Anonym skriver:
Hej piger.
Min mand og jeg har været sammen i 6 år og har 2 piger sammen. I starten havde vi det rigtig godt sammen, talte om alt, havde sex tit, var aldrig fra hinanden. Vi flyttede sammen efter et par måneder og efter et år købte vi hus. Efter 3 år sammen fik vi vores første barn og efter 1½ år efter kom den næste.
Og i de sidste par år er det bare gået ned af bakke. Jeg tror egentlig min mand er godt tilfreds, elsker mig, vores børn og vores liv i det hele taget. Men jeg selv er irriteret på ham, syntes ikke han gør tingende rigtig eller godt nok, syntes han er en tøffelhelt, syntes han tilsidesætter os for at løbe 5 gange om ugen. Jeg taler nedladende til ham - jeg ved det for jeg kan tydeligt høre det selv. Det flyver bare ud af munden på mig og samtidig fortryder jeg ikke men syntes han har godt af det. Jeg tror jeg har mistet respekten for ham. Det gør selvfølgelig at vi ofte hakker på hinanden. Det er meget sjældent at vi for alvor skændes. Vi snakker bare ikke ret meget sammen om noget som helst. Jeg gider ikke have sex med ham, kan mærke jeg bliver stiv i kroppen når han prøver at nærme sig eller vil kysse.
For tiden overvejer jeg kraftigt at gå fra ham, men er samtidig bange for om jeg vil fortryde og er især bekymret for hvordan det vil påvirke børnene.
Jeg kan ikke finde ud af hvad jeg tænker og føler. Og har virkelig brug for jeres tanker omkring det her.
Puha det er en svær en...
Lyder til at i er kørt lidt fast i den traditionelle hverdag og helt har glemt at nyde hinanden og været kærester..
Gør i noget for at holde gnisten i forholdet? Tager nogle børnefrie weekender? tager i biffen? på ture?
Vi har herhjemme haft en super hårdt år, hvor den har stået på husrenovering, og det kan da helt bestemt mærkes på forholdet, at det overhovedet ikke er blevet plejet...
Men vi er begge bevidste om det, og nu hvor vi er kommet på den anden side af byggeriet, bliver parforholdet i den grad prioteret..
Selvom det måske ikke lige virker så tiltalende, hvis du går og er irriteret på ham, kunne i jo prøve at tage ud at spise, gå en god tur, hvor i er tvunget til at snakke sammen.. Og så måske i samme anledning eller dagen efter, være helt ærligt omkring hvordan du har det, og hvor du synes forholdet bærer hen..
Hvad skal der fx . til for at du vil få respekten tilbage for ham? Hva var det du faldt for i starten da i mødte hinanden?
For mig lyder det til, at du har 2 valg.. Enten prøve at kæmpe sammen med ham, for jeres forhold, eller så gå hver til sit..
6 år er lang tid at være sammen, og det kan ikke altid være en dans på roser, tror ikke det er for sjovt at der er nogle der snakker om 7 års-krisen.. Det kan ske det er den der er på vej??
Vi har også været sammen i 6 år, og kan også godt mærke at forholdet ikke er det samme som da vi mødte hinanden, men vi er meget obs på at selvom vi har hus og barn at vi også skal være unge og kærester, og det puster altså til flammen 
Ved ikke om det er blvet for rodet eller om du vil kunne bruge det til noget.. 
Håber du finder ud af hvad der er bedst for dig/jer