Min søn på 6 uger, har jeg mistænkt for at have/være ved at få børneeksem eller skeleksem.
Jeg har lige været ved lægen til 5 ugs tjek, men hun slog det lot hen, som arp og tør huD. Siden i mandags synes jeg dog der ere kommet væsentlig flere ting, som (desværre) overbeviser mig mere.
Fra fødslen, var han enormt tør på det mest af kroppe. Vi duppede ham i olie, efteer en sygeplejerskes anvisning og det tog det værst tørhed. Så tør at der lå små skæl i hans natdragt med lukkede fødder
Sidenhen har han så fået mega tørhøvedbund og ansigt. Meget tør. Jeg smurte ikke med noget da, jeg synes altid at have hørt at man ikke skal smøre de små. jeg blev dog om det var arp, men synes ikke det var fedtet grul/brun som arp, men mere tørt. Han havde også gule, klistrede kager på øreflippen, som ikke var til atbkomme af med.
Ringede til SP, som sagde jeg skulle smøre med den a-derma creme exomega. Der hjalpogså på tørheden i hovedet.
Jeg har desudeb haft han smurt ind i olie i hovedbunden, for at få løsnes arpen. Dr har hjulpet lidt, men han skæller stadig meget når jeg børster ham med tandbørsten. Som først bliver synlig når jeg børster.
Han døjer med revner bag øret( det ved jeg mange spædbørn) gør, og en revne i halsfolden. Som jeg ikke kan få til at hele. Jeg viste den til lægen til 5. Ugers tjek og ligeledes arpen, men det var ikke noget hun gjorde meget ud af..
Nu er han så begyndt at få elsem/tørhen i bleregionen på siden af hofterne. Desuden opdagede jeg i morgen en ny revne i hans hud i albueleddet, hvor der jo ikke kommer mælk til, som kan forårsage det.
Alt sammen synes jeg indikerer eksem, måske skæl, eller børne? Nogen der kan genkende forløbet ell har kloge ord?