- vil ikke spise.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

606 visninger
7 svar
0 synes godt om
25. marts 2012

Anonym trådstarter

Vores børn på knap 2 og 4 vil bare ikke spise, det har været en lang periode. Ingen kart, ingen grøntsager, til nøds ris og pasta og den store tager aldrig sovs.
De spiser højest et bitte bitte stk kød...
Jeg er ved at være godt træt af det og en smugle nervøs. Hvad gør vi forkert? Eller hvad kan vi gøre om?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil

Er der ikke tilknyttet en sundhedsplejerske til børnehaven, jeg ville nok rådføre mig her eller evt. hos lægen

Anmeld

25. marts 2012

Anonym trådstarter

Roselil skriver:

Er der ikke tilknyttet en sundhedsplejerske til børnehaven, jeg ville nok rådføre mig her eller evt. hos lægen

Nej det er der ikke.
Syntes bare det er lidt voldsomt at række lægen ind i det 'med det samme'.
Tænker mere nogle forslag til f.eks. ændringer eller andre der har oplevet lign.

- tak for svar.

Anmeld

25. marts 2012

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Vores børn på knap 2 og 4 vil bare ikke spise, det har været en lang periode. Ingen kart, ingen grøntsager, til nøds ris og pasta og den store tager aldrig sovs.
De spiser højest et bitte bitte stk kød...
Jeg er ved at være godt træt af det og en smugle nervøs. Hvad gør vi forkert? Eller hvad kan vi gøre om?

Det er meget lidt info du kommer med så umiddelbart lidt svært at komme med konkrete forslag

Men som udgangspunkt vil jeg ikke være nervøs. Mine er 4 og 3 år og vi har for 2-3mdr været igennem det samme og sågar her til aften forlod den lille bordet uden som så meget at have smagt på maden.

Hvis de spiser godt i inst. så finder jeg det ikke alarmerende at de ikke spise der hjemme om aftenen  

Jeg tror på det bare er en periode i lige skal igennem

Anmeld

25. marts 2012

Anonym trådstarter

Pylle3 skriver:

Det er meget lidt info du kommer med så umiddelbart lidt svært at komme med konkrete forslag

Men som udgangspunkt vil jeg ikke være nervøs. Mine er 4 og 3 år og vi har for 2-3mdr været igennem det samme og sågar her til aften forlod den lille bordet uden som så meget at have smagt på maden.

Hvis de spiser godt i inst. så finder jeg det ikke alarmerende at de ikke spise der hjemme om aftenen  

Jeg tror på det bare er en periode i lige skal igennem

Jeg tænker det samme. De spiser begge fint morgenmad og frokost. Det er blot aftensmaden

Anmeld

25. marts 2012

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Jeg tænker det samme. De spiser begge fint morgenmad og frokost. Det er blot aftensmaden

Så ville jeg slet ikke være nervøs men kan godt følge dig i at det er en smule irreterende Man står og laver dejlig mad og det eneste de gør er at vrænge næse og intet spise - men bare de får noget i løbet af dagen, sådan har vi andre det jo også - nogen gange mega sulten andre gange kan vi gå i seng uden noget

Anmeld

20. april 2012

Heidi72

Hej Anonym

Stort set alle børn har perioder hvor de ikke vil spise,  hverken det ene eller det andet. Det er rigtig træls når man (ofte træt) har stået og forsøgt at lave noget de kan lide, og jo længere der går jo mere prøver man ;-)

Nu ved jeg jo ikke hvad slags mad du laver, eller hvordan du serverer den, men et lille tip kunne være at servere maden opdelt på tallerkenen. Små børn kan som oftest bedst forholde sig til maden hvis de kan se hvad det er. Denne her kan anbefales til formålet:

http://drengeting.dk/shop/ruminddelt-tallerken-180p.html

og så ellers lade det tage sin tid uden at kommentere for meget på det. Indtil de tager fat igen, så prøv at sørg for at de snacks de evt. måtte få om eftermiddagen er af den sunde slags. Så ved du at de i det mindste får lidt af det gode i sig.

Fortsat god fredag!

Heidi / Drengeting.dk

Anmeld

22. april 2012

charlottekri

vil bare lige påpege at du faktisk kan trække på din sundhedsplejerske i princippet indtil barnet fylder 18, så det er bare med at ringe til det lokale sundhedsplejerske kontor og få en ud på besøg.

der er mange der tror at det kun er mens man er på barsel at man kan bede om at få besøg, men jeg havde en ude da mi datter var 3, da hun stadig ikke ville sove igennem og hun var lidt stor af sin alder (bange for at hun skulle blive overvægtig, da det ligger til den ene side af familien)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.