Lukkede æggeledere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.903 visninger
13 svar
0 synes godt om
26. marts 2012

Anonym trådstarter

Hej piger.

I lørdags var jeg til en vandscanning, efter 4 inseminationer uden held. Den sidste scanning viste at jeg ikke har udviklet nogen æg overhovedet. Øv med øv på.

Så tænkte jeg at jeg kunne bruge lejligheden til at få taget en vandscanning istedet for insemination. Det fik jeg som sagt gjort i lørdags. Det viste sig at begge mine æggeledere er lukket helt til.  Sådanne så jeg ud i hovedet. Jeg har ikke grædt, men er utrolig ked af det indeni. Lever ligesom i en bobble.

Er der nogen herinde som har erfaring med IVF og hvad gør hormonerne ved en?

Tak på forhånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2012

twinboys

Anonym skriver:

Hej piger.

I lørdags var jeg til en vandscanning, efter 4 inseminationer uden held. Den sidste scanning viste at jeg ikke har udviklet nogen æg overhovedet. Øv med øv på.

Så tænkte jeg at jeg kunne bruge lejligheden til at få taget en vandscanning istedet for insemination. Det fik jeg som sagt gjort i lørdags. Det viste sig at begge mine æggeledere er lukket helt til.  Sådanne så jeg ud i hovedet. Jeg har ikke grædt, men er utrolig ked af det indeni. Lever ligesom i en bobble.

Tak på forhånd

Ville ikke hoppe ud igen, uden at giver dig et cyberkram...

Kan desværre ikke give dig nogle svar...

Men krydser fingre for at det lykkes for dig at få en lille spire i din mave...

Majbritt

Anmeld

26. marts 2012

Kofoed.

Jeg kender ingenting til behandling, men hvor er det da en øv situation, håber det vil lukkes her alligevel og hurtigt.

Håber ikke det gør noget jeg spørger, men hele behandlings verden er så fremmed for mig. Men hvis de er lukket, hvordan kan de så komme ind og tage ægge ud?

Anmeld

26. marts 2012

ønskebørn74

Anonym skriver:

Hej piger.

Tak på forhånd

Vil du uddybe dit spørgsmå, så vil jeg rigtig gerne svare...

Anmeld

26. marts 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Hej piger.

Tak på forhånd

Øv hvor træls, ikke en rar besked at få

Men ved IVF skal de slet ikke bruge dine æggeledere, så hvis det ikke er fordi du slet ikke producerer æg, så kan du sagtens få hjælp... Hormonerne gør at du producerer mere end 1 æg i hver cyklus.

Vi har næsten været igennem vores første IVF forsøg, der var dog desværre ingen æg der kunne sættes tilbage.

Jeg havde stort set ingen bivirkninger på medicinen... Var meget nervøs for, om jeg blev helt umulig, tog på eller bare havde det rigtig dårligt, men det udeblev heldigvis! Så jeg for at det også er tilfældet næste gang, selvom jeg nok skal have flere hormoner denne gang

til dig, jeg håber I kan få hjælp ved IVF!

Anmeld

26. marts 2012

FjolleTrold

Anonym skriver:

Hej piger.

Tak på forhånd

Jeg har masser af erfaring - og de er gode...

Min ene æggeleder er lukket og den anden producerer ikke frugtbare æg. Så jeg var i IVF-behandling med begge (ja, BEGGE) mine børn.

Ved IVF-behandling får du hormoner (jeg fik bivirkninger af næsesprayen, så jeg fik hormoner på anden vis. Dem fik jeg ikke bivirkning af, andet end vægten steg. Men pyt med det, der kom jo børn ud af det.

At dine æggeleddere er lukket har intet at gøre med om de kan få æg ud - de går ind og henter æggene direkte (her mærker du ikke noget, da du er dopet ;O))

Så går der et par dage - og så får du, forhåbentlig, sat æg op, som sætter sig fast og bliver til en graviditet.

Det fysiske var ikke det værste - det var det psykiske pres. Og der er det superr vigtig at være åben overfor personale og læge. Så de kan hjælpe dig.

ØNSKER DIG DET BEDSTE.

Anmeld

26. marts 2012

fnuggi

ville ikke smutte uden at give dig et kram da begge mine ægleder var lukke inden vi startede i iui blev de åbnet med en kikkert opration 

men kender intet til det du skal igennem da jeg selv skal til at starte med ivf 

Anmeld

26. marts 2012

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Jeg kender ingenting til behandling, men hvor er det da en øv situation, håber det vil lukkes her alligevel og hurtigt.

Håber ikke det gør noget jeg spørger, men hele behandlings verden er så fremmed for mig. Men hvis de er lukket, hvordan kan de så komme ind og tage ægge ud?

Tak tak

Det er et godt spørgsmål. De tager æggene ud via en kanyle gennem skeden. Lyder meget ubehagelivt.  Men man får heldigvis en lokalbedøvelse.

Anmeld

26. marts 2012

Anonym trådstarter

twinboys skriver:

Ville ikke hoppe ud igen, uden at giver dig et cyberkram...

Kan desværre ikke give dig nogle svar...

Men krydser fingre for at det lykkes for dig at få en lille spire i din mave...

Majbritt

Tak for krammeren

Anmeld

26. marts 2012

Anonym trådstarter

ønskebarn74 skriver:

Vil du uddybe dit spørgsmå, så vil jeg rigtig gerne svare...

Hvad kan der være af birkninger på hormonerne?

Hvad er changerne for succes? (%)

Kan man få økonomisk tilskud? Har regnet på det. Det kommer til at koste 40.000 kr. for 3 forsøg.

Gør det ondt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.