Anonym skriver:
Hej piger.
I lørdags var jeg til en vandscanning, efter 4 inseminationer uden held. Den sidste scanning viste at jeg ikke har udviklet nogen æg overhovedet.
Øv med øv på.
Så tænkte jeg at jeg kunne bruge lejligheden til at få taget en vandscanning istedet for insemination. Det fik jeg som sagt gjort i lørdags. Det viste sig at begge mine æggeledere er lukket helt til.
Sådanne så jeg ud i hovedet. Jeg har ikke grædt, men er utrolig ked af det indeni. Lever ligesom i en bobble.
Er der nogen herinde som har erfaring med IVF og hvad gør hormonerne ved en?
Tak på forhånd
Jeg har masser af erfaring - og de er gode...
Min ene æggeleder er lukket og den anden producerer ikke frugtbare æg. Så jeg var i IVF-behandling med begge (ja, BEGGE) mine børn.
Ved IVF-behandling får du hormoner (jeg fik bivirkninger af næsesprayen, så jeg fik hormoner på anden vis. Dem fik jeg ikke bivirkning af, andet end vægten steg. Men pyt med det, der kom jo børn ud af det.
At dine æggeleddere er lukket har intet at gøre med om de kan få æg ud - de går ind og henter æggene direkte (her mærker du ikke noget, da du er dopet ;O))
Så går der et par dage - og så får du, forhåbentlig, sat æg op, som sætter sig fast og bliver til en graviditet.
Det fysiske var ikke det værste - det var det psykiske pres. Og der er det superr vigtig at være åben overfor personale og læge. Så de kan hjælpe dig.
ØNSKER DIG DET BEDSTE.
Anmeld