afføring efter grødstart!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.426 visninger
14 svar
0 synes godt om
26. marts 2012

Anonym trådstarter

Mit barn spiser primært grød + mos om dagen, har gjort det i ca 2 uger. Hun har mindst 5 lortebleer om dagen, men det er sådan noget fast noget, lidt af gangen. Det gør ik ondt når hun presser! og er glad hele tiden... det er ret træls efterhånden!! Mannår lige at skifte, så er der en ny Er det alm når man starter grød?

vi bruger mme og hun er 6½mdr..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2012

L&V

Anonym skriver:

Mit barn spiser primært grød + mos om dagen, har gjort det i ca 2 uger. Hun har mindst 5 lortebleer om dagen, men det er sådan noget fast noget, lidt af gangen. Det gør ik ondt når hun presser! og er glad hele tiden... det er ret træls efterhånden!! Mannår lige at skifte, så er der en ny Er det alm når man starter grød?

vi bruger mme og hun er 6½mdr..

Det kan ske ja men hold øje med det for det kan ende med at gøre ondt.. Sørg for at få masser af væske i dit barn.. Hvor meget får barnet om dagen og af gangen og hva gir du?

Anmeld

26. marts 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Det kan ske ja men hold øje med det for det kan ende med at gøre ondt.. Sørg for at få masser af væske i dit barn.. Hvor meget får barnet om dagen og af gangen og hva gir du?

Giver alt muligt forskelligt.. havregrød og kartofelmos. Hun starter med en flaske morgen og får en flaske aften. Derudover får hun vand til alle måltider!

Anmeld

26. marts 2012

L&V

Anonym skriver:

Giver alt muligt forskelligt.. havregrød og kartofelmos. Hun starter med en flaske morgen og får en flaske aften. Derudover får hun vand til alle måltider!

Oki det er os meget lidt mælk hvis i kun har været i gang i 2uger.. kartofler indeholder meget stivelse så det kan gøre maven træg

Anmeld

26. marts 2012

raca

tror du er startet for hårdt ud med grød.. man bør som udgangs punkt kuns starte op med 1 fuldt måltid af gangen. også vente min en uge gerne mere inden næste flaske måltid erstasttes,

for mig lyder det somom du i løbet af 14 dage er gået fra 0- alle ske måltider i løbet af dagen, og det kan maven slet ikke kapere.. hun skal jo havde til til og lære og spise og drikke og maven skal kunne nå og omstille sig..

Anmeld

26. marts 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Oki det er os meget lidt mælk hvis i kun har været i gang i 2uger.. kartofler indeholder meget stivelse så det kan gøre maven træg

Okay, måske sku jeg supllere med lidt mere mælk og lidt mindre grød!

GOd pointe med kartoflen der!

Anmeld

26. marts 2012

Anonym trådstarter

raca skriver:

tror du er startet for hårdt ud med grød.. man bør som udgangs punkt kuns starte op med 1 fuldt måltid af gangen. også vente min en uge gerne mere inden næste flaske måltid erstasttes,

for mig lyder det somom du i løbet af 14 dage er gået fra 0- alle ske måltider i løbet af dagen, og det kan maven slet ikke kapere.. hun skal jo havde til til og lære og spise og drikke og maven skal kunne nå og omstille sig..

Har også trappet ned, startede med en liiiille smule risgrød da hun var 4 mdr.. så prøvede jeg lidt andet grød da hun blev lidt ældre, og så videre og så videre.. så gik jeg til 2 grødmåltider, middag og aftensmad.. og efter 1 uge med det, startede jeg med et ekstra om eftermiddagen.

Men tror jeg vil gå tilbage til en flaske om eftermiddagen, fremfor skemad, er det realistisk?

Anmeld

26. marts 2012

L&V

Anonym skriver:

Okay, måske sku jeg supllere med lidt mere mælk og lidt mindre grød!

GOd pointe med kartoflen der!

Det ville jeg gøre. De ska jo os ha en hvis mængde mælk for at få det jern osv de har brug for..

Taler af erfaring mht dårlig mave

Anmeld

26. marts 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Det ville jeg gøre. De ska jo os ha en hvis mængde mælk for at få det jern osv de har brug for..

Taler af erfaring mht dårlig mave

Ja! .. ej, ville være så ked hvis hun fik dårlig mave - hun er jo vildt glad nu hele tiden, men altså... hvis det kan ske det blir skidt, så er det jo lidt træls.

Anmeld

26. marts 2012

Happiness

raca skriver:

Enig

TS:

Maven kan jo slet ikke nå at vende sig til alle de måltider. . 

Vi kørte i starten med 1 måltid i en måned, og derefter 2. Nu får han, som din, kun mælk morgen og aften, og hans mave er helt fin.

Men vi har brugt 3-4 mdr på at komme op på alle de måltider. Den første uge fik han kun 5-6 skefulde. Og herefter kunne han så blive mæt i det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.