Opstart på grød - mindre afføring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.581 visninger
14 svar
0 synes godt om
26. marts 2012

modesty

Hej alle,

min dreng på 5,5 mdr. er så småt startet på en lille portion grød om aftenen. De første dage var det meget begrænset hvad han fik ned, måske en halv portion. Men de sidste 3-4 dage har han spist en hel portion.

Han plejer at have afføring cirka hver 3. dag. Men nu har han ikke haft afføring siden onsdag, det vil sige 5 dage. Jeg synes ikke at han er vildt plaget af det. Han har måske været en anelse utilfreds i nogle perioder, men det kan sagtens bare være fordi han er træt eller utidig. Jeg synes ikke at han decideret ligger og presser og bliver rød i hovedet. Men jeg er SÅ bange for at han er ved at få hård mave, og har ikke lyst til at give ham mere grød hvis han ikke er klar til det endnu.

Jeg ammer ham umiddelbart efter, hver gang han har spist. Er i dag begyndt at give ham lidt vand til grøden, men han vil ikke rigtigt drikke det.

Er der andre der har oplevet at der gik længere mellem afføringerne ved opstart af grød? Uden at det var et problem/hård mave?

På forhånd tak for svar. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2012

modesty

PS: Med "mindre afføring" mener jeg selvfølgelig sjældnere afføring - ikke mindre mængder. 

Anmeld

26. marts 2012

modesty

Er der ikke nogen der kan komme med erfaringer???

Her til aften afviste han grøden... Det kan selvfølgelig bare være et tilfælde...

Anmeld

26. marts 2012

Mother-love

Ja det kqn være lidt svært da de jo må gå længe uden afføring når de er brystbørn. Men vi fandt hurtigt ud af at isabellas mave ikke kunne fordøje grød. Hun var flaskebarn. Så alt købe grød var bandlyst. Og hun ville bare ikke have det hjemmelavet. Så hun levede af grønsagsmos og frugtmos indtil hun måtte få havregrød og øllebrød og det har hjulpet meget på det. Så ville anbefale at du måske gik over til grønsagsmos istedet indtil han må få havregrød eller øllebrød da der er flere fiber i. Og ikke er så hård ved maven. Med hensyn til vand der ved jeg ikke lige hvad du skal gøre. Tænker bare du skal blive ved til han bliver dus med det

Anmeld

26. marts 2012

L&V

modesty skriver:

Er der ikke nogen der kan komme med erfaringer???

Her til aften afviste han grøden... Det kan selvfølgelig bare være et tilfælde...

Kan desværre ikke hjælpe men prøv med lunken vand og tit lige pludseligt ska det nok ryge ned.. Hvis der ikke sker noget snart ville jeg lige høre sp

Anmeld

27. marts 2012

modesty

michelledam skriver:

Ja det kqn være lidt svært da de jo må gå længe uden afføring når de er brystbørn. Men vi fandt hurtigt ud af at isabellas mave ikke kunne fordøje grød. Hun var flaskebarn. Så alt købe grød var bandlyst. Og hun ville bare ikke have det hjemmelavet. Så hun levede af grønsagsmos og frugtmos indtil hun måtte få havregrød og øllebrød og det har hjulpet meget på det. Så ville anbefale at du måske gik over til grønsagsmos istedet indtil han må få havregrød eller øllebrød da der er flere fiber i. Og ikke er så hård ved maven. Med hensyn til vand der ved jeg ikke lige hvad du skal gøre. Tænker bare du skal blive ved til han bliver dus med det

Vi startede faktisk med grøntsagsmos, netop fordi det er blidere ved maven. Men det ville han ikke have. Så gav vi grød - ikke hjemmelavet, men den første grød fra Aurion, som er specielt spaltet til at være blidere ved maven. Og det var et hit. Men måske jeg skal gå tilbage til en anden slags grøntsagsmos og se om det er bedre.

Anmeld

27. marts 2012

modesty

Månsson skriver:

Kan desværre ikke hjælpe men prøv med lunken vand og tit lige pludseligt ska det nok ryge ned.. Hvis der ikke sker noget snart ville jeg lige høre sp

Jep, jeg ringer til min SP i dag. 

Anmeld

27. marts 2012

Mother-love

modesty skriver:

Vi startede faktisk med grøntsagsmos, netop fordi det er blidere ved maven. Men det ville han ikke have. Så gav vi grød - ikke hjemmelavet, men den første grød fra Aurion, som er specielt spaltet til at være blidere ved maven. Og det var et hit. Men måske jeg skal gå tilbage til en anden slags grøntsagsmos og se om det er bedre.

Det synes jeg du skal. Og så brug evt. Ærter,pastinak og broccoli. Isabella har elsket det fra dag 1. Pastinak og ærter har en sød smag nemlig. Pas på med kartoffel, da stivelsen i dem ændre sig når de bliver blendet. Det kan isabellas mave nemlig heller ikke rigtig fordøje. Ellers frugtmos. Gerne hjemmelavet uden sukker. Da sukker også kan give lidt hård mave. Selvom man siger man ikke må starte ud med frugtmos da det er sødere. Og man kan risikere at de kun vil have dette. Men vi har ingen problemer haft med isabella. Og ja hvis det så bare er indtil han bliver 6 mdr. Og må få havregrød og øllebrød så fred være da med det. Men ville nok lige give ham en gang sveskemos for så kan han komme af med afføring. For hvis han har fået hård mave. Så skal der godt gang i systemet igen ellers bliver det en ond cirkel. Så tag gerne et par dage med sveskemos, så der bliver tømt godt ud i systemet

Anmeld

27. marts 2012

modesty

michelledam skriver:

Det synes jeg du skal. Og så brug evt. Ærter,pastinak og broccoli. Isabella har elsket det fra dag 1. Pastinak og ærter har en sød smag nemlig. Pas på med kartoffel, da stivelsen i dem ændre sig når de bliver blendet. Det kan isabellas mave nemlig heller ikke rigtig fordøje. Ellers frugtmos. Gerne hjemmelavet uden sukker. Da sukker også kan give lidt hård mave. Selvom man siger man ikke må starte ud med frugtmos da det er sødere. Og man kan risikere at de kun vil have dette. Men vi har ingen problemer haft med isabella. Og ja hvis det så bare er indtil han bliver 6 mdr. Og må få havregrød og øllebrød så fred være da med det. Men ville nok lige give ham en gang sveskemos for så kan han komme af med afføring. For hvis han har fået hård mave. Så skal der godt gang i systemet igen ellers bliver det en ond cirkel. Så tag gerne et par dage med sveskemos, så der bliver tømt godt ud i systemet

Jeg tror at vi prøver pastinak eller sød kartoffel i aften. Sød kartoffel er også let fordøjeligt. Og nej, jeg har nemlig også fået at vide at det er noget pjat at starte med kartoffel, som mange gør, da det faktisk er hårdere for maven end mange andre grøntsager.

Anmeld

27. marts 2012

KLN

Putter du nok fedtstof i? Det gjorde vi ikke i starten, men efter vi puttede mere i, var det som om det gik lidt mere"gelinde" Jeg har lige et andet spørgsmål, hvordan oplever du, at afføringen ser ud? Synes det er lidt svært at vurdere, hvor hård den må være.. For det er jo blevet lidt mere fast..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.