tvivler på hun får væske nok ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.105 visninger
16 svar
0 synes godt om
24. marts 2012

MelikkazMoar

jeg er begyndt at amme melikka mindre og mindre.. (hun er 10mdr)så nu får hun først ved 5-tiden første gang .. og så når hun skal i seng..

Hun er ikke så glad for at drikke selvom jeg prøver al muligt..

er der nogen der har gode råd til hvordan jeg får mere væske i hende ?`

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2012

Jonatansmor

MelikkazMoar skriver:

jeg er begyndt at amme melikka mindre og mindre.. (hun er 10mdr)så nu får hun først ved 5-tiden første gang .. og så når hun skal i seng..

Hun er ikke så glad for at drikke selvom jeg prøver al muligt..

er der nogen der har gode råd til hvordan jeg får mere væske i hende ?`

Jamen hvad får hun ud over amning?

Får hun flaske, får hun jo rigeligt af væske dér.

Da vi skulle lære drengen at drikke, fik vi købt de der væltekopper med 2 hanke (Der er også et låg, det har vi aldrig brugt) og så hældte vi en lille, bitte smule op og lod ham øve sig på. Nogen gange ramte han plet og andre gange fik væggen, gulvet, stolen og tøjet. Men det gik stærkt, da han lige havde fået den regnet ud

Anmeld

26. marts 2012

raca

suplere du med MME ved siden af, for hvis hun kun får 2 amninger i døgnet får hun for lidt mm.. som udgangspunkt..

så hvis du ikke tror hun drikker nok kan du så ikke sidde en til amning ind,

Anmeld

26. marts 2012

Frk.S

raca skriver:

suplere du med MME ved siden af, for hvis hun kun får 2 amninger i døgnet får hun for lidt mm.. som udgangspunkt..

så hvis du ikke tror hun drikker nok kan du så ikke sidde en til amning ind,

Mener du virkelig at to amninger i døgnet er for lidt til en på 10 mdr.?

Jeg troede da det var fint - hvis man skal til at stoppe amningen helt ved 1års alderen.

Sorry TS jeg har ikke lige nogle råd. Men håber det er ok jeg stiller ? for det er da også amning i ca. det omfang jeg satser på når Freja er i den alder.

Anmeld

26. marts 2012

Kløver

Har du evt prøvet lun sødmælk nu ved jeg ikke om din datter har lært at drikke af kop men ellers så starte med snapsebægre og så videre til kop

Anmeld

26. marts 2012

raca

Frk.S skriver:

Jeg troede da det var fint - hvis man skal til at stoppe amningen helt ved 1års alderen.

Sorry TS jeg har ikke lige nogle råd. Men håber det er ok jeg stiller ? for det er da også amning i ca. det omfang jeg satser på når Freja er i den alder.

ja...det er det.. barnet skal havde ca 3/4 liter modermælk i den alder og fra 1 år ca 1/2 liter fra 1 år.. dette kan være modermælk eller komælk..

en god amme tår i den alder regnes for ca en kvart liter, så ja 3 amninger for at dække barnets energibehov..

Anmeld

26. marts 2012

Happiness

Prøv at tilbyd hende vand i løbet af dagen., og ikke kun ved måltiderne.

Lukas får kun 2 flasker nu, og han er 8 måneder. Det er rigeligt, da vi også prufer mme i grød, og han får sødmælk til 2 måltider, og ellers drikker han vand både til måltider, men bliver jævnligt tilbudt det i løbet af hele dagen. Han drikker faktisk mere vand hvor der ikke er mad indblandet

Vi har haft SP ind over, da vi var usikre på om han fik nok Mme. Men hun sagde at de bare skal have ½ liter mælk, og mon ikke hun får det via amningen og grød?

Ellers er et godt tip jo om hun har tunge tis-bleer. Får hvis hun har det, så får hun fint med væske

Anmeld

26. marts 2012

Happiness

Frk.S skriver:

Nu svarer jeg dig, selv om det ikke var mig du spurgte Vi har haft SP ind over, da Lukas kun er 8mdr, og kun får 2 flasker af 200ml om dagen. Det er helt fint. De får jo også mme i grøden. 

Vi fik at vide at han bare skal have over ½ liter mælk om dagen. 

Så han får de 2 flasker, grød 2 gange om dagen, og så sødmælk til grøden. Og det fik vi afvide var helt fint

Men hør SP om det. Så kan hun jo råde dig til hvad du skal gøre Men vil altså tro at 2 amninger i 10mdrs. alderen er mere end rigeligt  

Alle i min mødregruppe er nede på de 2 amninger, og nogle giver så mme i kop til måltiderne, mens vi andre giver sødmælk. Og her er babyerne mellem 8 og 11 mdr. (nogle født får tidligt). 

Anmeld

26. marts 2012

raca

Happiness skriver:

Nu svarer jeg dig, selv om det ikke var mig du spurgte Vi har haft SP ind over, da Lukas kun er 8mdr, og kun får 2 flasker af 200ml om dagen. Det er helt fint. De får jo også mme i grøden. 

Vi fik at vide at han bare skal have over ½ liter mælk om dagen. 

Så han får de 2 flasker, grød 2 gange om dagen, og så sødmælk til grøden. Og det fik vi afvide var helt fint

Men hør SP om det. Så kan hun jo råde dig til hvad du skal gøre Men vil altså tro at 2 amninger i 10mdrs. alderen er mere end rigeligt  

Alle i min mødregruppe er nede på de 2 amninger, og nogle giver så mme i kop til måltiderne, mens vi andre giver sødmælk. Og her er babyerne mellem 8 og 11 mdr. (nogle født får tidligt). 

jammen så abefaler hun mod sundhedstyrelsen..

de anbefaler.. 3/4 liter mælk i døgnet frem til 10-12 mdr...hvor efter det gerne skal ned på en halv liter...

dog kan det i SÆRLIGE tilfælde godt nøjes med mindre...

Anmeld

26. marts 2012

Happiness

raca skriver:

jammen så abefaler hun mod sundhedstyrelsen..

de anbefaler.. 3/4 liter mælk i døgnet frem til 10-12 mdr...hvor efter det gerne skal ned på en halv liter...

dog kan det i SÆRLIGE tilfælde godt nøjes med mindre...

Det kan godt ske. Men så er alle mødrene i min mødregruppe anbefaldet forkert. Og vi har ikke samme SP  

Selvfølgelig skal man gå ud fra sundhedstyrelsens anbefalinger, men det er jo meget individuelt. Anbefalede også at kontakte SP, da  hun er uddannet i disse ting, og ved hvor man kan afvige, og kan se om barnet trives med det mælk det nu får

Ville ihvertfald ikke selv begynde at give mindre mælk eller lignende, uden lige at have taget den med SP Især når man er ny i "faget"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.