Hvor længe må et lille barn have diarre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.200 visninger
10 svar
0 synes godt om
25. marts 2012

cecilie1984

Freja har været meget uheldig de sidste 4 uger ca. Først var hun alm syg som blev værre og endnte med en indlæggelse på sygehuset med opkast og diarre, derefter en voldsom hoste og nu har hun så diarre igen.

Det har nu varet i uge i morgen og hun bliver skiftet mellem 2 og 4 gange om dagen med meget dårlig mave og ofte er det gået ud i tøjet.

Ringede til lægen i fredags men skulle bare se tiden an, men hvornår skal jeg reagere igen. Hvor længe må et barn på næsten 8 mdr have så dårlig mave så mange gange om dagen HVER dag??

Hun trives ellers og spiser og har det fint og ingen feber.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2012

Mor til Frederic og Freya

cecilie1984 skriver:

Freja har været meget uheldig de sidste 4 uger ca. Først var hun alm syg som blev værre og endnte med en indlæggelse på sygehuset med opkast og diarre, derefter en voldsom hoste og nu har hun så diarre igen.

Det har nu varet i uge i morgen og hun bliver skiftet mellem 2 og 4 gange om dagen med meget dårlig mave og ofte er det gået ud i tøjet.

Ringede til lægen i fredags men skulle bare se tiden an, men hvornår skal jeg reagere igen. Hvor længe må et barn på næsten 8 mdr have så dårlig mave så mange gange om dagen HVER dag??

Hun trives ellers og spiser og har det fint og ingen feber.

øv med alt det sygdom..

Men tænker at 2-4 ble'er dagligt ikke lyder til at være den slemme diarre... Også fordi hun spiser og drikker normalt..

Er det vand med klumper i, eller bare en stor gang tynd omgang?

Hun lyder ud fra det du skriver ikke til at være påvirket af det; feber, intet spiser/drikker, sløv osv.

Men hvis du er usikker, så giv lægen et kald i morgen..

Anmeld

25. marts 2012

Humanincubator

Så længe hun også tisser! Hvis hun ikke tisser, får hun ikke nok væske. Og så længe hun trives og ikke virker træt eller på anden måde påvirket, så ville jeg også se an.

Anmeld

25. marts 2012

cecilie1984

Mor til Frederic skriver:

øv med alt det sygdom..

Men tænker at 2-4 ble'er dagligt ikke lyder til at være den slemme diarre... Også fordi hun spiser og drikker normalt..

Er det vand med klumper i, eller bare en stor gang tynd omgang?

Hun lyder ud fra det du skriver ikke til at være påvirket af det; feber, intet spiser/drikker, sløv osv.

Men hvis du er usikker, så giv lægen et kald i morgen..

det er tyndt med klumper og guligt

nej hun virker ikke på virket men mister hun ikke meget væske når hun har så meget afføring?

Hun vejer 7,3 så hun skal helst ikke tabe sig.

skal være ærlig at sige at jeg er ved at være træt af læger og gider derfor ikke ringe bare for at ringe

så må lige se tiden an

Anmeld

25. marts 2012

cecilie1984

Humanincubator skriver:

Så længe hun også tisser! Hvis hun ikke tisser, får hun ikke nok væske. Og så længe hun trives og ikke virker træt eller på anden måde påvirket, så ville jeg også se an.

super

tak for svar

Anmeld

25. marts 2012

Nemesis

Ved ikke hvad hun får og spise eller drikke..men vil alligevel give dig det råd at prøve at holde hende mælkefri en uge for at se om maven retter sig.

Får hun mme så køb nutramigen (og put sukker i, den smager af l*rt)

Normalt skal en mælkefri kost være i samråd med lægen, men en uge tager hun ikke skade af, og det kan være nok til at maven retter sig.

Bananmos..eller stykker banan.

Og personligt ville den ikke gå her! Vi fik da undersøgt prøver fra Sara.

ellers så ring til lægen og slå i bordet!

Sisse.

Anmeld

25. marts 2012

cecilie1984

Nemesis skriver:

Ved ikke hvad hun får og spise eller drikke..men vil alligevel give dig det råd at prøve at holde hende mælkefri en uge for at se om maven retter sig.

Får hun mme så køb nutramigen (og put sukker i, den smager af l*rt)

Normalt skal en mælkefri kost være i samråd med lægen, men en uge tager hun ikke skade af, og det kan være nok til at maven retter sig.

Bananmos..eller stykker banan.

Og personligt ville den ikke gå her! Vi fik da undersøgt prøver fra Sara.

ellers så ring til lægen og slå i bordet!

Sisse.

Hun får nan ha

Anmeld

25. marts 2012

Mor til Frederic og Freya

cecilie1984 skriver:

det er tyndt med klumper og guligt

nej hun virker ikke på virket men mister hun ikke meget væske når hun har så meget afføring?

Hun vejer 7,3 så hun skal helst ikke tabe sig.

skal være ærlig at sige at jeg er ved at være træt af læger og gider derfor ikke ringe bare for at ringe

så må lige se tiden an

Får hun penicilin eller noget?

Virker hun udspilet om maven eller lign?

Diarre kan jo komme af mange ting...

Vores dreng var 75 cm og 7,5 kg ved 8 mdr..

Der findes jo medicin der kan stoppe diarre, men ved ikke om det først bliver taget i brug ved slem slem diarre..

Hvis hun har tørre ble'er, indsunkne øjne mm. så skal du reagere.

Men tænker at hvis hun drikker/spiser det hun plejer, så skal det nok gå. Men hvis du er usikker så ring til lægen, det er dit barn og dine bekymringer..

Anmeld

25. marts 2012

cecilie1984

Mor til Frederic skriver:

Får hun penicilin eller noget?

Virker hun udspilet om maven eller lign?

Diarre kan jo komme af mange ting...

Vores dreng var 75 cm og 7,5 kg ved 8 mdr..

Der findes jo medicin der kan stoppe diarre, men ved ikke om det først bliver taget i brug ved slem slem diarre..

Hvis hun har tørre ble'er, indsunkne øjne mm. så skal du reagere.

Men tænker at hvis hun drikker/spiser det hun plejer, så skal det nok gå. Men hvis du er usikker så ring til lægen, det er dit barn og dine bekymringer..

hun har ikke fået medicin i 14 dage.

og nej synes ik hun er slap øjnene indsunkne eller noget

og hun har også våde bleer

tror bare jeg må vente og se tiden an

Anmeld

25. marts 2012

Nemesis

cecilie1984 skriver:

Hun får nan ha

ja det burde jo være godt..men det indeholder spaltede mælkeprioteiner, men hvis det er det eneste mælk hun får så burde hun jo egentlig være på skånekost nok.

Jeg ville nok ringe til lægen i morgen og sige at uanset om hun er påvirket eller ej, så reagerer hun jo på noget..bakterie eller andet.

Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.