Dræn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

405 visninger
7 svar
0 synes godt om
26. marts 2012

jeanne-skat

Min søn fik dræn i øerne for 3 mdr siden, nu er der begyndt at løbe noget meget gult snask ud af den. Er det normalt eller skal jeg kontakte ørelægen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2012

Nettemor

Det betyder jo at drænene virker. Så hvis han ikke er generet af det og/eller har feber så ville jeg ikke være bekymret.

Anmeld

26. marts 2012

SHERO

jeanne-skat skriver:

Min søn fik dræn i øerne for 3 mdr siden, nu er der begyndt at løbe noget meget gult snask ud af den. Er det normalt eller skal jeg kontakte ørelægen

Det kan godt løbe lidt ved forkølelse, min søns har dog aldrig gjort det i det 1½ år han har haft dræn, jeg ville nok lige ringe ned og høre i morgen, mange ørelæger anbefaler også øredråber hvis de løbe så de ikke stopper til... Så jeg ville ringe og høre...

Anmeld

26. marts 2012

Ayasmor

det er meget normalt at det løber lidt derfra af og til. Drænene hindrer jo ikke en MØB i at opstå, de sørger blot for at det kan komme derfra igen, og det er det som du oplever som det gullige snask derfra. Vores tidligere ørelæge plejede at sige at det var okay at det flød derfra i op til 3 dage, herefter skulle han kontaktes mhp. behandling med dråber i ørerne.

Anmeld

26. marts 2012

jeanne-skat

Han tag sig bare meget til øerne og er begyndt at vågne om natten igen

Anmeld

26. marts 2012

Ayasmor

jeanne-skat skriver:

Han tag sig bare meget til øerne og er begyndt at vågne om natten igen

det kan også meget vel være at det generer ham lidt. Det er med at huske alle de gamle råd som i sikkert også brugte før drænene kom i. Hæv hovedgærdet så han ligger lidt højere, og evt. lidt panodil hvis han virker til at have meget ondt/være generet af det. Hvis du er i tvivl, så kan du altid kontakte ørelægen imorgen, og lige høre hvad han synes. Det er lidt forskelligt fra læge til læge hvad de anbefaler, og hvornår de bruger øredråber.

Anmeld

26. marts 2012

Tulle28

Hvis han er begyndt at vågne og tager sig til ørerne ville jeg ringe til ørelægen - det kan jo være drænene er stoppet til? Min ørelæge sagde at vi kunne dryppe ørerne med saltvandsdråber, men løb de mere end 3 dage eller begyndte at lugte skulle vi have antibiotikadråber. Men som sagt, jeg ville ikke tøve med at ringe, hvis han virker generet.

Anmeld

26. marts 2012

FjolleTrold

jeanne-skat skriver:

Det skete også for os. Vi skulle først prøve med en eddike-saltvandsopløsning som vi skyllede øret med. Det kunne vi ikke få til at virke (først da ørelægen viste hvordan det rigtig skulle gøres). Derefter fik den bette dråber i øret og antibiotika.

Jeg ville kontakte ørelægen i morgen og høre hans mening. For er det en MØB, så kan der jo gøres noget ved det, så den lille ikke får voldsomme smerter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.