det er jo ikke holdbart for nogen af jer at han har ondt og ikke får sover ordnligt, det kan jo ødrelægge han rytme også skal i bare døje med det efterfølgende. Men værst er det jo nok at han har ondt og hvis det nu er møb igen så skal han vil også behandles..... 

God bedring med ham..

Anmeld

27. marts 2012

Mother-love

Ring til ørelægen og forklar situationen. Og så må de sgu give dig en akut tid.

Ellers stabel nogle bøger under forbenene på sengen gerne højt. Og så giv ham panodil til at sove på. Da isabella i sidste ue var ved lægen og var lidt rød i det ene øre fik vi afvide at vi skulle give hende panodil igennem hele dagen. Altså 3-4 gange. Og det hjalp.

Og så lige et knus herfra. Da det er super hårdt at se sine børn sådan

Anmeld

27. marts 2012

Snartmortil3

B&J skriver:

ring til ørelægen og få en akut tid eller lægen så han/hun kan sende jer videre for man skal da ikke have så ondt

stakkels jeres lille dreng

Jeg prøvede jo igår, med beskeden om at jeg ikke kunne få en akut tid.

Vil prøve igen imorgen!

Anmeld

27. marts 2012

Snartmortil3

Mette&Alexander skriver:

Nu har jeg ikke selv øre børn, så ved ikke så meget om det andet end havd jeg har hørt at det er meget smertefuldt, og syntes bestem ikke i skal vente til midten af april hvis han allerede har så ondt.

Jeg ville nok ringe til lægen/ ørelægen og be om at få ham tilset hurtigst muligt for det er jo ikke holdbart for nogen af jer at han har ondt og ikke får sover ordnligt, det kan jo ødrelægge han rytme også skal i bare døje med det efterfølgende. Men værst er det jo nok at han har ondt og hvis det nu er møb igen så skal han vil også behandles..... 

God bedring med ham..

Nej - jeg synes også der er lange udsigter til april! Det er ret uoverskueligt at tænke på, at man ikke får lov at sove den næste måned!

Jeg synes ørelægens sekretær er øv at snakke med. Igår sagde hun bare at jeg ikke kunne få en tid før end den jeg har i april. Og at han ikke havde feber osv. så jeg skulle overveje om jeg virkelig havde brug for en akut tid. (som hun ikke havde flere af igår)

Anmeld

27. marts 2012

Snartmortil3

michelledam skriver:

Ring til ørelægen og forklar situationen. Og så må de sgu give dig en akut tid.

Ellers stabel nogle bøger under forbenene på sengen gerne højt. Og så giv ham panodil til at sove på. Da isabella i sidste ue var ved lægen og var lidt rød i det ene øre fik vi afvide at vi skulle give hende panodil igennem hele dagen. Altså 3-4 gange. Og det hjalp.

Og så lige et knus herfra. Da det er super hårdt at se sine børn sådan

Han har allerede hævet hoved når han sover. det hjælper altså ikke synes jeg :/

Anmeld

27. marts 2012

Sifling

Jeg har selv døjet med dårlige øre hele min barndom, og det der hjalp bedst var at skære et løg halvt over, stege det på panden så det blev varmt, der efter lægge en stofblee rundt om og på øret ( evt ikke helt ind på øret hvis det er meget varmt) Løg har den virkning at det trækker i væsken..
Men ellers Ja, så ring til ørelægen.. Der er bare ikke noget være end at have ondt i ørene!
God bedring til dit lille pus

Anmeld

27. marts 2012

K&S

110811 skriver:

Jeg prøvede jo igår, med beskeden om at jeg ikke kunne få en akut tid.

Vil prøve igen imorgen!

Er der ikke mulighed for at finde en anden ørelæge, for det jo ikke holdbart, at han først kan komme til i april

Anmeld

27. marts 2012

Snartmortil3

K&S skriver:

Er der ikke mulighed for at finde en anden ørelæge, for det jo ikke holdbart, at han først kan komme til i april

jo jeg har tænkt over det. jeg har bare allerede været ved 3 forskellige ørelæger, fordi jeg har boet forskellige steder i landet, og nu synes jeg altså bare snart han skal have dræn! Vi kan ikke få en rytme op at køre, fordi han altid er vågen om natten, og jeg har ikke sovet i 3 måneder! (Forstå mig ret). men hver gang vi tager til en ny, siger de at vi lige skal se tiden an en måneds tid..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.